Constructorul auto Toyota a decis să-și schimbe sistemul de guvernare corporativă, care presupune trecerea la sistemul de conducere bazat pe Comitete de Supraveghere și Audit. Compania a publicat noua structură care trebuie aprobată de acționari.
Un număr de 12 manageri din cadrul board-ului de directori și board-ului de supervizare ale Toyota își vor înceta contractele în luna iunie, odată cu Adunarea Generală a Acționarilor, în care urmează să fie aprobate toate deciziile luate de conducerea companiei.

Tot atunci vor fi anunțate și funcțiile detaliate pentru noii membri ai viitorului board al directorilor.
La nivelul de top al companiei, principalele schimbări anunțate sunt plecarea vicepreședintelui Shigeru Hayakawa, a patru directori, membri ai board-ului, precum și a altor șapte membri ai board-ului de supervizori și audit.
Noul board va cuprinde chariman-ul Akio Toyoda, președintele board-ului, actualul CEO, Koji Sato, și doi vicepreședinți, Hiroki Nakajima și Yoichi Miyazaki. Anunțul precizează că Sato, Nakajima și Miyazaki vor avea un rol de Chief Operating Officer. De asemenea, au fost desemnați doi membri independenți.
Noua structură are în vedere o mai bună monitorizare a activității de management a companiei de către directorii independenți. În plus, noul board este mai mic, și conține membri care au și rol de audit, față de structura anterioară, care conține 10 membri executivi și 6 auditori.

Rezultatele financiare ale Toyota pentru primele trei trimestre ale anului fiscal 2024 – 2025 (aprilie – decembrie), au fost mai mici decât cele din anul anterior, ca urmare a scăderii ușoare a vânzărilor, cu 4%, și a unor cheltuieli unice raportate de companie.
Profitul operațional a atins nivelul de 3.679 miliarde yeni, cu 560 miliarde mai puțin decât în anul precedent, ca urmare a scăderii vânzărilor și a costurilor crescute.
Rezultatul operațional a fost în declin în pofida faptului că veniturile Toyota pe primele nouă luni ale anului fiscal au crescut cu 4,9%, la 35.673 miliarde yeni. Profitul net raportat de companie pentru cele trei trimestre a fost mai mare cu 1,2% față de perioada similară din 2023, respectiv 4.079 miliarde yeni.

Câștigul per acțiune a crescut la 307,95 yeni, de la 291,87 yeni.
Compania estimează venituri pentru finalul anului fiscal de 47.000 miliarde yeni, în creștere cu 4,2% față de anul fiscal anterior, cu un profit operațional de 10%, respectiv 4.700 miliarde yeni.
Valoarea EBIT și profitul net prognozate de Toyota este mai mică cu 12,2% și, respectiv, 11,3%, la 6.180 miliarde yeni și 4.520 miliarde yeni.