Dulcinella deschide o nouă fabrică în România. Plan ambițios de afaceri

Dulcinella deschide o nouă fabrică în România. Plan ambițios de afaceri
scris astăzi, 15:04

Lanțul de cofetării Dulcinella din Republica Moldova, care a fost preluat în 2023 de fondul de investiții Cornelius H Group, are în plan anul acesta deschiderea la Târgu Neamț a unei fabrici cu o suprafață de producție de 4.700 mp și atingerea unei cifre de afaceri de 10 milioane de euro, în creștere cu 30% față de 2024.

Investiția pentru atingerea acestor obiective este de 3 milioane de euro, mai mult cu aproape 70% față de 2024.

Urmărește-ne și pe Google News
Vânzările de șampanie franțuzească, afectate de pesimismul consumatorilor CITEȘTE ȘI Vânzările de șampanie franțuzească, afectate de pesimismul consumatorilor

Dulcinella este un brand fondat în 2005 în Republica Moldova, iar din 2021 a intrat și pe piața din România. Compania are o rețea de 18 cofetării și patiserii (dintre care una în franciză) în București, Brașov, Iași, Suceava, Târgu Neamț, Piatra Neamț, Roman și Fălticeni.

Creștere de peste 40% a vânzărilor

“Anul 2024 a fost unul al transformării, încheiat cu o cifră de afaceri de 7,1 milioane de euro pentru grupul Dulcinella România, ceea ce depășește prognozele inițiale. Astfel, am încheiat cu o creștere semnificativă față de 2023, chiar dacă am operat cu doar 18 cofetării, mai puțin cu 30% comparativ cu cele 26 de locații în 2023. Acest rezultat a fost determinat de schimbarea strategiei de business ca urmare a unei noi viziuni a managementului grupului, care a inclus și închiderea cofetăriilor neperformante moștenite. Astfel, cred că principalul factor al acestui rezultat este eficiența”, a spus Sergiu Diaconu, CEO Dulcinella Group Romania.

Noua strategie de business a însemnat: rebrandingul rețelei, lansarea francizei Dulcinella, digitalizarea și automatizarea proceselor, reorganizarea echipei, optimizarea fluxurilor tehnologice și a portofoliului de produse (promovarea produselor cu vânzări bune și eliminarea celor cu rezultate slabe conform principiilor Pareto 80/20, ABC și Pruning), concentrarea pe inovație – lansarea de produse în rețeaua de cofetării și dezvoltarea unora personalizate personalizate pentru partenerii business și luarea de decizii rapide în special în privința unităților neperformante.

Șeful IKEA avertizează că tarifele ar putea însemna prețuri mai mari pentru consumatori CITEȘTE ȘI Șeful IKEA avertizează că tarifele ar putea însemna prețuri mai mari pentru consumatori

Investiții de 3 milioane de euro în 2025. Extindere în special prin francize

“Anul acesta ne dorim o cifră de afaceri de 10 milioane de euro, iar pentru atingerea acestui obiectiv am alocat resurse financiare subtanțiale – în valoare de trei milioane de euro – pentru extindere și modernizare. Dacă ne gândim la depășirea acestui target, cum a fost cazul în 2024, avem nevoie de stabilitate economică, fiscalitate previzibilă, personal calificat și resurse investiționale. Flexibilitatea rămâne un atu esențial în contextul unui mediu de afaceri dinamic”, a mai adăugat Sergiu Diaconu, CEO Dulcinella Group Romania

Printre principalele inițiative de business ale Dulcinella în 2025 se numără deschiderea unei fabrici noi la Târgu Neamț (pentru relocarea celei actuale), creșterea rețelei prin deschiderea a 32 de unități în franciză – pentru a ajunge la 50 de unități la finalul anului, recrutarea de oameni inclusiv din Asia, o investiție de 200.000 de euro într-un sistem ERP nou pentru optimizarea proceselor, consolidare Big Data, digitalizare si automatizări, investiții în utilaje și extinderea capacității de depozitare pentru produse congelate.

În noua fabrică de la Târgu Neamț vor lucra aproximativ 100 de oameni, dublu față de numărul din cea actuală
Compania a achiziționat la finalul anului 2024 o fostă fabrică de textile din Târgu Neamț cu 750.000 de euro, aceasta având o suprafață de 4.700 mp și fiind amplasată pe un teren de 8.500 mp. Întreaga investiție planificată în noua fabrică va fi de încă trei milioane de euro.

Fabrica cea nouă este în plan să fie deschisă în august și o va înlocui pe cea actuală, fiind mai modernă și cu o capacitate de producție de circa trei ori mai mare decat aceasta. În noua fabrică vor lucra în jur de 100 de oameni, aproape dublu față de numărul din prezent.

Dulcinella România are în prezent 142 de angajați, aceștia lucrând în actuala fabrică și rețeaua de cofetării și patiserii.
Fabrica nouă de la Târgu Neamț va fi deschisă în locul celei care urma să fie inaugurată în acest an la Cernica, în apropiere de București. Pe terenul de la București, managementul Dulcinella își propune să construiască un hub logistic pentru depozitarea produselor congelate, acesta urmând să sprijine atât activitatea fabricii, cât și extinderea companiei pe termen lung.

VIDEO&FOTO Lucrări de prevenire a electrocutării păsărilor la sute de stâlpi ai rețelei de distribuție a energiei electrice din zona Dobrogei, considerată cea mai periculoasă CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Lucrări de prevenire a electrocutării păsărilor la sute de stâlpi ai rețelei de distribuție a energiei electrice din zona Dobrogei, considerată cea mai periculoasă

“Planificarea inițială pentru deschiderea noii fabrici pe terenul de 19.000 mp achiziționat la Cernica în 2024 a fost modificată datorită unei oportunități apărute la finalul anului trecut. Am achiziționat o fostă fabrică de textile în Târgu Neamț, ceea ce ne oferă avantajul de a păstra echipa existentă și de a deschide noua fabrică mult mai rapid, economisind aproximativ doi ani față de planul inițial. Astfel, am decis să prioritizăm această oportunitate. Investiția planificată pentru Cernica rămâne una strategică pentru noi, dar va fi redirecționată pentru construirea unui hub care să ne consolideze infrastructura logistică și creșterea operațiunilor în următorii ani”, mai spune Sergiu Diaconu.

Extindere în jurul Bucureștiului și în Moldova. Lansarea de produse de patiserie sărată și campanie cu ciocolata Dubai

În ceea ce privește extinderea rețelei, Dulcinella se va concentra în prima fază pe orașele aflate la o distanță de aproximativ 150 de kilometri de București și pe zona Moldovei, unde infrastructura de producție și distribuție este deja bine dezvoltată.

De asemenea, managementul Dulcinella va lansa anul acesta trei sortimente noi de produse sărate, ca urmare a unei cereri tot mai mari pentru patiseria sărată. Pe de alta parte, deși preferințele generale au rămas constante de-a lungul anilor, finalul 2024 a adus trendul ciocolății Dubai, compania derulând recent o campanie de vânzări pentru acest produs în toate cofetăriile Dulcinella.

Dulcinella este un brand fondat în anul 2005, în Republica Moldova.

viewscnt
Afla mai multe despre
dulcinella
fabrica
cofetarie