Cele mai vândute mașini din China pe piața din Europa. Chinezii, departe de a fi o amenințare pentru industria auto locală

Cele mai vândute mașini din China pe piața din Europa. Chinezii, departe de a fi o amenințare pentru industria auto locală
scris astăzi, 12:00

S-a făcut mult scandal pe marginea invaziei mașinilor din China în Europa, de multe ori fiind invocate iminente amenințări cu prețuri mici pe care aceste companii chineze le-ar putea aduce pe piața locală. Adevărul este că, pe de o parte, vânzările de automobile chinezești din Europa au rămas, pentru moment simbolice, ele acoperind undeva sub 3% din piața de autoturisme, iar prețurile pe care acești producători le afișează nu sunt nici pe departe foarte mici, ci mai degrabă comparabile cu cele ale mărcilor de volum din Europa, relevă analiza Profit.ro.

Anul trecut, cele mai multe mărci auto ale constructorilor chinezi au înregistrat creșteri ale vânzărilor, dar au fost și excepții, pentru unele modele, cauzate de introducerea tarifelor vamale sau de schimbarea de generații.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Nou anunț despre Aeroportul București-Sud după o perioadă de tăcere. Unde s-a ajuns și când va fi gata CITEȘTE ȘI VIDEO Nou anunț despre Aeroportul București-Sud după o perioadă de tăcere. Unde s-a ajuns și când va fi gata

Dacă punem în calcul și Volvo, care aparține unui grup chinezesc, vânzările companiilor cu sediul în China au depășit 700.000 de vehicule, pe o piață care a înregistrat 13 milioane de autoturisme vândute. Dacă eliminăm Volvo, care este o marcă cu sediul în Suedia, cu fabrică în Suedia, vânzările chinezilor au fost doar la jumătate, adică aproximativ 350.000 de vehicule, conform datelor statistice analizate de Profit.ro

Polestar

Geely este liderul autoritar al companiilor chineze cu o prezență în Europa. Succesul Geely se bazează în primul rând pe Volvo, o marcă europeană care a reușit să-și păstreze nu doar sediul și uzina din Suedia, dar și imaginea foarte puternică de brand european premium, cu cel mai ridicat nivel de siguranță a pasagerilor.

Toate mărcile Geely au însumat 412.000 de vehicule înmatriculate în Europa, în creștere cu aproape 20% față de 2023. Volvo a reprezentat cel mai mare volum din total, cu 368.800 unități, cu o creștere impresionantă, de aproape 30%. Dintre mașinile produse în China, cele mai vândute au fost Polestar, marca desprinsă din Volvo, cu sediul în Suedia, dar cu fabrici în China.

Modelul cel mai popular al mărcii a fost Polestar 2, o mașină care costă 46.000 de euro și care s-a vândut în 21.564 unități, în scădere față de anul precedent, cu peste 50%.

Pe locul al doilea la vânzări, din cadrul Geely, a fost Lynk & Co 01, cu un preț care începe de la 36.000 de euro, vândută în 6.000 de unități, o scădere drastică de la cele 22.100 vândute în 2023, din cauza schimbării de generație. Noul model este în curs de lansare pe piață.

MG

SAIC își poate aroga titlul de grup chinez cu cele mai mari vânzări de mașini fabricate în China, pe piața europeană, pentru că toate mașinile înmatriculate pe piața din Europa au fost importate din China.

Dintre cele două branduri, MG și Maxus, este clar că MG a acoperit în totalitate vânzările, ajungând la un nivel record de 243.000 de vehicule, la care se adaugă cele aproape 1.000 de pickup-uri Maxus. MG are patru modele populare pe piața locală, dar dintre acestea se remarcă ZS, modelul care oferă propulsii hibride începând de la 23.400 de euro și care a reușit să vândă 97.700 de vehicule în 2024, în creștere cu 8%.

HS este celălalt SUV hibrid din gama MG, cu un preț ceva mai mare, aproximativ 27.000 de euro, volumul său ajungând anul trecut la 53.800 unități, în creștere ușoară față de 2023. Iar pe locul al treilea s-a aflat celebrul hatchback electric MG4, care poate fi cumpărat cu 31.500 de euro și care a ajuns la 51.700 de clienți în 2024.

GRAFIC Furnizorii din industria auto au contabilizat concedierile: dispar 54.000 de locuri de muncă. \ CITEȘTE ȘI GRAFIC Furnizorii din industria auto au contabilizat concedierile: dispar 54.000 de locuri de muncă. "E mai rău ca în anii pandemiei COVID!"

BYD

BYD a înmatriculat în Europa, în 2024, 49.900 de vehicule, toate electrice, înregistrând practic o triplare a valorilor înregistrate cu un an înainte. Cel mai vândut model al său a fost SUV-ul compact Atto 3, cu 13.655 de unități înmatriculate.

SUV-ul compact al chinezilor are un preț de 37.000 de euro.  Seal U, care a reușit să atragă 11.700 de clienți, în primul său an complet de existență pe piață, a fost a doua cea mai vândută mașină a BYD în Europa. Seal U are un preț de aproximativ 43.000 de euro, cu toate taxele incluse.

Tesla a reproiectat Model Y CITEȘTE ȘI Tesla a reproiectat Model Y

Al treilea cel mai vândut model a fost Dolphin, la un volum apropiat de Seal U, 11.437 unități. Dolphin este un model compact, cu un preț de 29.000 de euro.

Alții

Restul companiilor chineze de pe piața europeană au însumat aproape 40.000 de vehicule toate, cu cifre de vânzări mult mai mici pentru fiecare model în parte. Amintim câteva dintre mărci, mai populare: GWM, Cirelli, DFSK, Dongfeng, Dr. Automobiles, Forthing, Leapmotor, Omoda, Xpeng, Nio.

Modelele cele mai vândute ale acestor mărci, care au o prezență mai discretă, dar înregistrează vânzări mai mari pe câte una dintre piețele din Europa, sunt Omoda 5, cu 14.500 de unități vândute, Dr Automobile Dr. 5.0, cu 9.500 de unități vândute, GWM Ora 3, cu 3.400 de vehicule, Xpeng G9, cu 4.100 de exemplare vândute.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini china
cele mai vandute masini china
pret byd atto
pret mg 4
mg zs