Renault Group raportează o nouă creștere în primul trimestru, dar cu scădere pentru marca Dacia

Auto/Transporturi   
Renault Group raportează o nouă creștere în primul trimestru, dar cu scădere pentru marca Dacia

Vânzările Renault Group, care include mărcile Renault, Dacia și Alpine, au crescut în primul trimestru al acestui an, având însă un ușor declin pentru marca Dacia. Cifra de afaceri a grupului a rămas la un nivel apropiat de cel din urmă cu un an.

Renault Group a anunțat vânzări mai mari cu 2,9% în intervalul ianuarie – martie, cu un total de 564.980 vehicule livrate. Brandul românesc Dacia, din portofoliul companiei franceze, a crescut cu 0,6% pe piața principală, Europa, dar a încheiat trimestrul cu un rezultat negativ, -2%, pus de companie pe seama schimbărilor de pe piața din Turcia, unde SUV-ul Duster a fost preluat de Renault, în cadrul planului de extindere al mărcii.

Urmărește-ne și pe Google News

În total, Dacia a vândut 154.378 unități în Europa și 173.750 de unități la nivel global. Cel mai vândut model al mărcii rămâne Sandero, cu 67.616 unități vândute în primul trimestru, volum care îi consolidează poziția de cel mai vândut automobil din Europa. SUV-ul Duster a înregistrat o creștere de 11,8 %, cu un total de 49.941 unități, fiind cel mai vândut SUV pe piața de retail din Europa. Bigster, primul model din segmentul C-SUV al mărcii, a înregistrat peste 13.000 de comenzi în primul trimestru al anului 2025, livrările sale fiind deja în plină derulare.

Cifra de afaceri a grupului Renault a urcat la 11,7 miliarde de euro, în primul trimestru al anului, un nivel apropiat de cel de anul trecut (-0,3% în termeni reali, +0,6% la curs de schimb constant), din care 10,1 miliarde de euro a fost cifra de afaceri a sectorului Automobile, în scădere cu 3% față de nivelul înregistrat în primul trimestru al anului precedent (-2,2% la rate constante ale cursului de schimb).

În Europa, grupul Renault a vândut 402.413 vehicule, în creștere cu 2,8% față de anul precedent, pe o piață care s-a contractat cu două procente.

Renault Group raportează o nouă creștere în primul trimestru, dar cu scădere pentru marca Dacia

Marca Renault a vândut cu 11,6% mai multe vehicule, cu o performanță bună în America Latină (+21,6%), Maroc (+45,5%) și Coreea de Sud.

Ponderea vânzărilor către clienții persoane fizice a ajuns la 58,5 % din totalul vânzărilor, cu 16,8 puncte procentuale peste media pieței, ca urmare a strategiei companiei de concentrare pe segmentele cu valoare mare. Modelele din segmentul C și cele superioare au o pondere de 40,6% din vânzări.

ULTIMA ORĂ Ministrul Mediul a trimis la Monitorul Oficial Ghidul Programului Rabla 2025. Valorile finale ale tichetelor au crescut CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Ministrul Mediul a trimis la Monitorul Oficial Ghidul Programului Rabla 2025. Valorile finale ale tichetelor au crescut

Vânzările Renault Group pe segmentele electrificate (EV și HEV) au avut o cotă de 44,2% din vânzările grupului pe piața din Europa (în creștere cu +15,3 puncte procentuale față de perioada similară a anului 2024). Vehiculele hibride au înregistrat o pondere de 31% din vânzări (+10,2 puncte procentuale vs. T1 2024) iar cele 100% electrice, de 13,2 % (+5,1 puncte procentuale vs T1 2024), ca urmare a succesului modelelor Renault 5 E-tech, Dacia Spring și Scenic E-Tech. Ponderea vehiculelor electrificate în totalul vânzărilor brandului Renault în Europa se ridică la 61,2 %, în creștere cu 15 puncte procentuale față de perioada similară a anului trecut și cu 6,6 puncte procentuale față de rezultatul înregistrat în ultimul trimestru al anului 2024. Vânzările de modele hibrid au crescut cu 46,1%, ajungând să reprezinte 44,1 % din total, iar cele de vehicule 100% electrice au crescut cu 87,9 %, ajungând la 17,1 % din total (+ 6,4 puncte procentuale vs T1 2024). Marca Renault s-a situat pe locul 2 la nivel european în ceea ce privește vânzările de vehicule hibride (HEV).

Renault Group își confirmă perspectivele financiare pentru anul 2025, respectiv o marjă operațională de peste 7% (incluzând un impact negativ al CAFE  de un punct procentual) și un free cash-flow de peste 2 miliarde de euro.

„În primul trimestru al anului 2025, Renault Group a înregistrat o performanță superioară celei a pieței, materializată într-o creștere a vânzărilor cu 2,9 %, în ciuda unui context dificil. Această creștere se explică prin succesul noilor modele ale grupului. În primele trei luni ale anului, noile modele reprezintă 28,3% din totalul facturărilor noastre, procent care urmează să se mărească  în perioada următoare, odată cu creșterea progresivă a vânzărilor acestora”, a declarat Duncan Minto, noul director financiar al Renault Group.

Mobilize Financial Services (fosta RCI Bank and Services) a înregistrat o cifră de afaceri de 1,524 miliarde de euro în primul trimestru din 2025, în creștere cu 22,3 % față de perioada similară a anului trecut, ca urmare a nivelului mai ridicat al dobânzilor și al nivelului ridicat al activelor performante (59,1 miliarde de euro) în creștere cu 8,9% față de primul trimestru al anului 2024.

viewscnt
Afla mai multe despre
rezultate renault
venituri renault
profit dacia
vanzari renault
rezultate dacia