Studiu EY: 36% din liderii din business români consideră că practicile de mită și corupție sunt răspândite în mediul de afaceri

Studiu EY: 36% din liderii din business români consideră că practicile de mită și corupție sunt răspândite în mediul de afaceri
scris 19 apr 2016

Peste o treime (36%) din liderii din business apreciază că fenomenul corupției este larg răspândit în România, procentajul fiind în scădere față de 2014, când 46% aveau această percepție, potrivit studiului EY Global Fraud Survey 2016.

Studiul EY Global Fraud Survey 2016 a chestionat aproape 3.000 de lideri seniori de business din 62 de țări și teritorii.

Urmărește-ne și pe Google News

“Rezultatele obținute de cel de-al 14-lea Studiu Global EY privind Frauda arată, pentru al treilea an consecutiv, că, în România, percepția privind mita și corupția este în declin. Cu toate acestea, 36% din respondenți consideră că practicile de mită și corupție sunt răspândite în mediul de afaceri din țară, rezultatele fiind comparabile cu cele din Studiul Global anterior al EY (2014) care indică un procentaj mai mare (46%). Aceste rezultate indică o creștere a conștientizării în stimularea acțiunilor preventive de către sectorul public și cel privat”, a declarat Kenan Burcin Atakan, Partener, liderul departamentului de investigare a fraudelor și soluționare a disputelor din cadrul EY România.

La nivel global, 42% din respondenți admit că pot justifica un comportament lipsit de etică pentru atingerea țintelor financiare și 16% din membrii echipelor financiare de la nivelul imediat inferior directorului financiar sunt gata să justifice efectuarea de plăți în numerar pentru a atrage și reține clienți. În aceste condiții, managerii de conformitate par să se confrunte cu o mare provocare pentru a-și menține organizațiile în afara ariei de investigație a procurorilor anti-corupție.

Conform studiului, una dintre cinci companii nu consideră terții o parte a procesului propriu de due dilligence anti-corupție, una din trei companii nu evaluează riscurile de corupție specifice industriei sau țării înainte de a efectua investiții și doar jumătate folosesc tehnologii precum instrumente de analiză a datelor de criminalitate cibernetică (forensic data analytics).

"Rezultatele studiului indică faptul că firmele din România ar trebui să acorde mai multă atenție identificării corespunzătoare a beneficiarului real - persoana care deține sau controlează în final o organizație. Ar trebui să avem în vedere că menținerea unei relații de afaceri cu persoane și entități care provin din țări cu deficiențe strategice în combaterea corupției și a altor infracțiuni financiare implică riscuri considerabile. Aparent, 44% din respondenți consideră că nu sunt adoptate măsuri adecvate în ceea ce privește riscul de țară”, a declarat Laura Lică-Banu, Senior Manager în cadrul EY România, specialist în combaterea spălării banilor și a finanțării terorismului.

viewscnt
Afla mai multe despre
ey
studiu fraudă
corupție
percepție