Primăria Capitalei a primit în această seară acordul Consiliului General al Municipiului București pentru a-și înființa o firmă proprie de dispecerat taxi, motivând că astăzi există 37 de astfel de dispecerate și că inspectorii Consiliului Concurenței au constatat posibile înțelegeri între firmele de taxi de împărțire a pieței privind rutele către/de la aeroportul Henri Coandă și de stabilire a aceluiași tarif.
Ieri, Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), un patronat important din sectorul transporturilor rutiere, a anunțat că se opune înființării unui dispecerat comun de taxi gestionat de primăria Capitalei, proiect care ar însemna o formă de naționalizare a afacerilor private care funcționează legal.
Protestul nu a avut însă efect, deoarece Primăria a primit în această seară avizul pentru a-și înființa dispeceratul.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Activitatea de dispecerizare a activității de transport persoane în regim de taxi se desfășoară în prezent prin 37 de dispecerate, care practică tarife cuprinse între 1,39 lei/km și 3,5 lei/km.
Primăria arată că inspectorii Concurenței au constatat, în urmă cu doi ani, că marea majoritate a firmelor de taxi din București au același tarif, care în ultimii ani a fost modificat simultan sau într-un interval relativ scurt.
CITEȘTE ȘI Primăria Capitalei pregătește aproape 20 de firme proprii pentru energie, iluminat, spitale, spații publicitate, parcări, chiar și taxiPentru ''a promova concurența'' între operatorii de taxi, Primăria își va înființa o firmă proprie având ca obiect principal de activitate dispecerizarea activității de transport taxi.