Primăria Capitalei a primit în această seară acordul Consiliului General al Municipiului București pentru a-și înființa o firmă proprie de dispecerat taxi, motivând că astăzi există 37 de astfel de dispecerate și că inspectorii Consiliului Concurenței au constatat posibile înțelegeri între firmele de taxi de împărțire a pieței privind rutele către/de la aeroportul Henri Coandă și de stabilire a aceluiași tarif.
Ieri, Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), un patronat important din sectorul transporturilor rutiere, a anunțat că se opune înființării unui dispecerat comun de taxi gestionat de primăria Capitalei, proiect care ar însemna o formă de naționalizare a afacerilor private care funcționează legal.
Protestul nu a avut însă efect, deoarece Primăria a primit în această seară avizul pentru a-și înființa dispeceratul.
Activitatea de dispecerizare a activității de transport persoane în regim de taxi se desfășoară în prezent prin 37 de dispecerate, care practică tarife cuprinse între 1,39 lei/km și 3,5 lei/km.
Primăria arată că inspectorii Concurenței au constatat, în urmă cu doi ani, că marea majoritate a firmelor de taxi din București au același tarif, care în ultimii ani a fost modificat simultan sau într-un interval relativ scurt.

Pentru ''a promova concurența'' între operatorii de taxi, Primăria își va înființa o firmă proprie având ca obiect principal de activitate dispecerizarea activității de transport taxi.