Hotărârea de guvern privind procedura de autorizare și caracteristicile tehnice ale noilor case de marcat va fi emisă în această săptămână, a anunțat președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Dragoș Doroș. De anul viitor, toate companiile trebuie să schimbe casele de marcat pentru ca, din 2018, să poată fi conectate la serverul ANAF.
„Conectarea caselor de marcat la serverul ANAF va avea loc în 2018. Săptămâna aceasta, Guvernul va aproba hotărârea privind procedura de autorizare și caracteristicile tehnice ale noilor case de marcat care vor fi comercializate din 2017”, a declarat Doroș, în cadrul unei conferințe organizate de Deloitte.
Toate companiile care sunt obligate să utilizeze case de marcat trebuie să le înlocuiască de anul viitor. Procesul va avea trei etape, în funcție de dimensiunea firmei. Astfel, din aprilie 2017, marii contribuabili vor schimba casele de marcat, urmând ca, pe parcursul anului viitor, să le înlocuiască și ceilalți contribuabili.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Recent, ANAF a elaborat cadrul normativ pentru implementarea Registrului național electronic de evidență a tuturor caselor de marcat care va permite identificarea fiecărui aparat de marcat electronic fiscal și monitorizarea online a tranzacțiilor.
Registrul va permite acces în timp real la fiecare casă de marcat și istoricul său, corelate cu locul și identitatea operatorului economic, care livrează legal bunuri cu amănuntul și/sau prestează legal servicii direct către populație.
Astfel, scade posibilitatea de a utiliza un aparat de marcat electronic nefiscalizat, fiind limitată subdeclararea sau nedeclararea veniturilor. Prin urmare, și numărul de controale pentru verificarea utilizării caselor de marcat ar urma să scadă.