Lungimea rețelei de drumuri publice din România a ajuns, anul trecut, la un total de 86.847 kilometri.
Dintre aceștia, 17.994 km erau drumuri naționale, 35.091 km drumuri județene și 33.762 km drumuri comunale, conform Institutului Național de Statistică (INS).

Din lungimea drumurilor naționale, 6.189 km erau drumuri internaționale, 1.137 km autostrăzi și 121 km drumuri expres.
”La 31.XII.2024, lungimea rețelei de drumuri publice totaliza 86.847 km, din care 17.994 km (20,7%) drumuri naționale, 35.091 km (40,4%) drumuri județene și 33.762 km (38,9%), drumuri comunale”, arată datele INS.

Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, structura rețelei de drumuri publice înregistra: 51,5% (44.752 km) drumuri modernizate (în proporție de 94% drumuri modernizate cu îmbrăcăminți asfaltice de tip greu și mijlociu), 23,7% (20.563 km) drumuri cu îmbrăcăminți ușoare rutiere și 24,8% (21.532 km) drumuri pietruite și de pământ, scrie News.ro.
În ceea ce privește starea tehnică a drumurilor publice, 25,7% din lungimea drumurilor modernizate și 37,7% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminți ușoare rutiere aveau durata de serviciu depășită.
Din lungimea drumurilor naționale, 6.189 km (34,4%) erau drumuri internaționale, 1.137 km (6,3%) autostrăzi și 121 km (0,7%) drumuri expres, iar din punctul de vedere al numărului de benzi de circulație, 2.323 km (12,9%) erau drumuri cu 4 benzi, 314 km (1,7%) drumuri cu 3 benzi și 39 km (0,2%) drumuri cu 6 benzi.

Lungimea drumurilor județene cuprindea în proporție de 52,7% drumuri modernizate și 33,3% dintre drumurile comunale erau drumuri pietruite.
La 31.XII.2024, lungimea liniilor de cale ferată de folosință publică în exploatare însuma 10.611 km, din care 10.515 km (99,1%) linii cu ecartament normal, 91 km (0,9%) linii cu ecartament larg și 5 km linii cu ecartament îngust. Densitatea liniilor la 1.000 km2 teritoriu era de 44,5‰. Densitățile cele mai mari s-au înregistrat în regiunea București-Ilfov (206,3‰), regiunea Vest (60,0‰), regiunea Nord-Vest (47,8‰) și regiunea Sud-Muntenia (43,8‰).
La aceeași dată, lungimea căilor principale era de 5.961 km, reprezentând 56,2% din lungimea simplă a liniilor de cale ferată în exploatare.