Marca chineză Leapmotor, reprezentată în Europa de Stellantis, care este acționar al companiei, va lansa la salonul auto din Munchen un model complet nou, potrivit informațiilor oficiale transmise de reprezentanții mărcii.
Chinezii de la Leapmotor au confirmat prezența la Munchen, în cadrul salonului IAA, ce va avea loc în toamna acestui an. Compania spune că, pe lângă cele trei modele existente, T03, B10 și C10, va avea loc debutul unui al patrulea model, despre care nu a oferit prea multe detalii.

Conform informațiilor anterioare, privind planurile companiei, este vorba despre un model compact, concurent direct cu VW ID.3 și MG4, care ar putea crește rapid vânzările mărcii în Europa, cu ajutorul prețului foarte bun.
În prezent, T03, cel mai mic model al mărcii, costă aproximativ 18.000 de euro în Europa, iar SUV-ul C10 de clasă medie are un preț de pornire de aproximativ 36.000 de euro. Cel de-al treilea model, B10, care a debutat oficial la Paris, în toamna lui 2024, este în curs de lansare și nu are încă prețurile anunțate pe piețele din Europa, dar țintește un preț de intrare sub 30.000 de euro.

Viitorul model hatchback compact ar putea coborî și mai mult, la 25.000 de euro, ceea ce ar însemna că va concura cu modele europene mult mai mici decât el.
Leapmotor, susținută de Stellantis, care deține practic drepturile de distribuție ale mașinilor Leapmotor pe piețele internaționale, a început deja producția modelului T03 în Polonia, alături de alte modele ale grupului Stellantis, și este pe cale să parafeze contractul de producție în uzina din Spania a grupului european.
Acolo ar urma să fie produs noul B10 și, posibil, și alte modele viitoare ale mărcii. În acest fel, mașinile Leapmotor nu vor mai fi nevoite să plătească tarife vamale la importul în UE.
SUV-ul Leapmotor B10, are o lungime tipică pentru clasa compactă, 4,5 metri, cu un ampatament de 2,73 metri, comparabil cu VW Tiguan ca proporții, și în China este echipat cu un motor electric cu puteri de 177 și 214 CP. Primele date despre bateria posibilă vorbesc despre până la 600 km, însă specificațiile europene nu au fost comunicate.

Stellantis a cumpărat în 2023 un pachet de 21% din Leapmotor și controlează divizia internațională, care importă și distribuie mașinile mărcii inclusiv pe piața din Europa, prin Leapmotor International, în care Stellantis deține 51%. Primele două modele lansate pe piețele europene au fost T03, de clasă A, și C10, un SUV de dimensiuni medii.
Leapmotor a prezentat la Paris anul trecut, ca avanpremieră a lansării pe piața din Europa, și un SUV mai mare, C16, derivat din C10, care va oferi un al treilea rând de scaune, având o lungime mărită, la 4,91 metri.
Arhitectura prevede 6 locuri, nu 7, pentru că rândul doi de scaune conține doar două locuri individuale.