FOTO VW a dezvăluit conceptul ID. EVERY1, urmașul lui e-Up, care anunță mașina electrică de 20.000 de euro

Auto/Transporturi   
FOTO VW a dezvăluit conceptul ID. EVERY1, urmașul lui e-Up, care anunță mașina electrică de 20.000 de euro

Volkswagen se apropie cu încă un pas de un puternic concurent pentru Dacia Spring și, mai ales, pentru viitorul Renault Twingo, dar are o întârziere consistentă față de principalii rivali. Noul EVERY1, așa cum se numește, va deveni ID.1 în 2027 și va readuce în actualitate vechiul VW e-Up.

După mai multe imagini și filme de teasing cu conceptul mașinii electrice accesibile, Volkswagen a prezentat în sfârșit VW EVERY1, un concept car ce vrea să anunțe modelul de serie ID.1 care va avea însă debutul doar peste doi ani. De ce se grăbește marca germană să anunțe noul model? Pentru a pregăti clienții, pentru a stimula percepția pe bursă a companiei și pentru arăta că investește în propulsia electrică. Până atunci, însă, clienții au la dispoziție câteva modele pe care le pot cumpăra pentru mai puțin de 20.000 de euro și vor mai avea și altele, în următoarele luni.

Urmărește-ne și pe Google News

Conceptul ID.Every1 amintește foarte tare de un alt concept, ID.Life, pe care constructorul german l-a prezentat în urmă cu câțiva ani și despre care s-a spus atunci că a nemulțumit noii șefi ai companiei, care l-au trimis la reciclat. Până la urmă, s-a dovedit a fi util și pare că, dacă și-ar fi respectat calendarul, azi puteam să avem un model de serie pe piață.

FOTO VW a dezvăluit conceptul ID. EVERY1, urmașul lui e-Up, care anunță mașina electrică de 20.000 de euro

Principalele elemente vizibile la ID.EVERY1 sunt legate de aspect, unul simplu, care amintește puternic de vechiul Lupo, în privința proporțiilor și stilului, folosind, evident, componente și detalii moderne. Are ceva și din vechiul VW Up, dar cel mai important este faptul că se desprinde din stilul întregii familii ID existentă în gama actuală a mărcii.

VW spune că mașina va avea o nouă arhitectură software, care va permite actualizări pe tot parcursul vieții mașinii, folosind o platformă derivată din actuala MEB, care are folosește tracțiunea pe roțile față și care va fi regăsită pe patru modele noi, în total. Acestea și alte cinci modele electrice folosind alte platforme vor fi lansate de VW în următorii doi ani, ceea ce trebuie să recunoaștem reprezintă o ofensivă veritabilă.

Împreună cu ID.2, care a fost anticipat de conceptul ID.2all și va fi lansat în 2026, viitorul ID.1, reprezentat de conceptul ID.EVERY1, vor aduce mașinile accesibile în gama VW, în următorii doi ani, după ce prima serie de mașini electrice a mărcii a ridicat prea mult ștacheta în materie de prețuri (ID.3 s-a lansat la peste 40.000 de euro). Dacă ID.2 va veni cu aproximativ 25.000 de euro, ID.1 va costa „aproximativ 20.000 de euro”, deci ne așteptăm la prețuri din categoria 19.900 euro pentru o baterie de aproximativ 30 de kWh, fără ca asta să fie o informație oficială.

FOTO VW a dezvăluit conceptul ID. EVERY1, urmașul lui e-Up, care anunță mașina electrică de 20.000 de euro

Thomas Schäfer, CEO al mărcii Volkswagen spune că țintește poziția de lider global în segmentul electric, ceea ce, trebuie să recunoaștem, va fi dificil în contextul actual: „ID. EVERY1 este ultima piesă a puzzle-ului din călătoria noastră spre a avea cea mai largă selecție de modele din segmentul de volum. Vom oferi apoi fiecărui client mașina potrivită cu sistemul de propulsie potrivit – inclusiv mobilitatea complet electrică la nivel de bază la prețuri accesibile. Obiectivul nostru: ne vom extinde poziția ca producător de volum lider la nivel mondial în ceea ce privește tehnologia până în 2030. Și ca marcă pentru toată lumea – așa cum v-ați aștepta de la Volkswagen.”

Dacia atacă Toyota, în România: Duster depășește RAV4, pe segmentul full-hybrid, aflat în creștere masivă CITEȘTE ȘI Dacia atacă Toyota, în România: Duster depășește RAV4, pe segmentul full-hybrid, aflat în creștere masivă

Printre informațiile transmise în anunțul oficial se regăsește și cea referitoare la posibilitatea ca viitorul model - la fel ca viitoarele mașini electrice ale mărcii – să fie echipat cu funcții noi chiar și după achiziția mașinii, ceea ce deschid un nou canal potențial de venituri pentru brand.

Șeful de design al VW Group, Aandreas Mindt, spune că aspectul lui ID.EVERY1 include elemente ale noului limbaj de design al mărcii VW, care se va regăsi pe modele viitoare.

Primele detalii tehnice ale conceptului anunță o viteză maximă de 130 km/h și un motor electric de 70 kW (95 CP), cu o autonomie de „cel puțin 250 de kilometri”, cifre care confirmă destul de clar așteptările privind bateria. Avem de asemenea și primele dimensiuni, respectiv o lungime de 3.880 mm, puțin mai mare decât defunctul Up și mai mică decât ID.2all. Portbagajul va avea un volum preconizat de 305 litri.

FOTO VW a dezvăluit conceptul ID. EVERY1, urmașul lui e-Up, care anunță mașina electrică de 20.000 de euro
viewscnt
Afla mai multe despre
vw id.1
vw id.every1
vw electric
vw id.2
masina electrică