Restricțiile din perioada pandemiei au forțat companiile să se digitalizeze indiferent de domeniul de activitate, beneficiile fiind însă nenumărate pentru toate părțile implicate.
„Unele au fost mai bine pregătite decât altele, anumite activități se pretează mai bine pentru online decât altele. Noi estimăm că, după ce pandemia va trece, o parte din activități vor rămâne în online, iar o parte, care nu se pretează 100% a fi desfășurată în online, vor reveni în zona de offline”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Mariel Petric, CEO și fondatorKangooPack, companie care furnizează soluții de ambalare, cu afaceri de 7 milioane de euro în 2021.
El consideră că investițiile în digitalizare aduc beneficii atât pentru companii, cât și pentru clienții acestora. În zona de producție, marele beneficiar este chiar clientul.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Câștigă toată echipa în sensul în care are informații imediate legat de statusul unei comenzi, de solicitarea unui client. Câștigă și clientul pentru că avem timpi de răspuns mult mai scurți. Dacă discutăm de zona de producție, marele beneficiu este total al clientului pentru că el poate să-și monitorizeze foarte bine ce produce acel echipament, cât a produs, de câte ori s-a oprit, care a fost productivitatea lui pe oră. Zona de mentenanță preventivă, la fel, este mult mai bine asigurată știind foarte clar starea echipamentului”, completează acesta.
Pentru anul 2022, KangooPack are bugetate investiții atât în zona administrativă, cât și în cea operațională.
„Un milion de euro merg în zona de dezvoltare a echipei, în lansare de produse noi pe piața din România și în achiziția de soluții hardware și software pentru eficientizarea activității. În zona de producție investim în soluții care să permită un control mai bun al echipamentelor pe care noi le oferim, în monitorizarea productivității acestora”, mai spune Mariel Petric.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Marius Motofei, Business Operations & Public Sector Director, Vodafone România: Digitalizarea nu este doar un instrument, ci o strategie. Orchestrarea este cheia pentru a ajunge la succesComportamentul consumatorilor au împins companiile spre digitalizare. Zona de comerț online rămâne însă pe primul loc în ceea ce privește nivelul de digitalizare.
„Acest comportament de consum al clienților forțează aproape pe toată lumea să aibă și soluții în zona de online. Pe de altă parte, în zona de producție există investiții în digitalizarea echipamentelor și fabricilor în sine, doar că acolo avem niște restricții de securitate, niște limitări tehnice și suntem mai la început. Dar cu siguranță și acolo vom avea o explozie de soluții în viitor”, subliniază antreprenorul.
Anul acesta, Mariel Petric estimează o cifră de afaceri de 10 milioane de euro, ca urmare a cererilor tot mai mari pe care compania le primește din partea clienților.
„Piața soluțiilor de ambalare este în continuă creștere. Își păstrează tendința ultimilor ani. Vedem o mulțime de oportunități pe zona de sustenabilitate, de protecție a mediului, de reciclare și, evident, pe zona de reducere a costurilor”, mai spune fondatorul KangooPack.