Ce rămâne în urma lui Tavares, la Stellantis: Scădere a profitului de 70% în 2024, cu reduceri importante de venituri și vânzări

Auto/Transporturi   
Ce rămâne în urma lui Tavares, la Stellantis: Scădere a profitului de 70% în 2024, cu reduceri importante de venituri și vânzări

Stellantis a publicat rezultatele financiare pentru 2024, ultimul an în care compania creată prin fuziunea dintre Fiat Chrysler și Peugeot Citroen a fost condusă de Carlos Tavares. Cel mai mare șoc este dat de reducerea masivă a profitului, cu 70%, în condițiile în care vânzările și veniturile s-au redus cu procente mult mai mici.

Stellantis a avut venituri operaționale de 156,9 miliarde euro, în 2024, cu 17% mai mici decât în anul precedent, pe fondul unei scăderi a livrărilor cu 12%. Profitul net raportat de companie a fost de numai 5,5 miliarde euro, fiind mai mic cu 70% față de cel din 2023, în condițiile în care profitul operaționl a scăzut și el cu 64%, la 8,6 miliarde euro.

Urmărește-ne și pe Google News
ULTIMA ORĂ Peste 200 de angajați de la Damen Mangalia, concediați. 1.000 de salariați - în șomaj tehnic până la 31 mai CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Peste 200 de angajați de la Damen Mangalia, concediați. 1.000 de salariați - în șomaj tehnic până la 31 mai

Marja operațională s-a redus la 5,5% din venituri.

Stellantis a raportat și un flux liber de numerar de -6 miliarde euro, care „reflectă scăderea veniturilor și creșterea temporară a capitalului de lucru ca urmare a ajustărilor de producție”. Constructorul auto a reușit să-și reducă stocurile cu 18%, o operațiune care a marcat anul 2024, fiind una dintre cauzele principale ale reducerii profitului operațional, prin aplicarea de discounturi seminificative pentru stocurile existente.

Diferența față de 2023 a fost de 268.000 de vehicule în stoc, dar efectul principal s-a manifestat în SUA, acolo unde stocurile dealerilor s-au redus cu 20%, ajungând la 304.000 vehicule.

Lichiditatea industrială anunțată pentru 31 decembrie 2024 er de 49,5 miliarde euro, cu o poziție financiară netă industrială de 15,1 miliarde euro.

EXCLUSIV INTERVIU Liviu Bălan, noul Head of Country sector automotive Continental România: Consolidăm poziția României la nivel global. Avem produse dezvoltate complet în România. Automobilul viitorului este aproape CITEȘTE ȘI EXCLUSIV INTERVIU Liviu Bălan, noul Head of Country sector automotive Continental România: Consolidăm poziția României la nivel global. Avem produse dezvoltate complet în România. Automobilul viitorului este aproape

Previziunile pentru 2025 ale companiei urmăresc o creștere a veniturilor, o marjă operațională de o singură cifră și un flux de numerar liber pozitiv.

„Deși 2024 a fost un an mixt pentru companie, cu rezultate sub potențialul nostru, am atins repere strategice importante. În special, am inițiat implementarea noilor noastre platforme multi-energie, am lansat noi produse, am început producția de baterii pentru vehicule electrice prin parteneriate și am implementat parteneriatul cu Leapmotor International.

Această ofensivă a noilor modele continuă în 2025. Rămânem angajați să câștigăm cote de piață și să ne îmbunătățim performanța financiară pe tot parcursul anului 2025”, a declarat John Elkann, președintele Stellantis și CEO interimar al companiei.

Stellantis intenționează să plătească un dividend de 0,68 euro per acțiune ordinară, dacă acest lucru va fi aprobat de Adunarea Generală a Acționarilor, pe 22 și 23 aprilie.

viewscnt
Afla mai multe despre
stellantis
carlos tavares
rezultate stellantis
profit stellantis