Variațiile mari ale pieței de automobile din Germania au continuat și în luna octombrie, influențând inevitabil toți constructorii auto din Europa. Înmatriculările au crescut ușor, schimbând din nou direcția față de luna anterioară, când era înregistrat un declin de 7 procente. Dacia a schimbat de asemenea direcția, dar în sens opus față de restul pieței, relevă datele analizate de Profit.ro.
După o lună septembrie de creștere, Dacia a trecut în zona negativă în octombrie, pe piața din Germania, deșim paradoxal, volumul a fost mai mare acum, decât în luna anterioară. Explicația vine din baza de raportare, care în septembrie fusese una redusă, iar acum s-a echilibrat, pentru că în urmă cu un an intrase în vigoare o primă restricționare a subvențiilor la electrice (cele pentru companii).
Totalul înmatriculat de Dacia în luna a zecea a fost de 5.583 de autoturisme, iar scăderea este mică, -1,1%, ceea ce a păstrat rezultatul anual pe creștere. Pe primele 10 luni ale anului, Dacia are un total de 58.439 unități, cu 2,2% mai multe decât anul trecut și cu o cotă de 2,5%.
Rezultatul poate fi considerat unul bun, ținând cont de tendințele de frânare din Europa și mai ales din Germania, dar mai ales ținând cont de faptul că eliminarea subvenției la electrice în decembrie 2023 a afectat grav vânzările lui Spring, iar lansarea noului Duster 3 a determinat fluctuațiile specifice la schimbarea de generații.
Contextul din octombrie nu a fost unul favorabil, pentru că nu mai puțin de 38 de mărci au înregistrat vânzări în scădere în această lună, atât pe segmentul de propulsii electrice (Tesla a pierdut 51% din volumul de anul trecut), cât și pe cel de motoare termice. Puține au fost mărcile cu creștere, dar faptul că VW, brandul care deține o cotă de 19% din piață, a crescut cu 26,2% a contat, pentru că vorbim despre un volum de 43.942 de unități, doar în octombrie, un volum pe care unele mărci nu-l ating nici pe un an întreg.
De asemenea, au mai crescut Toyota (+48,6%), Volvo (43,9%), SEAT și Skoda (ambele peste 20%), în timp ce Peugeot a avut un boom de 130%, cauzat probabil de vânzarea unei flote sau a intrării unui model nou în rețeaua de dealeri. De asemenea, Opel și Mitsubishi au crescut, semn că piața începe să dea semne de revenire.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Dacia scumpește Duster 3. Crește prețul motorului ECO-G și cel al tracțiunii 4x4. Listă completă de prețuriDupă 10 luni, piața germană de autoturisme se află într-un punct de echilibru (-0,4%), dar cu forte multe branduri, 30, cu o evoluție negativă raportat la 2023. Tesla are cea mai mare cădere (-42,5%), dintre mărcile de volum, dar și Renault, Fiat, Audi, Ford, Mercedes sunt mărci cu vânzări mai mici în acest an față de anul trecut, astfel că cele 2 procente de creștere ale Dacia au o altă valoare, în analiza pieței.
Pentru următoarele două luni, marca românească urmează să beneficieze de creșterea livrărilor Duster 3, care se află în perioada de accelerare a producției, precum și de revenirea lui Spring pe piață, cu noua versiune, care se vinde cu un preț foarte bun, fiind în continuare cel mai ieftin automobil electrice de pe piața germană.