VW lansează în China un ID.3 de 16.500 de dolari, pentru a face față concurenței locale

Auto/Transporturi   
VW lansează în China un ID.3 de 16.500 de dolari, pentru a face față concurenței locale

Volkswagen încearcă să țină ritmul cu piața din China, pentru a salva vânzările de mașini electrice din această țară. Chiar dacă marca este a doua cea mai vândută după BYD, pe segmentul electric scăderile sunt uriașe în primele luni ale acestui an.

Volkswagen China a lansat oficial versiunea revizuită a celui mai mic model electric din gama actuală, ID.3, care a primit în premieră o baterie Litiu Fier Fosfat (LFP), cu ajutorul căreia a reușit să scadă substanțial prețul acestui model.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Umbrărescu - 24 ore din 24 la Autostrada Ford, cu peste 700 de muncitori. Când va termina CITEȘTE ȘI VIDEO Umbrărescu - 24 ore din 24 la Autostrada Ford, cu peste 700 de muncitori. Când va termina

În acest moment, versiunea de intrare, care are 53,6 kWh și oferă 451 km autonomie în sistem CLTC, poate fi comandată pentru numai 119.900 yuani, adică aproximativ 16.500 euro. Mașina are exact același motor de 125 kW, amplasat pe spate și un consum de 13,4 kWh/100km. Noile baterii sunt produse de CATL, cu care VW are deja o relație mai veche.

Nu există modificări esențiale ale designului, dar la interior au fost aduse îmbunătățiri, începând cu un ecran mai mare, de 12,9 inci, similar cu cel introdus în Europa, care are și finisaje mai bune, un suport pentru încărcare wireless a telefonului și alte detalii care cresc calitatea habitaclului.

Un tren pe ruta Brașov - București Nord a fost atacat cu pietre. Patru trenuri vor fi anulate CITEȘTE ȘI Un tren pe ruta Brașov - București Nord a fost atacat cu pietre. Patru trenuri vor fi anulate

Volkswagen vinde în continuare și versiunea cu baterie NMC, care începe de la 52,8 kWh, cu 450 km autonomie, și care are același preț de intrare, 16.500 dolari.

Modelul VW ID.3 este produs în China de asocierea SAIC – VW, una dintre cele trei asocieri pe care compania germană le are pe această piață. Vânzările acestui model au scăzut în ianuarie 2025 cu 65%, la numai 2.600 unități, pe fondul creșterii puternice a competiției în segmentul electric și a avansului extrem de rapid al tehnologiei de la bordul mașinilor mărcilor chinezești.

Scăderile au fost vizibile mai ales la modelele scumpe, acolo unde clienții sunt din ce în ce mai pretențioși. Cel mai noi și mai avansat model electric al VW, ID.7, este deja în urma rivalilor chinezi, din acest motiv având doar două exemplare vândute în luna ianuarie.

DECIZIE Despăgubirile datorate de asigurătorul RCA trebuie să reflecte costurile reale existente pe piață CITEȘTE ȘI DECIZIE Despăgubirile datorate de asigurătorul RCA trebuie să reflecte costurile reale existente pe piață

VW speră să poată recupera întârzierile de tehnologie cu ajutorul parteneriatului cu Xpeng, o companie în care a investit circa 700 de milioane de euro, pentru a cumpăra un pachet de 5% și pentru a putea utiliza platformele acestei companii pe viitoare modele electrice. Acesta vor ajunge însă pe piață doar peste 2 – 3 ani.

Și SUV-ul ID.4 a beneficiat de o reducere a prețului la finalul lunii februarie, coborând la circa 19.000 de dolari, cu aproape 7.000 de dolari mai ieftin decât la momentul lansării pe piață, fără să fie introdusă o baterie LFP, ca pe ID.3.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw id.3
vw masini electrice
familia vw id