Asocierea formată din Flame Data Technologies (lider), Digitalix Systems, Adamo Technology și Softcentric Development a depus singura ofertă pentru realizarea unui sistem informatic care va gestiona tichetele de activități casnice, contractul fiind estimat la 17,81 milioane de lei, fără TVA. Durata contractului a fost stabilită la 6 luni de la data atribuirii.
"Scopul prezentei documentații constă în achiziția unui sistem informatic integrat hardware-software, denumit "Platforma electronică de evidență a activităților casnice", ca parte componentă a reformei privind introducerea tichetelor de muncă și formalizarea muncii casnice, finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență și fonduri proprii", scrie în caietul de sarcini al licitației.
Tichetele de activități casnice vor deveni operaționale din 1 ianuarie 2024.
CITEȘTE ȘI Două oferte pentru realizarea Registrelor Naționale de Sănătate. Proiectul a fost estimat la aproape 70 milioane leiÎn aprilie 2022, Guvernul a aprobat normele de aplicare a prevederilor privind reglementarea activității prestatorului casnic, stabilind astfel modalitatea de acordare a tichetelor de activități casnice, modul în care beneficiarul casnic le poate utiliza, precum și modalitatea de preschimbarea în bani a acestora.
Președintele Klaus Iohnnis a promulgat în aprilie 2022 proiectul de lege care reglementează fiscal activitățile casnice, desfășurate în mare parte până acum "la negru", autoritățile susținând că proiectul îi sprijină atât pe angajatori, cât și pe prestatori.
Persoanele care prestează aceste activități vor fi remunerate prin tichete de activități casnice, care vor fi preschimbate apoi în bani la agențiile pentru ocuparea forței de muncă.
Potrivit actului normativ adoptat de Guvern, acest tip de tichete vor putea fi achiziționate atât pe suport electronic, prin crearea unui cont online în vederea înregistrării în platforma electronică de evidență a desfășurării activităților casnice, cât și pe suport de hârtie.
Tichetul de activități casnice va conține rubrici speciale destinate informațiilor referitoare la identificarea beneficiarului și a prestatorului casnic, date referitoare la valabilitatea tichetului, precum și elemente de siguranță obligatorii.
Preschimbarea în bani a tichetelor, de către prestatorul casnic, se va putea face la sediul oricărei agenții pentru ocuparea forței de muncă județene și a municipiului București, la sediile unităților furnizorului de serviciu universal sau în contul bancar indicat de către prestatorul casnic prin platforma electronică. Din valoarea nominală a tichetelor de activități casnice se va reține impozitul pe venit și contribuțiile de asigurări sociale de stat.
CITEȘTE ȘI Una din patru mașini are asigurare RCA la Euroins și riscă să expire. Cum vrea ASF să dea timp șoferilor să-și facă noi contracteCa facilitate fiscală, baza de calcul la care se aplică cota impozitului pe venit, respectiv cota contribuției de asigurări sociale este reprezentată de 50% din valoarea nominală a tichetului. La preschimbarea a unui număr de minimum 85 de tichete de activități casnice, valoarea minimă a contribuției lunare neputând fi mai mică de 25% din valoarea salariului minim brut pe țară garantat în plată, prestatorul casnic beneficiază de asigurare în cadrul sistemului de asigurări sociale de stat și al sistemului de asigurări sociale de sănătate.
Lege privind reglementarea activității prestatorului casnic este disponibilă AICI.