Supraviețuitorii crizei: Cum arată astăzi portretul omului de afaceri român

Supraviețuitorii crizei: Cum arată astăzi portretul omului de afaceri român
scris 9 dec 2015

România are, în mod oficial, peste 580.000 de oameni de afaceri care își investesc banii în peste 600.000 de societăți pe acțiuni. Cei mai mulți sunt bărbați, cu vârste cuprinse între 35-55 de ani, însă femeile vin din urmă, numărul acestora ajungând, în acest an, la peste 240.000. Relaxarea fiscală determină analiștii să anticipeze că anul viitor va fi cel mai bun pentru business-ul românesc, din 2009.

Cei mai mulți oameni de afaceri din România, care dețin calitatea de acționar la o societate și au minimum 25% din acțiuni, sunt bărbați (373.798), în timp ce numărul femeilor se ridică la 240.960.

Urmărește-ne și pe Google News

Bărbații au vârsta medie de 44,6 ani, iar femeile, de 44 de ani. "Este vârsta la care cei mai mulți au acumulat deja experiența necesară pentru a se lansa pe cont propriu în business. Mulți sunt foști angajați în diverse firme, dar sunt și destui cei care fac afaceri dintr-un talent înăscut, care au avut tot timpul spirit antreprenorial, căliți fiind la școala vieții", spun analiștii de la KeysFin, care au realizat un studiu în acest sens.

Supraviețuitorii crizei: Cum arată astăzi portretul omului de afaceri român

Oamenii de afaceri bărbați sunt mai atrași de investițiile în domenii lucrative, de la construcții (75%), la producție (67%), transport (70,7%) și comerț (56,3%), în timp ce femeile sunt cele mai multe prezente în domenii precum sănătatea și asistența socială (58,5%), serviciile (51,7%), activitățile administrative (43,59%) și cele cultural-educative (40,4%).

Vedeta economiei românești rămîne, în continuare, comerțul, care, alături de servicii, atrage 207.033 acționari. În topul investițiilor urmează activitățile profesionale, științifice și tehnice (66.404 acționari), construcțiile (57.760 acționari), industria prelucrătoare ( 51.792 acționari) și cea de transport și depozitare (47.499 acționari).

"Datele vin să confirme interesul tot mai mare al investitorilor pentru domenii precum construcțiile, dovadă boom-ul resimțit mai ales în Capitală și Ilfov, sau serviciile, acolo unde, odată cu dezghețarea business-ului post-criză, a crescut semnificativ volumul de tranzacții. Comerțul rămâne, bineînțeles în prim-plan, exploatând la maximum revenirea apetitului românilor pentru cumpărături. Asistăm la o dezghețare a relațiilor comerciale, bazată pe creșterea sentimentului de încredere în economie. Oamenii și firmele încep să cheltuie mai mult decât să țină deoparte, semn că teama de un viitor nesigur s-a diminuat. Așa se explică și perspectivele excelente din retailul românesc din perioada sărbătorilor de Iarnă”, spun analiștii de la KeysFin.

Un alt fapt interesant, care a rezultat din analiza datelor privind acționarii firmelor din România, se referă la apetitul investitorilor, în funcție de vârstă.

Statistica arată, astfel, că cei mai experimentați sunt implicați în domenii precum industria extractivă și prelucrătoare, unde majoritatea acționarilor au vârsta medie de 48 de ani. La fel și în sănătate și educație (profesori și medici), în timp ce serviciile administrative sunt asigurate de acționari cu vârsta medie de 47 de ani.

La polul opus se află sectorul comunicațiilor și informațiilor (IT&C), producția de bunuri și servicii și activitățile de spectacole culturale și recreative, unde vârsta medie este de 40 de ani.

Supraviețuitorii crizei: Cum arată astăzi portretul omului de afaceri român

"Datele reprezintă, bineînțeles, o privire de ansamblu. Am identificat în datele statistice persoane care sunt acționare la societăți de la vârste fragede, 12-13 ani, dar și la vârsta senectuții, 89-90 de ani. În general, tinerii sunt interesați de business-urile dinamice și inovative, precum comerț, comunicații, mass-media, cultural, educație și servicii, în timp ce oamenii de afaceri mai în vârstă optează pentru cele cu un grad mai așezat, ce necesită specializare și experiență, de la construcții la sectorul extractiv, medicină, etc", explică analiștii.

În opinia acestora, anul viitor va aduce, cu siguranță, date mult mai spectaculoase din economie, fiind anticipat cel mai bun an pentru business-ul românesc din 2009.

"Scăderea TVA, așezarea Codului Fiscal pe baze stabile și perspectivele unui an bun din punct de vedere investițional, influențate de o relativă stabilitate a cursului valutar și a costurilor utilităților (carburanți, gaze, curent electric, etc.), fac ca 2016 să reprezinte, cel mai probabil, cel mai bun an pentru business-ul românesc din 2009 încoace, judecând atât după numărul firmelor noi înființate, cât și după volumul afacerilor derulate de acestea. Un semn de întrebare rămâne și pentru 2016 în ceea ce privește finanțarea bancară a business-ului", au mai spus analiștii.

viewscnt
Afla mai multe despre
firme
oameni de afaceri
business