FOTO Marca Chery intră în România CONFIRMARE

Auto/Transporturi   
FOTO Marca Chery intră în România CONFIRMARE

Chery, cel mai mare exportator de autoturisme din China pentru al 22-lea an consecutiv, intră oficial pe piața din România prin parteneriatul semnat cu Grupul Auto Italia, companie parte din Grupul Samelet.

Acordul va permite comercializarea locală a modelelor SUV din gama TIGGO începând cu a doua jumătate a anului 2025, mișcare anunțată anterior de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Samelet a fost fondat în 1946, în Israel. În prezent, grupul reprezintă mărcile Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Ferrari, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Iveco, Maserati, Ram, Subaru și Hongqi.

ANUNȚ Noi reguli de înmatriculare a mașinilor vor fi introduse și în România CITEȘTE ȘI ANUNȚ Noi reguli de înmatriculare a mașinilor vor fi introduse și în România

Pe lângă activitatea din Israel, Samelet este prezent și în România, unde deține fostul importator FCA.

În Grecia, Samelet deține brandurile deținute anterior de FCA, precum și brandul Leapmotor.

FOTO Blindatele care vor fi construite în România de cel mai mare conglomerat din Turcia CITEȘTE ȘI FOTO Blindatele care vor fi construite în România de cel mai mare conglomerat din Turcia

Cu o prezență în peste 110 țări și regiuni și peste 15 milioane de utilizatori globali, dintre care 4,5 milioane în afara Chinei, Chery își continuă expansiunea internațională și va lansa modelele produse în serie din familia TIGGO pe mai multe piețe din Europa în cursul acestui an.

FOTO Marca Chery intră în România CONFIRMARE

România devine una dintre piețele cheie în regiune pentru brandul care a crescut constant în ultimii ani, ajungând la peste 2,6 milioane de unități vândute la nivel global în 2024, cu 38% mai mult față de anul anterior.

Compania auto chineză cu cea mai mare prezență la nivel internațional, Chery, va începe oficial, în acest an, activitățile de distribuție a automobilelor pe piața din România, conform informațiilor transmise anterior Profit.ro de Lexi Xu, Brand Manager al Chery International pentru piața din România.

„Chery și-a propus să intre pe piața din România în luna iulie, cu brandul Chery, nu cu Omoda și Jaecoo”, a precizat pentru Profit.ro cea care va coordona activitatea mărcii chineze pe piața noastră.

Marca Chery va oferi la momentul intrării pe piață SUV-ul Tiggo 8, primul model omologat oficial în Uniunea Europeană, care va fi urmat în scurt timp de alte două SUV-uri Tiggo 7 și, cel mai mic din gamă, Tiggo 4, care va fi și cel mai accesibil.

ANUNȚ Autostrada A1 se închide complet mai multe zile CITEȘTE ȘI ANUNȚ Autostrada A1 se închide complet mai multe zile

În 2025, Chery va acorda prioritate lansării generației a patra a modelelor TIGGO7 și TIGGO8, ambele echipate cu sistemul Chery Super Hybrid (CSH). 

Tiggo 8 este un SUV de clasă medie, cu o lungime de 4,72 metri, care oferă opțional și o versiune cu 7 locuri.

Pe piețele non-europene oferă motorizări clasice, cu benzină, 1.6 GDI, care este un motor turbo de 150 CP, însoțit de o cutie automată cu 7 trepte. Mașina costă în țările din afara UE aproximativ 30.000 de euro, la nivelul entry.

În Europa, va fi lansat și cu motor PHEV, care va fi cu mult mai scump decât motorul pe benzină.

Spre deosebire de alți producători chinezi, Chery produce și vinde în continuare sub brandul principal al companiei mașini cu motorizări cu combustie, ceea ce ar putea fi un avantaj în acest moment, atât prin prisma tarifelor vamale aplicate la importul în UE pentru mașinile electrice, tarife care nu se aplică motoarelor cu combustie, cât și din punctul de vedere al cererii, dat fiind faptul că europenii și-au redescoperit apetitul pentru motoarele pe benzină neelectrificate.

