FOTO BYD se lansează în România cu gama de SUV-uri ...„nerecomandate” de EuroNCAP/review-uri nu foarte prietenoase

Auto/Transporturi   
FOTO BYD se lansează în România cu gama de SUV-uri ...„nerecomandate” de EuroNCAP/review-uri nu foarte prietenoase

BYD, cel mai mare constructor auto din China, după volumul vândut și, totodată, cel mai mare producător global de automobile cu propulsie pe baterii (electrice 100% și PHEV), va intra în România în acest an cu gama cunoscută de pe piețele din vestul Europei, dar și cu modele noi.

VEZI AICI ȘI Eșec major al unui model BYD la testele de asistență ale EuroNCAP. „Mașina a lăsat șoferul în mâinile propriului destin!”

Urmărește-ne și pe Google News

Printre primele modele anunțate vor fi Atto 2, un SUV ieftin, primit cu rezerve de Europa, criticat pentru bateria mică, și Atto 3, care nu înglobează cele mai avansate tehnologii de asistență.

ANUNȚ Wizz Air lansează una dintre cele mai lungi curse CITEȘTE ȘI ANUNȚ Wizz Air lansează una dintre cele mai lungi curse

BYD și-a înființat în România propria companie de vânzări, spre deosebire de alte țări din UE, în care a semnat contracte cu companii specializate în distribuția de autoturisme, inclusiv cu Inchacape, care în România importă Toyota.

Compania locală, care a început să-și recruteze rețeaua proprie de dealeri, în special din rândul dealerilor Stellantis, va fi condusă de Andrei Duică, care a fost până de curând director al Trust Motors, importatorul Peugeot, Citroen și Opel în România. Duică a anunțat deja faptul că este Deputy Contry Manager România și Bulgaria pentru BYD Europe, imediat după semnarea contractului cu chinezii.

Compania se află în plin proces de reașezare a afacerii din Europa, rolul de manager regional fiind preluat de Stella Li, vicepreședinta BYD și cea care acum coordonează direct afacerile constructorului chinez pe piața din Europa. Ea este unul dintre liderii companiei care susțin că pot face față concurenței europene în pofida noilor taxe vamale în Europa, dar mai ales este cea care încearcă să accelereze expansiunea BYD pe piețele europene, chiar dacă contextul nu este deloc unul favorabil automobilelor electrice.

Controverse pe vânzarea acțiunilor VW de către familia Porsche. Presa germană susține că încearcă vânzarea unui pachet, reprezentanții familiei neagă CITEȘTE ȘI Controverse pe vânzarea acțiunilor VW de către familia Porsche. Presa germană susține că încearcă vânzarea unui pachet, reprezentanții familiei neagă

„Trebuie să luăm mai mult control asupra vânzărilor și distribuției”, a fost concluzia șefei BYD în Europa, după ce a preluat mai strâns responsabilitatea pentru această piață.

Ea a spus clar că rezultatul din Europa de până acum îi nemulțumește și noile schimbări de strategie s-ar putea vedea în „următoarele câteva luni”.

Stella Li spune despre clienții europeni că „sunt conservatori” și în acest moment „pe piață este un moment de multă confuzie”, referindu-se la faptul că unii clienți de electrice se gândesc să se întoarcă la mașinile termice. „Încrederea va crește lent, dar vor avea încredere în noi, pentru că avem tehnologie de ultimă oră”.

Stella Li lucrează în cadrul BYD de aproape 30 de ani și a coordonat deschiderea primelor birouri de reprezentare ale companiei din Europa și din SUA.

Conduce activitatea BYD în SUA încă din 2010 și a coordonat startul producției pentru autobuze și camioane ale companiei din această țară. Stella Li este considerată a doua persoană ca putere de decizie în cadrul BYD.

Primul model, un SUV accesibil

Cu o uzină care mai are foarte puțin până la startul producției, în Ungaria, la doi pași de România, și cu o a doua fabrică aflată în plin proces de construire în Turcia, și care va produce începând din 2026, pentru toate piețele din regiune, BYD ajunge în sfârșit în România, o piață cu un potențial ceva mai mic decât marile țări din vestul UE, dar care nu este ignorată complet, având în vedere populația sa și nivelul în creștere al veniturilor.

FOTO Dacia schimbă numele motoarelor sale CITEȘTE ȘI FOTO Dacia schimbă numele motoarelor sale

Chiar și așa, primul model cu care va încerca să atragă clienți, pentru a câștiga cotă de piață, va fi cel mai ieftin SUV al mărcii, proaspăt lansat în Europa. Atto 2 este mai mic și mai ieftin decât Atto 3, dar are o problemă majoră: review-urile sale nu sunt foarte prietenoase, principalele puncte criticate de jurnaliștii europeni fiind bateria slabă, de 45 kWh, care oferă doar 312 km autonomie, mai puțin decât multe modele concurente, și spațiul redus, generat de ampatamentul de numai 2,60 metri.

Celălalt SUV, cu care împarte platforma, este Atto3, care este, de altfel, și cel mai vândut model din Europa în 2024. Acesta a suferit o puternică lovitură după ce EuroNCAP a testat sistemele de asistență ale mai multor modele electrice și a acordat lui Atto 3 calificativul „nerecomandat”.

FOTO BYD se lansează în România cu gama de SUV-uri ...„nerecomandate” de EuroNCAP/review-uri nu foarte prietenoase

Atto 2, care ar trebui să devină un best-seller, are dimensiuni tipice pentru un SUV subcompact, cu 4,3 metri lungime, ceea ce înseamnă că se apropie de dimensiunile lui Duster. Designul său este unul destul de conservator, fără excese ori elemente care să-l scoată în evidență.

