Promisiunea constructorului francez Renault de a lansa o versiune a modelului electric R5 accesibilă s-a concretizat odată cu anunțul privind startul comenzilor pentru Urban Range sau, în franceză, Autonomie Urbaine. Esența prețului constă în bateria de foarte mică capacitate pe care o oferă, însă pare că francezii și-au schimbat strategia de preț.
Renault a anunțat la lansarea modelului R5 faptul că va lansa o versiune care va costa „sub 25.000 de euro”, lucru care a entuziasmat destul de mult fanii mașinilor electrice.
Situația s-a schimbat un pic, acum, când această versiune a fost lansată, la doar 23.990 de euro, pentru că prețul este calculat după aplicarea reducerii de pe piața din Franța, care este de circa 4000 de euro. Asta înseamnă că prețul de listă este de aproximativ 28.000 de euro.
Versiunea cu autonomie redusă ar urma să coste, când va fi introdusă în România, circa 23.000 de euro, un preț calculat pe baza Rabla Plus, pentru mașini electrice.
Noul Renault de „sub 25.000 de euro” are la bază o baterie de numai 40 kWh, cea care îi și dă numele Urban Range versiunii pe care se regăsește, autonomia declarată de producător fiind de 312 km, care, în condiții de iarnă, se poate reduce cu până la 30 – 40%.
Printre dotările acestei versiuni, așa cum le-a afișat Renault, se numără sistemul multimedia OpenR (mai simplu decât cel bazat pe Google Auto), ecran pentru instrumentarul de bord de 7 inchi, jante de 18.
CITEȘTE ȘI VIDEO Metrorex anunță - Lucrările cu metroul spre Aeroportul Otopeni au ajuns într-un nou stadiuRenault 5 a fost lansat cu bateria de 52 kWh, care oferă o autonomie de 412 km, la un preț de 30.750 euro (pe piața din România), la care se aplică, după caz, tichetul Rabla Plus.