„The Mitchells vs. The Machines” sau cum tehnologia capturează omenirea: „Este un desen amuzant, dar, copii, serios, gândiți-vă la asta!”

„The Mitchells vs. The Machines” sau cum tehnologia capturează omenirea: „Este un desen amuzant, dar, copii, serios, gândiți-vă la asta!”
scris 24 apr 2021

Lungmetrajul de animație „The Mitchells vs. The Machines” stă în rândul acțiunilor plasate în universuri distopice, însă cu mult umor și, desigur, un final fericit. Filmul va fi lansat la finalul lunii pe platforma Netflix, pentru că, așa cum a declarat regizorul Mike Rianda pentru News.ro, este un mediu mult mai sigur și astfel poate fi văzut de mai mulți oameni, având în vedere contextul sanitar. El încearcă să tragă un semnal de alarmă privind felul în care tehnologia ne acaparează viețile, dar, desigur, vede și partea bună a ei, legătura pe care o poate stabili între oameni. 

Rianda se află acum la primul lungmetraj din postura de regizor. Pe lângă asta, el își împrumută vocea personajului Aaron, mezinul familiei Mitchell care se găsește în aventura vieții sale (și a omenirii) atunci când pleacă într-o lungă călătorie pentru a o conduce la facultate pe fiica pasionată și talentată într-ale filmului.

Urmărește-ne și pe Google News

Când credeau că nimic nu poate contribui la înrăutățirea călătoriei, brusc începe răscoala roboților. De la telefoane inteligente la aspiratoare robotizate și la maleficele jucării Furby, toate sunt folosite pentru a captura toți oamenii de pe planetă la comanda entității Pal. Salvarea omenirii depinde de membrii familiei Mitchell: ambițioasa Katie; tatăl Rick - aparent rigid, dar protector și visător; mama Linda - o eternă optimistă; micul Aaron - pasionat de dinozauri; cățelul Monchi și doi roboți care devin prietenoși.


Între cei care dau viață personajelor colorate, membri ai familiei disfuncționale, dar cu intenții lăudabile, și maselor de roboți se numără actorii Maya Rudolph, Abbi Jacobson și Beck Bennett. Vocea lui Pal, entitatea care devine malefică, este a britanicei Olivia Colman.

„Am vrut să adun laolaltă lucrurile care îmi plac și de care îmi pasă cel mai mult, precum familia mea nebună, pentru a spune o poveste despre ei și despre relațiile dintr-o familie care sunt, în esență, dificile. Trebuie făcute să funcționeze. Este ușor, de exemplu, să nu îți suni mama sau să fii nesimțit și este mai greu să te scuzi, să răspunzi la telefon. În principiu, am vrut să spun povestea asta”, a explicat Rianda pentru News.ro.

Obiectivul lui a fost să supună personajele unei mari presiuni. „Când eram copil, iubeam Killer Robots, așa că am adus roboți ucigași, apoi am găsit un mod de a lega totul. Există o divizare pe generații privind felul în care oamenii percep și gestionează tehnologia. Tatăl meu are o relație diferită cu tehnologia față de mine, iar eu, una foarte diferită decât cea a nepotului meu. Asta este cumva o metaforă privind prăpastia dintre generații”.

CONFIRMARE Grupul Uniqa, al doilea asigurător din Austria, a achiziționat clădirea de birouri The Light One de la Ion Rădulea CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Grupul Uniqa, al doilea asigurător din Austria, a achiziționat clădirea de birouri The Light One de la Ion Rădulea

Toate referințele la dependența societății de tehnologie reflectă îngrijorarea lui reală referitor la cursul omenirii, a confirmat regizorul. „Glumesc spunând «Hei, e un desen animat amuzant, dar, copii, serios, gândiți-vă la asta!». Cred că este important pentru că eu cred că giganții tehnologici ne răpesc atenția, timpul și viețile de lângă ceilalți. În același timp, poți folosi tehnologia așa cum am făcut-o în pandemie sau ca să îți suni mama, spre exemplu, să fii mai aproape de oameni. Încerc să pledez în filmul ăsta ca ea să fie folosită pentru a aduce oamenii împreună și să o îndepărtez de profit și lăcomie, să existe pentru a face bine. Vom vedea dacă merge”.