ULTIMA ORĂ FOTO Nissan ia de la Dacia noile Duster, Bigster și un al treilea model surpriză CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ FOTO Nissan ia de la Dacia noile Duster, Bigster și un al treilea model surpriză

De asemenea, unele dintre modele oferă și motorizări electrificate, cu tehnologie PHEV, dar va fi unul dintre cele mai accesibile SUV-uri din segmentul său, pe zona PHEV.

Chinezii au decis să pună accent în Europa pe motorizările non-electrice, pentru a reuși să penetreze rapid piața, fără să fie afectate de tarifele vamale aplicate la mașinile electrice.

În prezent, orice vehicul produs în China datorează o taxă de 10% în țara în care are loc intrarea pe teritoriul UE, dar taxele sunt aplicate, de regulă, la prețurile de facturare ale importatorului, care sunt mult mai mici decât prețurile de vânzare în rețeaua de dealeri.

FOTO Campanie agresivă anti-Tesla a mărcii chinezești Xpeng: Y Not CITEȘTE ȘI FOTO Campanie agresivă anti-Tesla a mărcii chinezești Xpeng: Y Not

Marca Chery se află în plin proces de (re)intrare pe primele piețe europene cu modelele sale, marca fiind deja prezentă la granițele UE, în Turcia, Serbia și Ucraina. Tiggo 4, cel mai ieftin model se vinde pe aceste piețe cu prețuri care încep de la aproximativ 18.000 de euro, un nivel care ar trebui să fie afișat și la dealerii din România.

Grupul Chery a intrat deja în Europa cu alte două branduri ale sale, Omoda și Jaecoo, ambele oferind doar motorizări complet electrice. Vânzările de până acum, afectate de taxele vamale, nu au fost încurajatoare. În 2024, Omoda a vândut aproximativ 15.000 de vehicule în Europa, iar Jaecoo a atins un nivel de circa 2.500 de unități livrate, potrivit statisticilor analizate de Profit.ro.

În Spania și Italia, mașinile Chery sunt vândute deja dar sub branduri locale, Ebro, în Spania, și DR în Italia. În Spania, Chery a preluat uzina Nissan din apropiere de Barcelona, în care produce acum modelul Tiggo 8, dar sub numele local de Ebro S800. În Italia, acest model se vinde sub numele DR7 PHEV.

O a doua fabrică Chery în Europa a fost adusă în discuțiile oficialilor Chery, însă orice investiție ar presupune circa doi ani de la data semnării tuturor contractelor și primirii autorizațiilor din partea statului ales. Cei de la Chery au declarat că iau în calcul o uzină în Europa de Est, dar nu au nominalizat niciodată țara în care ar dori să investească.

VIDEO Nou anunț despre Aeroportul București-Sud. Când va fi gata CITEȘTE ȘI VIDEO Nou anunț despre Aeroportul București-Sud. Când va fi gata

Potrivit informațiilor Profit.ro, mai multe companii românești specializate în vânzarea de autovehicule au deja negocieri cu Chery pentru a semna contracte de reprezentare, în principalele localități din România.

Chery, o companie cu capital de stat, este cel mai mare exportator de automobile din China, având în 2024 un volum de 1,14 milioane de vehicule exportate anul trecut, aproape jumătate din vânzările realizate de companie la nivel global. Volumul exportat a fost de aproape trei ori mai mare decât exporturile BYD și mai mult decât duble față de cele ale Geely, depășindu-le totodată pe cele ale rivalilor de la SAIC (MG).

În 2024, Chery a vândut 2,6 milioane de vehicule în toată lumea, cu aproape un milion peste cele vândute de BYD. Pe piața de origine, China, Chery s-a situat doar pe locul 5 în clasamentul vânzărilor, dar a avut cea mai mare creștere din piață, cu 65% peste nivelul înregistrat în 2023.

viewscnt
Afla mai multe despre
chery romania
chery tiggo 8
tiggo 7