Al treilea automobil electric din noua generație, după Renault 5 și Scenic, SUV-ul Renault 4, poate fi comandat după ce marca franceză a anunțat prețurile pentru piața din Franța, urmând ca acesta să fie disponibil treptat și pe celelalte piețe din Europa.
Renault 4 E-Tech, un B-SUV complet electric care vine să completeze gama cu emisii zero a producătorului francez, poate fi comandat pe piața din Franța la prețuri care depășesc cu câteva mii de euro pe cele ale lui Renault 5.

Principalele trăsături ale lui R4 electric sunt dimensiunile, cu 4,14 lungime (22 centimetri în plus față de R5), similar cu Captur, și 1,80 metri lățime, două opțiuni de baterii, de 40 kWh sau 52 kWh, exact ca R5, cu autonomii de 308 km și, respectiv, 409 km, și motoare de 120 CP sau 150 CP.
Renault 4 E-Tech are un design non-conformist, care este inspirat substanțial din celebrul R4 de acum 50 60 de ani, cunoscut și sub numele de Quatrelle, vine cu o serie de tehnologii de ultimă oră, inclusiv sistem de operare Google, care include mult mai multe opțiuni decât un Android Auto clasic și alte detalii exotice, cum este acoperișul textil rabatabil, care face din acest model, opțional, o decapotabilă interesantă.

Ca și Renault 5, noul Renault 4 va fi produs în Franța, în uzina Ampere din Maubeuge, în așa numitul Electricity, casa diviziei electrice a Renault Group.
Renault 4 este unul dintre pariurile lui Luca de Meo pe designul clasic, nostalgic, alături de Renault 5, el mizând foarte mult pe emoția pe care amintirea mașinilor istorice o produce clienților francezi, în special.
„4L este un mit. Și miturile nu mor niciodată! Astăzi ne dorim să găsim această dimensiune universală a lui 4L, o mașină pe care toată lumea o poate iubi, într-o reinterpretare modernă și electrică a lui Renault 4”, a spus Luca de Meo, acum doi ani, la Paris, odată cu prezentarea conceptului care anunța modelul de serie.

Prețurile cu care sunt deschise comenzile pentru noul Renault 4 E-TEch încep, pe piața din Franța, de la 29.990 de euro, pentru versiunea cu baterie de 40 kWh și motor de 120 CP, și de la 33.490 de euro, pentru versiunea mai puternică, de 150 CP, care are și bateria de 52 kWh.
Alte două versiuni de echipare superioare sunt disponibile doar cu motorul de 150 CP și bateria cu autonomie de peste 400 km, prețul celui mai scump Renault 4 fiind de 37.490 euro. Cu tot cu opțiunile de echipare, mașina poate ajunge în varianta de top la peste 40.000 de euro, fără niciun bonus sau tichet de reducere, care în Franța este de 4.000 de euro, iar în România ar putea fi, anul acesta, 7.500 de euro.

Pe piața din România nu au fost anunțate încă prețurile, dar modelul este prezentat de site-ul mărcii, în așteptarea startului comenzilor. Este așteptat un preț ușor mai mic decât cel din Franța, cu aproximativ 1000 de euro, respectiv un nivel de start de aproximativ 28.900 de euro, care poate ajunge, cu ajutorul noului Program Rabla din acest an, la 21 – 22 de mii euro, pentru versiunea entry-level.
Principalii competitori ai lui Renault 4 E-Tech sunt Ford Puma Gen-E, care este produs în România, la Craiova, și care poate fi comandat cu un preț de 23.900 euro, cu toate reducerile și subvenția de 5.000 de euro de anul trecut, care poate ajunge la aproximativ 22.500 euro cu noul Rabla, precum și Citroen e-C3, care începe de la 22.300 de euro.