Cupra va anunța în acest an intrarea pe piața din SUA, prin cea mai mare rețea americană de dealeri auto, proprietarul IndyCar

Cupra va anunța în acest an intrarea pe piața din SUA, prin cea mai mare rețea americană de dealeri auto, proprietarul IndyCar
scris astăzi, 19:27

Cupra va deschide aproximativ 20 de showroom-uri în SUA, în următorii ani, odată cu anunțul oficial privind intrarea pe piața americană, anunț care este programat să fie făcut public în acest an. În prezent, Cupra se află în plin proces de negociere cu grupul Penske, care va deveni distribuitorul oficial al mărcii spaniole care aparține grupului VW.

În noiembrie, Cupra și Penske Autootive Group, unul dintre cei mai mari dealeri de automobile din SUA, au anunțat începerea discuțiilor pentru un posibil parteneriat prin care marca spaniolă, desprinsă din SEAT, să poată intra oficial pe piața auto americană. După două luni de la anunț, cele două companii au avansat serios în negocieri, noul șef al Cupra USA, Bernhard Bauer, având deja un birou în sediul Penske.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Umbrărescu avansează la Autostrada Bacău – Pașcani CITEȘTE ȘI VIDEO Umbrărescu avansează la Autostrada Bacău – Pașcani

Primele informații arată că planul prevede deschiderea a circa 20 de „Garaje” Cupra, așa cum se numesc showroom-urile mărcii, pe cele două coaste americane și în sudul țării. De asemenea, este important faptul că marca spaniolă va rămâne independentă de grupul Volkswagen, pentru a-și putea conserva imaginea dezvoltată în ultimii ani, de brand premium sport spaniol. În acest mod, Cupra nu va depinde de dealerii VW, ci va putea alege propria cale de distribuție.

Gama de modele cu care brandul spaniol va intra pe piața americană nu a fost anunțată, dar compania a expus Formentor și Terramar în sediul Penske, înmatriculate cu numere de Los Angeles. Ultimul dintre cele două ar putea să fie chiar modelul pe care Cupra intenționează să-l producă în uzinele VW din SUA.

Dan Chitaru, importatorul oficial al mașinilor MG Motor în România, preia două companii CITEȘTE ȘI Dan Chitaru, importatorul oficial al mașinilor MG Motor în România, preia două companii

Penske Automotive Group face parte din Penske Corp., este una dintre cele mai mari companii americane specializate în comerțul cu autovehicule și alte servicii specifice, având circa 65.000 de angajați. Fondatorul, Roger Penske, în vârstă de 87 de ani, conduce în continuare activitatea întregii companii, care reunește mai multe divizii. Divizia care cuprinde și activitatea dealerilor auto din SUA, Penske Automotive Group, este listată pe bursa din New York. Penske are o puternică implicare în sporturile cu motor, fiind deținătorul cunoscutei competiții IndyCar.

De asemenea, Penske are numeroase echipe cu care participă în celebra competiție NASCAR. Printre mărcile pe care dealerii Penske le reprezintă se numătă Audi, Aston Martin, Bentley, BMW, Chevrolet, Chrysler, Dodge, Honda și Ferarri. Un lucru mai puțin cunoscut este cel legat de faptul că Penske are dealeri proprii și în Europa, cei mai mulți fiind concentrați în Marea Britanie, restul fiind în Germania și Italia.

Trend Furniture vizează expansiunea în mai multe țări CITEȘTE ȘI Trend Furniture vizează expansiunea în mai multe țări

Cupra a avut un succes remarcabil pe piața europeană, cu un design care a atras atenția clienților tineri și cu motorizări care au subliniat caracterul sportiv al mașinilor, reușind să-l desprindă complet de imaginea SEAT. După ce s-a impus în Germania, o țară destul de greu de cucerit de un brand străin, Cupra și-a deschis showroom-uri City Garage în Turcia, Mexic și chiar în Australia.

„Ambiția CUPRA este de a fi un brand cu adevărat global, iar extinderea în Statele Unite reprezintă una dintre cele mai mari repere ale călătoriei noastre”, a spus Wayne Griffiths, CEO al CUPRA. 

„Avem un mare respect pentru piața din SUA, recunoscând că o strategie puternică de distribuție și retail este esențială pentru succes. Poziția de lider a Penske Automotive Group în industrie și experiența pe care o are cu Grupul Volkswagen fac din acesta un potențial parteneriat foarte promițător”, a mai spus șeful Cupra, care s-a arătat impresionat de amprenta rețelei Penske și de viteza cu care ar putea fi construite și deschise showroom-urile.

VIDEO Donald Trump se declară deschis unei cumpărări a TikTok de către Elon Musk CITEȘTE ȘI VIDEO Donald Trump se declară deschis unei cumpărări a TikTok de către Elon Musk

Cupra și-a fixat ca dată limită pentru intrarea pe piața din SUA anul 2030, dar dacă parteneriatul cu Penske va fi anunțat într-un timp util, planurile ar putea să grăbească intrarea.

CUPRA spune că va intra pentru început în state care sunt compatibile cu profilul brandului, fiind pregătiți să lanseze mașini cu motorizări diversificate, atât termice, cât și PHEV sau electrice. Unul dintre marile avantaje va fi utilizarea fabricilor existente ale VW Group, pentru a produce local unul dintre modelele vândute.

Piața auto din Europa - evoluții contradictorii în 2024, cu scădere de 6 procente pe segmentul electric CITEȘTE ȘI Piața auto din Europa - evoluții contradictorii în 2024, cu scădere de 6 procente pe segmentul electric

Directorul CUPRA în SUA, Bernhard Bauer, este cel care a condus marca pe piața din Germania în ultimii ani, și a reușit să transforme piața germană în cea mai mare piață pentru brandul CUPRA, peste cea din Spania.

CUPRA s-a lansat pe piață cu două modele derivate din mașinile SEAT, Leon și Ateca, lansând apoi primul model original, Formentor, care a devenit și best-sellerul mărcii. Ulterior, marca a lansat Born, primul model electric, înrudit cu VW ID.3, dar având trăsături sportive. Apoi, CUPRA a lansat al doilea model electric, SUV-ul Tavascan, iar anul acesta a marcat startul vânzărilor SUV-ului Terramar, înrudit cu VW Tiguan. Pe segmentul electric, urmează lansarea lui Raval, echivalentul în segmentul B al viitorului VW ID.2.

Anul trecut, brandul Cupra a vândut aproape 250.000 de vehicule, în creștere cu 7,5% față de anul trecut, având o pondere de 44% din totalul grupului SEAT. Cele mai mari piețe ale mărcii au rămas Germania, cu 80.799 unități, în timp ce Spania, cu 22.500 de mașini vândute, a fost depășită și de Marea Britanie, cu 30.400 vehicule vândute. Toate cele trei piețe au adus mărcii Cupra creșteri de două cifre.

viewscnt
Afla mai multe despre
cupra
penske
intrarea cupra sua
seat