BYD se străduiește din răsputeri să depășească vânzările de mașini electrice ale Tesla și să devină liderul global pe acest segment. Anul trecut, compania chineză a avut performanțe remarcabile și a încheiat anul cu un rezultat istoric. În același timp, vânzările Tesla nu au scăzut atât de mult încă să fie ușor de depășit. Cifrele comunicate de cele două companii sunt aproape egale și unele rectificări anunțate ar putea schimba oricând rezultatul.
BYD a fost prima companie care a anunțat pe 1 ianuarie volumele de vânzări pentru decembrie 2024. Compania chineză a raportat 514.809 automobile vândute, cu propulsie PHEV și full electric.
A fost a șaptea lună consecutivă de vânzări record, a treia lună consecutivă cu peste 500.000 de vehicule vândute și o creștere de peste 50% față de volumul din decembrie 2023. BYD nu mai produce, din 2022, decât mașini cu propulsie electrică, de tip PHEV sau BEV. Din totalul vândut, 509.440 au fost autoturisme, care au crescut cu 49,8% față de anul anterior.
Vânzările de vehicule complet electrice în decembrie ale BYD s-au ridicat la 207.734 unități, cu 9 procente mai mult decât în 2023 și într-o evidentă tendință crescătoare în ultimele luni ale anului, după ce primele luni din 2024 au adus o scădere abruptă, din motive de legislație chineză.
Ca urmare a datelor publicate pentru decembrie, deși compania nu a anunțat oficial cifrele de vânzări pe întreg anul, rezultatele BYD în 2024 au totalizat 4,27 milioane de autovehicule livrate clienților, cu 41,26% mai multe decât în anul precedent. Dintre acestea, 4,25 milioane au fost autoturisme, împărțite în cele două segmente: autoturismele cu propulsie exclusiv electrică au fost 1,76 milioane de unități, în creștere cu 12,08% față de 2023.
La acestea se adaugă, însă, vehiculele comerciale, care au totalizat 21.775 vehicule, care nu au apărut în calculele inițiale.
Tesla a raportat o zi mai târziu față de BYD cifrele privind vânzările din 2024. Conform datelor oficiale ale companiei americane, care publică cifre fără prea multe detalii, volumul vândut în trimestrul patru a ajuns la 495.570 de vehicule, adică sub pragul de 500.000 de unități.
Principalele două automobile din gamă, Model Y și Model 3, au însumat 471.930 de unități, în timp ce Model X, Model S și Cybertruck, care este vehicul comercial, au însumat 23.640 unități.
CITEȘTE ȘI PREMIERĂ Renault Group a depășit pentru prima dată Stellantis, în EuropaPe întreg anul, volumul de autovehicule vândute de Tesla a fost mai mic decât în anul precedent, cu aproximativ 2 procente, ajungând la 1,70 milioane de vehicule Model 3 și Model Y, plus 85.133 Cybertruck și celelalte două modele, X și S. În total, Tesla a raportat 1,78 milioane de vehicule vândute.
Fără Cybertruck, care a reprezentat un volum de 39.000 de unități, potrivit cifrelor privind înmatriculărilor din SUA, Tesla a vândut aproximativ 1,75 milioane de autoturisme electrice, adică sunt cele raportate de BYD. Cu tot cu Cybertruck, adică autoturisme și LCV-uri, volumul de 1,78 milioane este similar cu cel al BYD, însă nici așa nu este foarte clar care dintre cele două companii a fost numărul 1 în 2024.
Singurul lucru cert este că în ultimul trimestrul al anului 2024, BYD a depășit Tesla, iar tendințele fiecăreia dintre cele două companii arată că anul 2025 va fi anul chinezilor, în timp ce americanii se pot așteptat la creșteri doar pe seama versiunii stilizate a lui Model Y.