Întrebat cum se vor raporta adolescenții la povestea lui, Rianda a declarat: „Eu am încercat să îl fac despre mine ca adolescent - am vrut să plec de acasă, să întâlnesc oameni care mă înțelegeau, și eram atât de fericit că puteam să o fac, dar asta creează o ruptură cu părinții. Îți iubești părinții, dar ajungi la un punct în care îți spui «Trebuie să plec de aici». Cred că trebuie să găsești acel echilibru între a-ți stima părinții, a-i menține în viața ta, dar, în același timp, să te separi de ei. E puțin complicat și sper că tinerii vor relaționa, empatiza cu povestea lui Katie, pentru că probabil prin asta trec mulți dintre ei, sper”.

Legat de colaborarea cu serviciul de streaming, el a subliniat că au fost găsite multe puncte comune și că a existat și presiunea timpului. „Celor de la Netflix le-au plăcut aceleași lucruri despre film ca nouă - că e ciudat și are multe glume nebunești, le-a plăcut titlul original. În plus, eu am vrut ca filmul să fie văzut de cât mai mulți oameni în siguranță și e locul perfect pentru asta. Filmul nu trebuia să stea prea mult pe raft, pentru că, vorbind despre tehnologie, nu vrei să se învechească până ce iese”, a completat regizorul, care este și co-scenarist cu Jeff Rowe.

Maya Rudolph, Abbi Jacobson și Beck Bennett - mama Linda, adolescenta Katie și robotul prietenos Eric - au mărturisit pentru News.ro care sunt trăsăturile pe care le preferă la personajele lor.


Jacobson, care dă voce personajului principal, apreciază la Katie faptul că este foarte naturală și mereu în căutare să evolueze.
„Ce îmi place cel mai mult la ea e că este autentică, mereu în căutare să evolueze, face tot posibilul pentru a se concentra pe ceea ce iubește să facă și urmărește asta. Se exprimă în multe feluri. Nu este perfectă, dar asta este ea”.
Actrița spune că mare parte din poveste - căutarea oamenilor care o înțeleg și care îi sunt asemănători - îi este familiară.
„Poți ieși în lume pentru a-i căuta pe cei ca tine și poți să îi găsești, iar dacă ești norocos, îți dai seama că «oamenii tăi» au fost mereu cu tine, familia ta. Îmi plac aceste două misiuni uriașe”.

Prețurile la cereale sunt în creștere pe fondul îngrijorărilor cu privire la oferta mondială CITEȘTE ȘI Prețurile la cereale sunt în creștere pe fondul îngrijorărilor cu privire la oferta mondială

Lui Bennett îi place mult că personajul lui încearcă să înțeleagă oamenii. „Este o încercare reală de a afla de ce fac lucrurile pe care le fac. Cred că este ceva la care ne putem raporta toți, mai ales în aceste vremuri, când toți am stat în case, izolați timp de un an, ne-am schimbat puțin comportamentul și trebuie să revenim la socializare”.

„Toți din familie se iubesc, dar se scot din minți unii pe alții. Cu siguranță, mă identific cu asta. Sunt foarte apropiat de familia cu care am crescut. Făceam călătorii cu mașina din Chicago până în Colorado aproape în fiecare an, petreceam verile cu cortul. Și cred că există câte o fază pentru fiecare copil pentru a se desprinde de părinți”.


Maya Rudolph e impresionată de perseverența și optimismul personajului ei. „Își dorește cu adevărat ca familia ei să se înțeleagă, evident, dar și să vadă frumosul în ceea ce au deja și a devenit cumva animatoarea familiei, dar face asta pentru că îi iubește pe toți foarte mult. Este un fel de bombă de bucurie, ceea ce cred că e amuzant să joc, dar, din punctul meu de vedere, este chiar greu să fii atât de fericită tot timpul. Este amuzant să fii un astfel de personaj, să oferi iubire tuturor și să încerci să fii liantul familiei. Poate fi epuizant, dar cred că vine din firea ei și îmi place mult asta”.

Cât privește legătura dintre poveste și viața ei, ea a spus: „Oamenii sunt diferiți, fiecare le are pe ale lui. Să îți lași copiii să își dea seama de propria frumusețe și să lași asta să se manifeste natural, prin ce fac, ce cred sau cum se identifică, să îi lași să fie cine sunt, dar, în același timp, să încerci să te asiguri că sunt oameni buni și că merg într-o direcție bună - mă identific cu acest echilibru și cât de greu este să faci asta”.

„The Mitchells vs. The Machines” va fi lansat la nivelglobal pe 30 aprilie.

viewscnt
Afla mai multe despre
the mitchells vs. the machines
film