Dublare a profitului BYD, care vinde în China 90% din automobilele produse

Auto/Transporturi   
Dublare a profitului BYD, care vinde în China 90% din automobilele produse

Profitul net al BYD s-a dublat în primul trimestru, comparativ cu același trimestru al anului trecut, marcând cel mai rapid ritm de creștere din aproape doi ani, în contextul în care gigantul chinez al vehiculelor electrice își consolidează poziția dominantă pe piața internă prin lansarea unui război al prețurilor în segmentul vehiculelor inteligente, transmite Reuters.

Conform unui raport bursier publicat vineri, profitul net al BYD a ajuns la 9,2 miliarde de yuani (aproximativ 1,26 miliarde de dolari), în linie cu estimarea anterioară a companiei, care prognozase un interval între 8,5 și 10 miliarde de yuani, informează News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Veniturile din primul trimestru au urcat la 170,4 miliarde de yuani, în creștere cu 36,4% față de anul trecut, dar sub avansul de 52,7% raportat în trimestrul anterior.

FOTO&VIDEO ANUNȚ Moment istoric: primul pod peste Prut lansat în construcție după Revoluție CITEȘTE ȘI FOTO&VIDEO ANUNȚ Moment istoric: primul pod peste Prut lansat în construcție după Revoluție

Cel mai mare producător de vehicule electrice din China a dinamizat piața în ultimele luni, oferind sistemul său de asistență la condus ”God’s Eye” ca dotare standard, fără costuri suplimentare, pe întreaga gamă de modele și lansând o nouă platformă de super-încărcare pentru vehicule electrice.

Această intensificare a competiției a forțat rivali precum Leapmotor, Geely și Toyota să răspundă prin lansarea de modele electrice accesibile, echipate cu funcții inteligente.

Prin deschiderea unui nou front într-un război al prețurilor ce durează de ani de zile pe cea mai mare piață auto din lume, BYD își propune să își extindă avansul. În perioada ianuarie-martie, BYD a deținut 13,6% din vânzările din China, în creștere de la 12,1% în aceeași perioadă a anului trecut. Prin comparație, cota de piață combinată a celor două joint venture-uri ale Volkswagen în China a scăzut de la 13,7% la 12,1%.

La salonul auto de la Shanghai din această săptămână, atât BYD, cât și alți producători auto au ales să nu mai insiste pe capacitățile de condus autonom, preferând să pună accent pe siguranță. Această schimbare vine după ce autoritățile chineze au limitat promovarea agresivă a termenilor precum ”inteligent” sau ”autonom” în publicitate, în urma unui accident mortal implicând un model Xiaomi SU7 la sfârșitul lunii martie.

Pirelli va anunța luni încheierea controlului celui mai mare acționar, compania chineză Sinochem, asupra activității grupului CITEȘTE ȘI Pirelli va anunța luni încheierea controlului celui mai mare acționar, compania chineză Sinochem, asupra activității grupului

În afara pieței interne, care reprezintă circa 90% din vânzările sale totale, BYD vizează exportul a 800.000 de vehicule în acest an.

Reuters a raportat, de asemenea, că BYD își reorganizează operațiunile din Europa după câteva erori strategice.

BYD intră în România

BYD va intra în România în acest an cu gama cunoscută de pe piețele din vestul Europei, dar și cu modele noi.

Printre primele modele anunțate vor fi Atto 2, un SUV ieftin, primit cu rezerve de Europa, criticat pentru bateria mică, și Atto 3, care nu înglobează cele mai avansate tehnologii de asistență.

BYD și-a înființat în România propria companie de vânzări, spre deosebire de alte țări din UE, în care a semnat contracte cu companii specializate în distribuția de autoturisme, inclusiv cu Inchacape, care în România importă Toyota.

viewscnt
Afla mai multe despre
byd
profit