Audi a anunțat finalizarea negocierilor între conducerea companiei și Consiliul Întreprinderii, pentru restructurarea companiei. Acest lucru include și un număr foarte mare de concedieri, în departamentele non-producție.
Managementul Audi AG, o companie subsidiară VW Group, a ajuns la finalul negocierilor cu Consiliul Întreprinderii privind un pachet consistent de măsuri care au ca scop restructurarea companiei, în așa fel încât să facă față scăderilor masive ale cererii de automobile atât în Europa, cât și în China, dar și riscurilor ridicate de posibilele tarife vamale introduse de SUA.

Cea mai importantă măsură este cea legată de concedierea unui număr mare de angajați, respectiv 7.500 de persoane, pentru ca fabricile din Germania „să fie robuste și flexibile pentru tranziția la mobilitatea electrică”.
„În vremuri de schimbări profunde, conducerea companiei și consiliul de întreprindere trag în aceeași direcție”, spune CEO-ul Audi, Gernot Döllner. „Prin acest acord clar, întărim în egală măsură competitivitatea Audi și pregătirea pentru viitor.

Împreună, trimitem un semnal clar pentru mai multă concentrare, eficiență și profitabilitate la unitățile noastre din Germania. Acest lucru a creat condițiile pentru continuarea transformării într-o manieră determinată de scop.”
Desființarea de locuri de muncă urmărește „o creștere semnificativă a productivității, vitezei și flexibilității”, spune compania germană, care precizeazcă că va avea loc o reducere „responsabilă” a job-urilor, în zone indirecte și derulată pe o perioadă de patru ani, până în 2029.

De asemenea, vor fi reduse costurile cu forța de muncă și prin ajustarea plăților peste contractul colectiv și a plăților variabile. Vor fi vizate și veniturile managerilor și ale membrilor Consiliului de Administrație.
În același timp, Audi susține că a prelungit planul de protecție a locurilor de muncă până la 31 decembrie 2033, ceea ce înseamnă că nu vor fi făcute restructurări de amploare în producție.
Reducerile de costuri vor aduce economii de un miliard de euro, după cum au precizat reprezentanții companiei.

Audi a mai anunțat că va investi aproximativ opt miliarde de euro în fabricile din Germania. La Ingolstadt va fi produs un nou model electric în segmentul entry-level. Viitorul Audi Q3 va fi produs în uzina din Győr, Ungaria, unde sunt alocate mașini electrice și un model cu combustie.
La Neckarsulm nu au fost propuse modele noi, ci doar o retehnologizare pentru producția bazată pe inteligența artificială, dar se analizează posibilitatea producerii unui model suplimentar în viitor.
Audi a raportat vânzări totale de 1,7 milioane de vehicule, ceea ce reprezintă o scădere de 12 procente față de cifrele din 2023. Din totalul vânzărilor, 164.000 de vehicule au fost complet electrice, iar volumul plasează marca din Ingolstadt pe locul al doilea între mărcile premium germane, pe segmentul electric.

Scăderile de vânzări ale Audi s-au înregistrat pe toate piețele majore, subliniind faptul că strategia de modele și activitățile specifice de marketing au fost cele care au stat în spatele rezultatului general.
Cea mai mare scădere a fost cauzată de piața de origine, Germania, unde Audi a vândut cu 21,3% mai puține mașini (198.342 unități, cu peste 50.000 sub nivelul din 2023). De asemenea, în China (-11%) și în America de Nord (-13%), declinul a fost substanțial.
Ca urmare a acestui rezultat, Audi a fost depășită pentru prima dată de Tesla, la vânzările total, compania americană anunțând un volum total vândut în 2024 de 1,78 milioane de vehicule.

Chiar dacă și Tesla a înregistrat un ușor declin față de anul anterior, scăderea Audi a fost suficient de mare pentru a le permite americanilor să devină al treilea cel mai mare producător de mașini premium din lume.