Are în schimb o platformă recunoscută pentru tehnologiile pe care le folosește, e-Platform 3.0, utilizată de constructorul chinez și pe alte modele ale sale, inclusiv pe Atto 3, ceea ce înseamnă că împarte și sistemele de asistență.

VIDEO&FOTO Ultimele imagini aeriene - Umbrărescu avansează în forță pe toate tronsoanele Autostrăzii Moldova CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Ultimele imagini aeriene - Umbrărescu avansează în forță pe toate tronsoanele Autostrăzii Moldova

Și de parcă 45 kWh nu erau prea puțini, o a doua baterie mai mică, de numai 32 kWh, cu o autonomia de sub 300 de km, vândută în China și pe alte piețe, ar urma să fie introdusă și în Europa ulterior, pentru a duce prețul și mai jos.

Motorul are 130 kW (174 CP), oferindu-i performanțe decente, cu o accelerație de la 0 la 100 km/h de 7,9 secunde și o viteză maximă de 160 km/h, valori care, la greutatea de aproape 1,5 tone, sunt rezonabile.

Tesla a trimis o scrisoare-manifest, nesemnată, guvernului american, în care avertizează că războiul comercial al lui Donald Trump va afecta producătorii de mașini din SUA: “Răspunsul statelor vizate va afecta lanțul de aprovizionare și va scumpi mașinile CITEȘTE ȘI Tesla a trimis o scrisoare-manifest, nesemnată, guvernului american, în care avertizează că războiul comercial al lui Donald Trump va afecta producătorii de mașini din SUA: “Răspunsul statelor vizate va afecta lanțul de aprovizionare și va scumpi mașinile

Prețul anunțat de BYD pentru piețele europene începe de la 29.900 euro, ceea ce înseamnă că nu va fi cel mai ieftin din segment și se va confrunta cu o concurență puternică mai ales din partea rivalilor chinezi, mai ales MG.

Minusurile în materie de siguranță au fost generate de echipamentele care sunt obligatorii în Europa, considerate insuficiente de EuroNCAP, la testarea lui Atto3, pentru că nu oferă reacțiile cerute, respectiv de frânare de urgență la iminența unui impact în diferite situații. Scorul primit a fost „nerecomandat”, din cauza erorilor pe care le-a generat în funcționarea sistemelor de asistență.

Cel mai mare salon auto din Europa - Dacia va lipsi, dar va fi un număr record de mărci din China CITEȘTE ȘI Cel mai mare salon auto din Europa - Dacia va lipsi, dar va fi un număr record de mărci din China

BYD Atto 2 ar putea fi adus în Europa și cu motorizare PHEV, dar nu există deocamdată nicio informație oficială în acest sens. Mașina este fabricată, deocamdată, în China și va începe să fie livrată clienților din Europa în Aprilie.

Reprezentanții companiei au spus că se ia în calcul producția într-una din viitoarele uzine, aflat în construcție, din Ungaria și Turcia, în acest fel urmând să fie evitată taxa de 17% datorată de companie la importurile din China, care se suprapune peste cea de 10% aplicată la toate bunurile importate în UE din China.

BYD Atto 2 ar putea fi modelul care să marcheze extinderea mărcii pe piața europeană de la un importator de nișă la un producător de volum, mai ales dacă acesta va fi fabricat în UE.

Anul trecut, BYD a vândut în Europa aproape 50.000 de vehicule, o creștere de peste trei ori față de anul anterior.

Deși nu a făcut volume impresionante, pe o piață care depășește 10 milioane de autoturisme anual, BYD a atras atenția cu unele dintre modelele sale, inclusiv în prima lună din 2025.

MOL a descoperit un nou câmp petrolier CITEȘTE ȘI MOL a descoperit un nou câmp petrolier

În prezent, gama europeană este formată din SUV-urile Atto 2, proaspăt lansat, Atto 3, care până acum a fost cel mai accesibil SUV de pe piața locală, sedanul Seal și versiunea SUV Sealion 7, limuzina Tang și, nu în ultimul rând, micul Dolphin, un hatchback accesibil care va fi și el produs în Ungaria fiind chiar primul automobil ce va ieși de pe liniile de fabricație europene.

S-a scris destul de mult și despre Seagull, o mașină de oraș care are doar 3,8 metri lungime, care ar putea să reprezinte un concurent puternic nu doar pentru Dacia Spring, ci și pentru celelalte modele europene electrice de mici dimensiuni, însă nu există date oficiale privind momentul lansării sale în Europa. Numele vehiculat pentru acest model este Dolphin Surf, ceea ce va genera destulă confuzie în rândul clienților.

Vânzările BYD în 2024 au totalizat, la nivel global, 4,27 milioane de autovehicule livrate clienților, cu 41,26% mai multe decât în anul precedent.

DNSC atenționează asupra tentativelor de fraudă propagate pe WhatsApp CITEȘTE ȘI DNSC atenționează asupra tentativelor de fraudă propagate pe WhatsApp

Dintre acestea, 4,25 milioane au fost autoturisme, împărțite în cele două segmente: autoturismele cu propulsie exclusiv electrică - 1,76 milioane de unități, în creștere cu 12,08% față de 2023.

La acestea se adaugă, vehiculele comerciale, care au totalizat 21.775 vehicule.

viewscnt
Afla mai multe despre
byd romania
byd atto 2
byd seal