FOTO Renault pariază pe India cu modelele Dacia: jumătate de milion de mașini anual, de zece ori mai multe decât în prezent. Cel mai mare centru de design din afara Franței

Auto/Transporturi   
FOTO Renault pariază pe India cu modelele Dacia: jumătate de milion de mașini anual, de zece ori mai multe decât în prezent. Cel mai mare centru de design din afara Franței

Renault face pași mari pentru a cuceri piața din India, a treia piață auto a lumii, considerată o a doua China pentru jucătorii majori din industria auto. După preluarea integrală a unității de producție din Chennai, Renault a inaugurat Centrul de Design din acest oraș, în care vor fi dezvoltate viitoarele modele locale și internaționale, relevă datele analizate de Profit.ro.

Renault mizează pe India ca pe o a doua China, mai ales că în țara asiatică francezii au ratat intrarea, iar acum lucrurile sunt greu de recuperat. În India, în schimb, potențialul este uriaș, chiar dacă dominația Suzuki – Maruti este covârșitoare.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO CJ Bihor a semnat cu Lufthansa. Compensație din partea statului CITEȘTE ȘI FOTO CJ Bihor a semnat cu Lufthansa. Compensație din partea statului

Directorul Renault India, Venkatram Mamillapalle, susține ideea unei repoziționări a mărcii Renault, în India: „Ne-am angajat să ne redefinim poziționarea mărcii și a produselor și a experienței clienților pentru a satisface nevoile în continuă evoluție ale clienților noștri.

Deschiderea noului centru de design din Chennai va juca un rol crucial în implementarea Planului Internațional de Joc Renault, contribuind atât la programele de produse locale, cât și la cele globale”. Șeful Renault India a declarat că Renault va avea o atitudine mult mai agresivă pe această piață.

Compania își propune să atingă un volum uriaș, de 500.000 de autovehicule anual, o creștere de peste zece ori, de la vânzările de sub 40.000 înregistrate în 2024.

VIDEO&FOTO O nouă revoluție în mașină: Mercedes introduce direcția digitală și volanul de avion CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO O nouă revoluție în mașină: Mercedes introduce direcția digitală și volanul de avion

Pentru a începe recucerirea pieței, compania franceză care deține și marca Dacia a inaugurat Renault Design Centre Chennai, la doar câteva zile după anunțul privind preluarea integrală a acțiunilor majoritare deținute până acum de Nissan (51%), la uzina de automobile din India.

Noul centru va avea un rol vital în dezvoltarea de noi modele adaptate la piața locală, extrem de dificilă și afectat inclusiv de legislația indiană.

Noul centru de design este cel mai mare din afara Franței, pentru Renault Group, acesta urmând să fie integrat cu restul rețelei de astfel de centre, inclusiv cu cel din România.

FOTO Renault pariază pe India cu modelele Dacia: jumătate de milion de mașini anual, de zece ori mai multe decât în prezent. Cel mai mare centru de design din afara Franței

„Fiind a treia cea mai mare piață auto din lume, India este unică și cu un specific local. A avea un studio de design dedicat este esențial pentru a-i înțelege nuanțele, a-i asculta nevoile și a construi din punctele sale forte. Renault Design Centre Chennai se va concentra pe dezvoltarea de modele și concepte adaptate pieței indiene, contribuind în același timp la proiectele globale ale Grupului Renault”, explică Laurens van den Acker, Chief Design Officer al întregului grup Renault.

VIDEO&FOTO O nouă revoluție în mașină: Mercedes introduce direcția digitală și volanul de avion CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO O nouă revoluție în mașină: Mercedes introduce direcția digitală și volanul de avion

Renault vinde în prezent în India trei modele locale, toate de mici dimensiuni, pentru a se încadra în segmentele limitate fiscal de legislația indiană.

Pe lângă Kwid, modelul cunoscut în Europa în forma sal electrică, Dacia Spring, aici mai sunt produse Kiger și Triber, două micro-SUV-uri, cu dimensiuni sub 4 metri, ultimul având chiar și 7 locuri, în pofida dimensiunilor sale.

FOTO Renault pariază pe India cu modelele Dacia: jumătate de milion de mașini anual, de zece ori mai multe decât în prezent. Cel mai mare centru de design din afara Franței

Planurile Renault se bazează însă pe noi modele, patru SUV-uri și două mașini complet electrice, care ar putea să profite de reducerile de taxe pe care le oferă statul pentru propulsiile hibride și electrice.

Evident că avantajul major pentru Renault vinde de la modelele Dacia, atât cele lansate, Duster și Bigster, dar și cele viitoare, care permit costuri reduse de producție și prețuri mici de vânzare pe piața locală, odată cu startul producției în uzina din Chennai.

DHL, cu operațiuni și în România, suspendă livrările către SUA la anumite colete, acuzând creșterea semnificativă a birocrației la vamă CITEȘTE ȘI DHL, cu operațiuni și în România, suspendă livrările către SUA la anumite colete, acuzând creșterea semnificativă a birocrației la vamă

De asemenea, mașinile electrice sunt așteptate să fie derivate din viitoarele mașini Renault și Dacia, deși este posibil ca o versiune Kwid electrică să fie lansată.

De asemenea, Nissan va beneficia de propriile versiuni ale acestor mașini, produse în uzina Renault și vândute atât local, cât și pe alte piețe internaționale.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault india
dacia duster
bigster india
renault nissan