România și Serbia vor fi legate printr-o autostradă.
Aceasta va avea o lungime de 73 de kilometri.

România vrea să plătească nu mai puțin de 2 miliarde de euro.
Acum au fost anunțați constructorii care au depus oferte pentru al doilea sector, cel care ajunge la graniță la Moravița.
„Au fost depuse 10 oferte pentru construcția lotului 2 (Jebel-Moravița) al autostrăzii Timișoara – Moravița (A9)”, a anunțat directorul Companiei de Autostrăzi, Cristian Pistol, scrie Hotnews.ro.

Oferte pentru lotul 2 din A9
Cine sunt constructorii care au depus oferte:
- PORR CONSTRUCT SRL (Romania)
- Asocierea STRABAG SRL – CONSTRUCTII ERBASU SA (Romania)
- WEBUILD SPA – MILANO (Italia)
- Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (lider) – PRECON TRANSILVANIA S.R.L. (Ucraina – Romania)
- Asocierea DANLIN XXL SRL (lider) – ANTREPRIZA DE CONSTRUCTII DRUMURI SI AUTOSTRAZI SRL –– GROMA HOLD
-
- EOOD – EVROPEISKI PATISHTA AD (Romania – Bulgaria)
- Asocierea DRUMURI SI PODURI BANAT S.R.L. – MAXAGRO CENTER SRL (Romania)
- KALYON INSAAT SANAYI VE TICARET A.Ș. (Turcia)
- KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
- Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (lider) – CBI CONSTRUCTII, TURISM & INVESTITII S.R.L. (Turcia – Romania)
- Asocierea MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (lider) – GUNAL INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)
-
Căștigătorul va avea la dispoziție 4,23 miliarde de lei (fără TVA), adică aproape 900 de milioane de euro, și 36 de luni (12 luni proiectare și 24 de luni execuție) pentru construcția acestui lot cu o lungime de 33,49 km.

Contractul prevede inclusiv construcția pe traseul noului lot de autostradă a 19 structuri, printre care un pod de peste CF124 (Timișoara-Reșița și DN58B), în lungime de 560 de metri.
Pe traseu vor mai fi construite:
- două Spații de servicii tip S3,
- două Parcări de scurtă durată,
- un Centru de Întreținere și Coordonare (CIC), lăngă Nodul rutier Moravița,
- două noduri rutiere (Nod rutier DN58B Voiteg și Nod rutier Moravița).
Peste 1 miliard de euro pentru primul lot
Anunțul de miercuri vine după ce în urmă cu două săptămâni fuseseră depuse nouă oferte pentru primul tronson de 36 de kilometri, de la Timișoara la Jebel, estimat la circa 1,1 miliarde de euro.
Autostrada A9 Timișoara – Moravița / Sursa: Cristian Pistol/CNAIR
73 de kilometri de autostradă de la Timișoara la granița cu Serbia
Tronsonul 1 (Remetea Mare – Jebel) va subtraversa DN6 și calea ferata CF100 (București – Timișoara) și va traversa denivelat CF127 (Jebel – Liebling) și DJ693B.
În total, Autostrada A9 va avea o lungime de aproape 73 kilometri. Va face joncțiune cu A1 în zona Remetea Mare, și va continua în paralel cu centura Timișoara Sud până în zona Giroc unde va avea o ieșire spre Timișoara.
Mai departe, traseul merge spre sud, pe ruta Jebel – Opatița – Stamora Germană – Moravița, până la granița cu Serbia, în continuarea drumului european E70.