Companiile globale producătoare de bunuri de lux se pregătesc să investească masiv în acest an pentru a convinge cumpărătorii americani să cheltuie pe brățări cu diamante, genți din piele matlasată și alte produse de modă de designer, pe fondul previziunilor privind continuarea slăbiciunii pieței din China, transmite Reuters.
Directorii de companii din sectorul de retail mizează pe bogăția din Statele Unite, susținută de creșterea pieței bursiere și a criptomonedelor, în timp ce posibilele tarife impuse de președintele ales Donald Trump ar putea întări dolarul, sporind puterea de cumpărare a americanilor pentru bunuri de lux europene, scrie News.ro.
Cheltuielile cu cardurile de credit pentru mărcile de lux din SUA au crescut în decembrie cu 1% față de anul anterior, marcând primul avans în peste doi ani, potrivit datelor Citi, datorită vânzărilor mai bune de articole din piele și îmbrăcăminte.
Companiile de lux, inclusiv LVMH și Kering, speră ca piața americană să compenseze dependența lor de cumpărătorii chinezi, care au fost o forță motrice în industrie timp de decenii.
Piața globală a bunurilor de lux, evaluată la 363 miliarde de euro (373,16 miliarde de dolari), se confruntă cu cele mai scăzute rate de creștere din ultimii ani. Criza imobiliară din China și economia lentă au redus apetitul pentru îmbrăcăminte și genți de designer, în timp ce cumpărătorii din Europa, afectați de creșterea costurilor de trai, au redus achizițiile de lux.
Grupul LVMH, proprietarul mărcilor Louis Vuitton și Dior, a pierdut peste 30 de miliarde de euro din capitalizarea sa de piață în ultimele șase luni. De asemenea, firma de consultanță Bain & Company estimează o scădere de 2% a vânzărilor pentru anul trecut, una dintre cele mai slabe performanțe înregistrate vreodată de industrie.
Volatilitate ridicată în industrie
Acțiunile Richemont, proprietarul brandului de lux Cartier, au crescut joi cu 16%, după ce grupul a raportat o creștere de 10% a vânzărilor în al treilea trimestru fiscal, în pofida unei cereri mai scăzute din partea Chinei.
CITEȘTE ȘI Netflix mizează pe evenimente sportive și conținut de succes pentru a atrage abonați și venituri publicitare; Numărul abonaților ar fi crescut cu 9 milioane trimestrul trecutLVMH va raporta rezultatele financiare pe 28 ianuarie, urmat de Kering pe 11 februarie și Hermès pe 14 februarie.
Previziunile sugerează o scădere de 1% a vânzărilor LVMH în trimestrul al patrulea, în special în divizia sa de modă și produse din piele, unde este așteptată o contracție de 3%.
Pe de altă parte, Hermès este prognozat să raporteze o creștere de 10% a vânzărilor, în timp ce Kering, care încearcă să revitalizeze brandul Gucci, ar putea înregistra o scădere de 12%.
UBS estimează că sectorul bunurilor de lux va crește cu aproximativ 4% în 2025, vânzările către americani reprezentând peste o treime din această creștere, cu o expansiune de 7%, comparativ cu o scădere de 1% a cererii din China.
”De obicei, după perioade dificile pentru industria de lux, apar câștigători mari și pierzători semnificativi. Nu toată lumea va câștiga,” a declarat Caroline Reyl, director al diviziei de mărci premium la Pictet Asset Management.