GRAFICE Generația tânără așteaptă mașinile electrice, dar sunt discrepanțe mari între țări. Chinezii au cea mai ridicată speranță

Auto/Transporturi   
GRAFICE Generația tânără așteaptă mașinile electrice, dar sunt discrepanțe mari între țări. Chinezii au cea mai ridicată speranță

Nissan a comandat un studiu care urmărește modul în care populația urbană a lumii vede propulsia electrică pentru mobilitatea viitorului, studiul fiind adresat în special generațiilor tinere. Au fost intervievate aproape 4.000 de persoane din 15 orașe ale lumii.

Un studiu privind deschiderea generațiilor tinere către opțiunile de mobilitate ale viitorului a fost comandat de Nissan și realizat de Economist Impact în orașe din SUA, China, Brazilia, Mexic, Canada, Marea Britanie, Australia, Franța, Filipine, Thailanda, Arabia Saudită, India, Danemarca și Japonia.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO&FOTO Umbrărescu câștigă un nou lot din Autostrada Unirii CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Umbrărescu câștigă un nou lot din Autostrada Unirii

Conform datelor rezultate din acest studiu, există o preferință indiscutabilă pentru propulsia electrică, în viitor, procentul cel mai mare al celor care au spus că așteaptă în viitor să folosească o astfel de tehnologie fiind, evident, în China (53% dintre cei care au răspuns), unde penetrarea vehiculelor electrice este extrem de avansată în prezent.

Surpriza vine însă de la țări care nu au deocamdată o politică bine conturată în acest sens, Brazilia (41%) sau Mexic (39%), care au avut opțiuni mai mari decât cei intervievați în Europa sau SUA, probabil mult mai pragmatici când vine vorba despre o tehnologie pe care au văzut-o deja pe străzi.

La polul opus, cele mai mici niveluri de speranță pentru un viitor electric s-au înregistrat în Japonia (doar 24% dintre respondenți au spus că au așteptări să folosească propulsia electrică) și în Danemarca (25%).

FOTO VW a dezvăluit conceptul ID. EVERY1, urmașul lui e-Up, care anunță mașina electrică de 20.000 de euro CITEȘTE ȘI FOTO VW a dezvăluit conceptul ID. EVERY1, urmașul lui e-Up, care anunță mașina electrică de 20.000 de euro

Un scor egal a fost înregistrat și în India, dar aici rezultatul este efectul unui nivel de trai extrem de scăzut în raport cu prețurile pe care le presupune propulsia electrică.

GRAFICE Generația tânără așteaptă mașinile electrice, dar sunt discrepanțe mari între țări. Chinezii au cea mai ridicată speranță

În ansamblu, speranțele sunt mari, pentru că 40% dintre cei care au dat răspunsuri la interviuri au spus că sunt nerăbdători să folosească noile tehnologii electrice, fiind entuziasmați nu doar de mobilitatea în sine, ci și de modul în care va fi transformat stilul lor de viață.

La întrebarea „Care sunt factorii care v-ar influența decizia de a folosi un vehicul electric?”, cele mai prezente răspunsuri au fost „Durabilitatea și longevitatea bateriei” (35% în țările emergente și 28% în țările dezvoltate) și, pe locul doi, „Costurile de mentenanță” (30% în țările emergente și 32% în țările dezvoltate).

Trump vrea să mute trupe din Germania în Europa de Est - surse CITEȘTE ȘI Trump vrea să mute trupe din Germania în Europa de Est - surse

Doar pe locurile următoare s-au situat, dar la procente apropiate, „Disponibilitatea facilităților de încărcare”, „Timpul de încărcare” și „Autonomia bateriei”. Acest lucru arată că preocupările cele mai mari ale populației indiferent de țara lor sunt legate de fiabilitatea bateriilor, care reprezintă un procent foarte mare din prețul unei mașini electrice. Siguranța bateriei și costurile neprevăzute au mai fost alte posibile răspunsuri prezente.

GRAFICE Generația tânără așteaptă mașinile electrice, dar sunt discrepanțe mari între țări. Chinezii au cea mai ridicată speranță

O tendință interesantă în răspunsuri este cea legată de așteptările ca transportul public să rămână o opțiune de mobilitate. Răspunsurile arată că în prezent folosesc transportul în comun între 48 și 62% dintre cei care au răspuns, dar numai 25% se văd peste 10 ani folosind în continuare transportul public.

Revoltă în Polonia din cauza ouălor românești: Supermarketurile le refuză marfa și preferă să vândă ouă din România CITEȘTE ȘI Revoltă în Polonia din cauza ouălor românești: Supermarketurile le refuză marfa și preferă să vândă ouă din România

Asta înseamnă că țintesc un mijloc de deplasare mai confortabil, respectiv automobilul personal sau alte tipuri de mobilitate.

GRAFICE Generația tânără așteaptă mașinile electrice, dar sunt discrepanțe mari între țări. Chinezii au cea mai ridicată speranță

GRAFICE Generația tânără așteaptă mașinile electrice, dar sunt discrepanțe mari între țări. Chinezii au cea mai ridicată speranță

Este important însă că printre factorii care definesc sustenabilitatea mobilității în marile orașe ale lumii se află pe primele locuri reducerea poluării, îmbunătățirea calității vieții și reducerea emisiilor de CO2. Abia mai departe vin reducerile de costuri, redugerea aglomerației din trafic și eficiența consumului de resurse.

Un procent de 57% dintre cei care au răspuns spun că sunt dispuși să-și schimbe obiceiurile de călătorie pentru a reduce emisiile de CO2, preocupările de mediu fiind considerate urgente de locuitorii orașelor emergente.

În total, așteptările pentru a deține un vehicul electric sunt de 35% din total, pentru următorii 10 ani, față de 23% cât este astăzi. Cea mai mare modificare în așteptările celor intervievați este cea legată de motoarele cu combustie, care azi reprezintă 58% din opțiuni, dar are doar 14% speranțe de utilizare peste 10 ani.

Ministerul Mediului a lansat în dezbatere Ghidul Programului Rabla 2025. Suma propusă la electrice surprinde industria auto din România, care \ CITEȘTE ȘI Ministerul Mediului a lansat în dezbatere Ghidul Programului Rabla 2025. Suma propusă la electrice surprinde industria auto din România, care "trage un semnal de alarmă"

„Această cercetare explorează modul în care generațiile mai tinere își imaginează viitorul mobilității – o perspectivă esențială, deoarece alegerile lor vor modela direct peisajul mobilității în evoluție”, explică Ritu Bhandari, responsabil pentru sustenabilitate Asia-Pacific la Economist Impact.

„Credem că mobilitatea este electrificată și durabilă. Este o așteptare definitorie care modelează viitorul transportului”, spune și Lavanya Wadgaonkar, vicepreședinte Global Comunications Nissan. „Acest sondaj reafirmă cererea în creștere pentru electrificare și necesitatea de a crea mai multă conștientizare, dar succesul pe termen lung depinde de a face adoptarea EV fără probleme, practică și rentabilă”.

Nissan se numără printre pionierii propulsiei electrice, modelul Leaf fiind unul dintre primele automobile moderne de serie cu propulsie exclusiv electrică. Compania japoneză a frânat destul de mult în ultimii ani investițiile în dezvoltarea de noi modele electrice, din cauza dificultăților financiare, însă continuă să dezvolte noi proiecte și pregătește lansarea de noi modele pe platformele existente ale Alianței Renault Nissan.

viewscnt
Afla mai multe despre
studiu electrificare
masina electrica
nissan
leaf
nissan ariya