FOTO Polonezii continuă extinderea agresivă în România sub brandul Froo. Magazine create după modelul celor din Polonia. Nou concept pregătit

FOTO Polonezii continuă extinderea agresivă în România sub brandul Froo. Magazine create după modelul celor din Polonia. Nou concept pregătit
scris astăzi, 15:26

Rețeaua de magazine de proximitate Zabka din Polonia, care a intrat în urmă cu circa un an în România cu brandul Froo, continuă extinderea accelerată pe piața locală, deschizând deja, cum a anunțat anterior Profit.ro, peste 50 de magazine.

Grupul Żabka, unul dintre principalii retaileri europeni de proximitate, a demarat procesul de extindere pe piața din România cu Exorigo-Upos, cu care compania colaborează de mulți ani pe piața din Polonia. Magazinele Froo din România au fost create după modelul celor din Polonia.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Temu reconfirmă - accelerează livrările spre România cu o nouă opțiune CITEȘTE ȘI FOTO Temu reconfirmă - accelerează livrările spre România cu o nouă opțiune

Companiile transmit acum că vor continua să colaboreze pentru deschiderea mai multor magazine, peste 50 fiind deja deschise din luna mai 2024, conform strategiei de expansiune a Froo.

FOTO Polonezii continuă extinderea agresivă în România sub brandul Froo. Magazine create după modelul celor din Polonia. Nou concept pregătit

Experiență de 26 ani

În Polonia, Grupul Żabka deține peste 11.000 de magazine sub brandul Żabka, precum și magazine autonome Nano, servicii de q-commerce, e-commerce și catering dietetic. Pentru intrarea sa pe piața din România, Grupul se bazează pe o experiență de peste 26 de ani în Polonia.

FOTO Polonezii continuă extinderea agresivă în România sub brandul Froo. Magazine create după modelul celor din Polonia. Nou concept pregătit

Pe termen mediu, Zabka vrea să deschidă peste 1.000 de unități pe an, atât în Polonia, cât și în România.

CONFIRMARE Operatorul celui mai mare lanț de supermarketuri din Portugalia, lide­r al comerțului alimentar din Polonia, amână intrarea în România și alege în schimb Slovacia CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Operatorul celui mai mare lanț de supermarketuri din Portugalia, lide­r al comerțului alimentar din Polonia, amână intrarea în România și alege în schimb Slovacia

După cum a anunțat Profit.ro, Zabka și-a alimentat anterior compania din România cu aproape 20 milioane euro pentru deschiderea de magazine pe piața locală.

FOTO Polonezii continuă extinderea agresivă în România sub brandul Froo. Magazine create după modelul celor din Polonia. Nou concept pregătit

FOTO Polonezii continuă extinderea agresivă în România sub brandul Froo. Magazine create după modelul celor din Polonia. Nou concept pregătit

VIDEO AICI

FOTOGRAFII CU PRIMELE MAGAZINE AICI

Nou concept pregătit

În paralel cu dezvoltarea magazinelor Froo, compania ia în considerare să aducă pe piața locală și conceptul de magazine autonome Nano.

LISTA Liderul pieței scumpește țigările. Cât vor costa Kent, Rothmans, Viceroy, Pall Mall CITEȘTE ȘI LISTA Liderul pieței scumpește țigările. Cât vor costa Kent, Rothmans, Viceroy, Pall Mall

Primul magazin Zabka Nano a fost deschis in 2021, iar în prezent retailerul deține peste 50 de astfel de locații. Magazinele funcționează în clădiri de birouri, cluburi sportive, dar și în incinta unor retaileri precum Decathlon sau Leroy Merlin.

Dezvoltarea rețelei locale de magazine va fi asigurată de Froo, companie parte din grupul Zabka, în colaborare cu DRIM Daniel Distribuție, la conducerea Froo România fiind numit Radu Trandafir, co-owner și Director General DRIM Daniel Distribuție, 

5 vinuri premium, recomandate de experții Unvinpezi.ro pentru luna iubirii CITEȘTE ȘI 5 vinuri premium, recomandate de experții Unvinpezi.ro pentru luna iubirii

Retailerul polonez de proximitate Zabka, cel mai important de pe această piață, a preluat pachetul majoritar de acțiuni al DRIM Daniel Distribuție FMCG, jucător în domeniul vânzării de bunuri de larg consum (FMCG) din România.

Aceasta este prima investiție majoră a lanțului în afara Poloniei.

Recent, compania poloneză, parte a CVC Capital Partners, și-a propus să devină cel mai mare operator din lume, devansând Amazon.

CVC Capital Partners este una dintre cele mai importante firme de private equity. CVC, înființată în anii 1980 de un grup de capitaliști de risc, printre care Steven Koltes, Donald Mackenzie și Rolly van Rappard, este deținută majoritar de angajații săi. In portofoliul companiei se regăsesc branduri ca Panzani, Douglas, Alvogen, Lipton, multe prezente și în România.

DRIM Daniel Distribuție FMCG este o afacere de familie, având una dintre cele mai mari rețele de distribuție a produselor de tipul FMCG de pe piața locală, cu circa 800 de angajați și aprovizionând circa 12 000 de magazine comerciale tradiționale în 13 țări.

Transavia se pregătește să intre pe nișa de hrană, jucării și accesorii pentru animale de companie. România ocupă primul loc în UE la numărul de proprietari de câini și pisici CITEȘTE ȘI Transavia se pregătește să intre pe nișa de hrană, jucării și accesorii pentru animale de companie. România ocupă primul loc în UE la numărul de proprietari de câini și pisici

Grupul Żabka a fost înființat la începutul anului 2021. Este compus din trei unități principale de business: Żabka Polska, Żabka Digital și Żabka Future. Żabka Polska se concentrează asupra activității de retail și este responsabilă în principal de aspectele operaționale și comerciale ale activității Grupului, inclusiv gestionarea și dezvoltarea rețelei moderne de unități staționare de tipul modern convenience și de rețeaua logistică națională a Grupului

Żabka Future are ca scop crearea de noi afaceri, care sprijină dezvoltarea grupului.

Żabka Digital răspunde de accelerarea construirii celui mai modern ecosistem convenience digital și găsirea sinergiei dintre afacerile digitale deja mature din portofoliul nostru grație tehnologiei.

În 2017, Zabka a primit o injecție de capital de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) în valoare de până la 25 milioane de euro, fondurile fiind folosite pentru investiții “verzi”.

Zabka a fost achiziționat atunci de mai multe fonduri din portofoliul CVC Partners de la Mid Europa Partners, proprietarul lanțului de magazine Profi și al operatorului de servicii medicale private Regina Maria, în schimbul unei sume estimate la circa 1 miliard de euro.

Tranzacția a fost cea mai mare din istoria retailului alimentar polonez și cel mai important exit al unui fond de private equity de pe piața din Polonia. Potrivit presei poloneze, Mid Europa a devenit proprietarul Zebka în 2011, în urma unei investiții de 400 milioane euro.

Vânzările de bunuri de larg consum (FMCG) din România au crescut, în trimestrul al doilea al acestui an, cu 17,3% în termeni valorici față de aceeași perioadă a anului anterior.

Comparativ cu țările din estul Europei, România se situează pe locul al 5-lea în termeni de creștere valorică (+18,3%) în ultimele 12 luni, fiind întrecută de Ungaria, cu o creștere de +22,8%, Kazahstan (+22,7%), Serbia (+19,5%) și Bulgaria (+19,3%).

viewscnt
Afla mai multe despre
żabka
magazine
froo
ipo