Guvernul a semnat astăzi hotărâri pentru reorganizarea Autorității pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar (ASPAAS), o instituție mai mică din subordinea Ministerului Finanțelor. Modificările aduse sunt de amploare redusă, numărul maxim de posturi urmând să rămână la fel, la 25 pentru ASPAAS. O a doua hotărâre vizează reorganizarea Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc (ONJN), unde numărul de posturi crește de la 201 la 211.
(potrivit informațiilor primite de Profit.ro, în ședința de Guvern nu au fost aduse modificări semnificative față de proiectul pus pe site-ul Ministerului Finanțelor ca parte a procedurii de transparență)
Cele mai mari instituții din subordinea Finanțelor sunt ANAF cu circa 20.000 de angajați și Autoritatea Vamală Română, cu aproximativ 3.000. Pentru ANAF, reorganizarea a fost aprobată, în timp ce pentru Vamă a fost pusă recent în dezbatere publică.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Reorganizarea propusă acum este cea care trebuie derulată obligatoriu până la finalul lunii iunie și presupune o pondere mai redusă a posturilor de conducereși desființarea funcției de șef birou.
Reorganizarea Autorității pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar
ASPAAS va proceda la reorganizarea institutiei și la modificarea organigramei, în sensul desființării Biroului reglementare, autorizare, înregistrare și formare continua BRAIFC si transformarea acestuia într-un comartiment ce va fi preluat în cadrul Serviciului investigații, asigurarea calității și inspecții (SIACI) și redenumirea acestuia în Serviciul autorizare, reglementare, investigații și inspecții (SARII).
În urma reorganizarii, structura organizatorică a ASPAAS va fi următoarea:
- numărul maxim de posturi rămâne la 25
- funcția de Președinte - se menține,
- funcția de Director - se menține,
- Serviciul Investigații, asigurarea calității și inspecții (SIACI) - se va redenumi Serviciul de autorizare, reglementare, inspecții și investigații (SARII),
- Biroul reglementare, autorizare, înregistrarea și formare continuă (BRAIFC) se va transforma în compartiment și va fi preluat de Serviciul de autorizare, reglementare, inspecții și investigații (SARII).
- Compartimentul financiar-contabil, resurse umane și administrativ - se menține.
Reorganizarea Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc
- numărul maxim de posturi ONJN crește de la 201 la 211, cele zece în plus fiind posturi finanțate integral din venituri înregistrate de instituție.
- raportat la dispozițiile art. XVII alin. (5) lit. n) din Legea nr. 296/2023, cu modificările și completările ulterioare, în ședința din data de 16 februarie 2024, Guvernul României a aprobat prin Memorandum exceptarea de la desființare a posturilor vacante de la nivelul Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc.
- Se propune reorganizarea a două direcții generale din actuala structură organizatorică, respectiv a Direcției generale de supraveghere și control și a Direcției generale de informatizare și monitorizare jocuri de noroc. În acest sens, se înființează Direcția generală de control, monitorizare, prevenirea și combaterea spălării banilor, prin comasarea activităților de control, supraveghere și monitorizare. Direcția generală de control, monitorizare, prevenirea și combaterea spălării banilor va exercita și activitățile date în competența Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc și va avea în subordine structuri teritoriale, organizate la nivel de serviciu prin ordin al președintelui.
- serviciul Informatizare din cadrul Direcției generale de informatizare și monitorizare jocuri de noroc se reorganizează la nivel de compartiment, respectiv Compartiment Informatizare, în subordinea președintelui Oficiului.
- Direcția Generală de Autorizare Jocuri de Noroc se reorganizează la nivel de direcție, respectiv Direcția de Licențiere și Autorizare Jocuri de Noroc, în subordinea președintelui Oficiului. Direcția de Licențiere și Autorizare Jocuri de Noroc este structura care va avea ca atribuții principale analizarea sub aspectul conținutului legal obligatoriu a documentațiilor depuse în vederea licențierii și autorizării organizării și exploatării jocurilor de noroc și a activităților conexe, emiterea și avizarea documentelor/actelor administrative prevăzute de legislația în vigoare, întocmirea și prezentarea notelor care conțin propuneri în vederea modului de soluționare a documentațiilor înaintate Comitetului de supraveghere, asigurarea activității de secretariat a Comitetului de supraveghere.
- pentru implementarea măsurilor de securitate și organizarea activității de protecție a informațiilor clasificate se înființează Compartimentul Informații Clasificate în subordinea președintelui Oficiului.
- totodată, se înființează Cabinetul vicepreședintelui în subordinea vicepreședintelui Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc, cu respectarea dispozițiilor Legii nr. 296/2023, cu modificările și completările ulterioare.
- în cadrul structurii organizatorice, prin ordin al președintelui Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc, raportat la nevoile instituționale și structura de personal, dar cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat și respectarea organigramei-cadru, se pot înființa, după caz, servicii și alte compartimente funcționale.