Taxa pe poluare în București, varianta nouă: Autoturismele sub Euro 5 vor plăti o vinietă de câteva sute sau chiar mii de lei pentru a circula în oraș. Restricții pentru zona de Centru

Taxa pe poluare în București, varianta nouă: Autoturismele sub Euro 5 vor plăti o vinietă de câteva sute sau chiar mii de lei pentru a circula în oraș. Restricții pentru zona de Centru
scris 19 oct 2019

Consiliul General al Municipiului București a publicat un nou proiect de hotărâre prin care vrea să introducă o vinietă pentru autoturismele care circulă în București și sunt încadrate în norma de poluare non-euro până la Euro 4, inclusiv. Prețul unei vinete anuale este între 500 și 1.900 de lei. Vehiculele cu motorizări sub Euro 3 nu vor avea, însă, acces ziua în Centru, în timpul săptămânii de lucru, chiar dacă plătesc vinieta. Măsura ar urma să se aplice inclusiv rezidenților și nu face discriminări în privința județului de pe plăcuța de înmatriculare, precum precedentul proiect.

Administrația condusă de primarul Gabriela Firea discută de mai multe luni de taxarea traficului în București, mai ales în zona de Centru.

Urmărește-ne și pe Google News

Autovehiculele electrice, hibride sau cu norma de poluare Euro 5 și Euro 6 vor putea circula pe toate arterele din București fără a plăti vreo taxă, potrivit unui nou proiect pus în dezbatere publică de CGMB și care ar urma să fie votat în ședința din 24 octombrie și ar trebui să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2020.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

ULTIMA ORĂ Nouriel Roubini, "Dr. Doom", vine în România. Detalii AICI

Mașinile cu motoare Euro 3 și Euro 4 vor putea circula în București, de luni până vineri, de la ora 07:00 la 22:00 (exclusiv sărbătorile legale), doar dacă plătesc o vinietă, numită Oxigen.

Raiffeisen scoate aparatele POS din sucursale. “Nu erau folosite” CITEȘTE ȘI Raiffeisen scoate aparatele POS din sucursale. “Nu erau folosite”

Cele cu motorizări non-Euro, Euro 1 și Euro 2 nu vor avea acces în Centru, în intervalul menționat, și vor fi obligate să plătească o vinietă mai mare.

Zona de Centru este definită astfel:

Taxa pe poluare în București, varianta nouă: Autoturismele sub Euro 5 vor plăti o vinietă de câteva sute sau chiar mii de lei pentru a circula în oraș. Restricții pentru zona de Centru

Vinieta ajunge până la 1.900 de lei pe an pentru mașinile non-euro. Șoferii cu mașini cu motoare Euro 3 și Euro 4, mai numeroase, vor plăti 700 de lei, respectiv 500 de lei pe an pentru vinietă, după cum se poate vedea în tabelul de mai jos.

Taxa pe poluare în București, varianta nouă: Autoturismele sub Euro 5 vor plăti o vinietă de câteva sute sau chiar mii de lei pentru a circula în oraș. Restricții pentru zona de Centru

Prevederile sunt valabile pentru vehiculele cu masa sub 5 tone.

Sunt introduse și derogări de la restricții, în special pentru autovehicule ale structurilor de stat.

Taxa pe poluare în București, varianta nouă: Autoturismele sub Euro 5 vor plăti o vinietă de câteva sute sau chiar mii de lei pentru a circula în oraș. Restricții pentru zona de Centru

Circulația fără vinietă va fi sancționată cu amendă de la 1.500 la 2.000 de lei, potrivit proiectului.

În proiectul inițial se prevedea că restricțiile se aplică doar pentru zona de Centru. Mașinile Euro 4, 5 și 6 ar fi avut acces fără restricții, dacă erau înmatriculate în București și Ilfov, iar pentru cele cu motoare Euro 3 ar fi fost necesară o vinietă de 900 de lei pe an. Mașinile din afara Bucureștiului și a Ilfovului – înmatriculate în alte județe – ar fi avut acces în centru doar după plata unei viniete cu prețul de la 10 lei pe zi la 1.900 de lei/an.

Mașinile cu motorizări non-Euro, Euro 1 și Euro 2 ar fi fost interzise în Centru în timpul săptămânii de lucru, ora 07:00 la 22:00, indiferent de localitatea de proveniență, potrivit proiectului anterior.

viewscnt
Afla mai multe despre
taxa poluare bucuresti
taxa auto bucuresti
vinieta auto bucuresti