De la 1 iulie, pe litoralul românesc prețurile au explodat, fie că este vorba despre cazare, mâncare sau alte servicii.
Cei care aleg să meargă în concediul de vară pe litoral o fac pentru că vor să se bucure de plajă și de apa mării. Pentru un pic de umbră, totuși, unii optează pentru baldachin, alții pentru șezlong, dar sunt și mulți dintre cei care preferă „stilul clasic” adică să stea la soare întinși pe cearșaful adus de acasă.
Numai că pe unele plaje private și acesta se plătește, iar faptul că trebuie să plătească pentru un petic de nisip îi nemulțumește pe mulți turiști. Este cazul unei plaje aflate în administrarea unui operator privat din Mamaia, care nu numai că are tarife mai mari decât în străinătate pentru serviciile sale, ci, în plus, percepe taxă și pentru amplasarea cearșafului și a stabilit și un program de stat pe plajă, de la ora 8.30 la ora 20.00, arată Adevarul.
Aceeași situație a fost semnalată și anul trecut, fără nicio măsură din partea autorităților.
Aici, turiștii plătesc, ca la stadion sau la teatru, în funcție de poziția pe care o aleg pe plajă, rândul 1, 2 sau 3 de șezlonguri ori cu cearșaful sau prosopul în fața primului rând de șezlonguri, chiar la malul mării, acesta fiind cel mai scump loc:
Rândul 1 – două șezlonguri +umbrelă – costă 150 de lei/zi
Rândul 2 – două șezlonguri + umbrelă – costă 120 de lei/zi
Rândul 3 – două șezlonguri + umbrelă – costă 100 de lei/ zi
Loc cearșaf în fața rândului 1 (1.4 x 2 m)- 200 de lei/zi.
CITEȘTE ȘI VIDEO Peste 140 de zboruri de pe aeroportul din Frankfurt - anulate după ce activiștii de mediu s-au lipit de pisteReprezentanții complexului din Mamaia au explicat de ce percep taxă pentru cearșafurile de pe plajă.
„Plaja și restaurantul complexului sunt destinate exclusiv rezidenților și invitaților acestora. Tariful solicitat pentru amplasarea cearșafurilor în alte zone decât cea alocată acestora este menit să descurajeze comportamentul clienților din afara complexului care se așează cu cearșaful în fața primului rând de umbrele, nu în zona alocată acestora, conform legii”, au explicat ei pentru Ziare.com.
CITEȘTE ȘI Pentru ca România să intre în Visa Waiver, Guvernul introduce cardul electronic de cetățenie românăAsociația pentru Protecția Consumatorilor din România a inițiat o campanie și va urmări modul în care sunt sau nu respectate drepturile turiștilor care au ales să-și petreacă vara pe malul Mării Negre.
„Senzații tari pe litoralul românesc! 200 de lei trebuie să scoată din buzunar acei turiști care vor să facă plajă pe cearșaful așezat pe pat de scoici concasate! «Plaja este domeniu public! Cunoaște-ți drepturile!» – campania națională de informare și educare a consumatorilor organizată de Asociația Pro Consumatori, ediția a V-a!” este mesajul acestei campanii.
Aceasta și autoritățile de stat citează din legi spunând că turiștii pot face plângere la Direcția de Control din ministerul de resort la nr telefon 0372.492.675 sau la o adresă de e-mail, procedură care însă nu le rezolvă imediat problema și nu împiedică nici măcar perpetuarea situației de la un an la altul.