Rețeaua de magazine de proximitate Zabka din Polonia, care a intrat în urmă cu circa un an în România cu brandul Froo, continuă extinderea accelerată pe piața locală, deschizând deja, cum a anunțat anterior Profit.ro, peste 50 de magazine.
Grupul Żabka, unul dintre principalii retaileri europeni de proximitate, a demarat procesul de extindere pe piața din România cu Exorigo-Upos, cu care compania colaborează de mulți ani pe piața din Polonia. Magazinele Froo din România au fost create după modelul celor din Polonia.
Companiile transmit acum că vor continua să colaboreze pentru deschiderea mai multor magazine, peste 50 fiind deja deschise din luna mai 2024, conform strategiei de expansiune a Froo.
Experiență de 26 ani
În Polonia, Grupul Żabka deține peste 11.000 de magazine sub brandul Żabka, precum și magazine autonome Nano, servicii de q-commerce, e-commerce și catering dietetic. Pentru intrarea sa pe piața din România, Grupul se bazează pe o experiență de peste 26 de ani în Polonia.
Pe termen mediu, Zabka vrea să deschidă peste 1.000 de unități pe an, atât în Polonia, cât și în România.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Operatorul celui mai mare lanț de supermarketuri din Portugalia, lider al comerțului alimentar din Polonia, amână intrarea în România și alege în schimb SlovaciaDupă cum a anunțat Profit.ro, Zabka și-a alimentat anterior compania din România cu aproape 20 milioane euro pentru deschiderea de magazine pe piața locală.
VIDEO AICI
FOTOGRAFII CU PRIMELE MAGAZINE AICI
Nou concept pregătit
În paralel cu dezvoltarea magazinelor Froo, compania ia în considerare să aducă pe piața locală și conceptul de magazine autonome Nano.
CITEȘTE ȘI LISTA Liderul pieței scumpește țigările. Cât vor costa Kent, Rothmans, Viceroy, Pall MallPrimul magazin Zabka Nano a fost deschis in 2021, iar în prezent retailerul deține peste 50 de astfel de locații. Magazinele funcționează în clădiri de birouri, cluburi sportive, dar și în incinta unor retaileri precum Decathlon sau Leroy Merlin.
Dezvoltarea rețelei locale de magazine va fi asigurată de Froo, companie parte din grupul Zabka, în colaborare cu DRIM Daniel Distribuție, la conducerea Froo România fiind numit Radu Trandafir, co-owner și Director General DRIM Daniel Distribuție,
CITEȘTE ȘI 5 vinuri premium, recomandate de experții Unvinpezi.ro pentru luna iubiriiAceasta este prima investiție majoră a lanțului în afara Poloniei.
Recent, compania poloneză, parte a CVC Capital Partners, și-a propus să devină cel mai mare operator din lume, devansând Amazon.
CVC Capital Partners este una dintre cele mai importante firme de private equity. CVC, înființată în anii 1980 de un grup de capitaliști de risc, printre care Steven Koltes, Donald Mackenzie și Rolly van Rappard, este deținută majoritar de angajații săi. In portofoliul companiei se regăsesc branduri ca Panzani, Douglas, Alvogen, Lipton, multe prezente și în România.
DRIM Daniel Distribuție FMCG este o afacere de familie, având una dintre cele mai mari rețele de distribuție a produselor de tipul FMCG de pe piața locală, cu circa 800 de angajați și aprovizionând circa 12 000 de magazine comerciale tradiționale în 13 țări.
CITEȘTE ȘI Transavia se pregătește să intre pe nișa de hrană, jucării și accesorii pentru animale de companie. România ocupă primul loc în UE la numărul de proprietari de câini și pisiciGrupul Żabka a fost înființat la începutul anului 2021. Este compus din trei unități principale de business: Żabka Polska, Żabka Digital și Żabka Future. Żabka Polska se concentrează asupra activității de retail și este responsabilă în principal de aspectele operaționale și comerciale ale activității Grupului, inclusiv gestionarea și dezvoltarea rețelei moderne de unități staționare de tipul modern convenience și de rețeaua logistică națională a Grupului
Żabka Future are ca scop crearea de noi afaceri, care sprijină dezvoltarea grupului.
Żabka Digital răspunde de accelerarea construirii celui mai modern ecosistem convenience digital și găsirea sinergiei dintre afacerile digitale deja mature din portofoliul nostru grație tehnologiei.
Zabka a fost achiziționat atunci de mai multe fonduri din portofoliul CVC Partners de la Mid Europa Partners, proprietarul lanțului de magazine Profi și al operatorului de servicii medicale private Regina Maria, în schimbul unei sume estimate la circa 1 miliard de euro.
Tranzacția a fost cea mai mare din istoria retailului alimentar polonez și cel mai important exit al unui fond de private equity de pe piața din Polonia. Potrivit presei poloneze, Mid Europa a devenit proprietarul Zebka în 2011, în urma unei investiții de 400 milioane euro.
Comparativ cu țările din estul Europei, România se situează pe locul al 5-lea în termeni de creștere valorică (+18,3%) în ultimele 12 luni, fiind întrecută de Ungaria, cu o creștere de +22,8%, Kazahstan (+22,7%), Serbia (+19,5%) și Bulgaria (+19,3%).