Numărul managerilor români care lucrează ore suplimentare este dublu față de cel din Germania, productivitatea în România este de 7,5 ori mai mică

Numărul managerilor români care lucrează ore suplimentare este dublu față de cel din Germania, productivitatea în România este de 7,5 ori mai mică
Profit.ro
Profit.ro
scris 9 mar 2016

Românii lucrează mai multe ore suplimentare decât angajații altor țări, astfel că 86% dintre managerii din România spun că lucrează ore suplimentare, aproape dublu față de cei din Germania (45%) sau Marea Britanie (34%), potrivit unui studiu al EY. Compania de consultanță și audit subliniază faptul că totuși, potrivit statisticilor Eurostat, productivitatea muncii în România este de șase ori mai mică decât media în Europa, de 7,5 ori mai mică decât în Germania și de opt ori mai mică față de Olanda.

Jumătate dintre respondenți susțin că numărul de ore de lucru a crescut în ultimii trei ani față de perioada anterioară, în timp ce doar 14% spun că numărul orelor lucrate a scăzut în această perioadă. Cel mai mult resimt creșterea numărului de ore de lucru cei din generația Y (52%), în timp ce jumătate dintre cei din generația Boomers spune că numărul orelor lucrate a rămas constant pe parcursul ultimilor trei ani.

Urmărește-ne și pe Google News

De asemenea, peste 70% dintre respondenții care sunt angajați în muncă susțin că lucrează ore suplimentare, iar 34% lucrează chiar mai mult de 46 de ore pe săptămână. Generația X și generația Boomers lucrează cele mai multe ore suplimentare – peste 46 de ore pe săptămână, în timp ce cei din generația Y par cei mai ponderați în abordarea orelor suplimentare – majoritatea dintre ei (41%) lucrând până în 45 de ore pe săptămână.

EY România a realizat studiul "Generațiile urbane și prioritățile lor” în contextul schimbărilor rapide care au loc în întreaga lume și a diferențelor de abordare între generațiile  care sunt în prezent active pe piața muncii. Scopul acestei analize este de a înțelege modul în care generațiile urbane din România gestionează echilibrul între viața personală și cea profesională, dar și tendințele specifice generațiilor din România, în comparație cu celelalte țări analizate de EY la nivel global. Studiul derulat de EY în România are la bază 2562 de răspunsuri la un chestionar online, provenind de la respondenți din mediul urban cu vârsta între 18 și 55+ ani.

Românii percep mai acut decât locuitorii altor țări modificările din ultimii trei ani, cu impact asupra echilibrului dintre viața personală și cea profesională. De asemenea, ei lucrează mai multe ore suplimentare decât angajații din alte țări și beneficiază de flexibilitate la locul de muncă doar de la un anumit nivel de senioritate în sus, mai arată concluziile studiului.

Rapoarte dezgropate la Guvern: Angajați Transgaz și SNR și-au decontat bilete de odihnă și tratament în SUA, China, Vietnam CITEȘTE ȘI Rapoarte dezgropate la Guvern: Angajați Transgaz și SNR și-au decontat bilete de odihnă și tratament în SUA, China, Vietnam

"Suntem la începutul unei etape de transfer a responsabilității de la o generație la alta. Acest lucru se întâmplă, ca de fiecare dată în istorie, printr-un amplu proces de schimbare intenționată, de învățare și de adaptare. Avem nevoie de o maturizare a relațiilor dintre generații, iar acest lucru va fi posibil doar prin exercițiul leadership-ului autentic", a declarat Andreea Mihnea, Director Resurse Umane, EY România.

Peste jumătate (51%) dintre respondenți consideră că este mai dificil acum decât în urmă cu trei ani să gestioneze echilibrul între viața personală și cea profesională, în timp ce 26% apreciază că este mai ușor de păstrat echilibrul în prezent.

Românii percep mai acut decât restul țărilor de la nivel global modificările din ultimii trei ani, cu impact asupra echilibrului dintre viața personală și cea profesională. Percepție similară există în Germania, unde 49% dintre respondenții la studiul similar derulat de EY la nivel global au spus că este mai dificil acum decât în urmă cu trei ani să gestioneze echilibrul între viața personală și cea profesională, urmată de Japonia (44%).

Cei care au copii au resimțit într-o măsură mai mare dificultatea gestionării echilibrului între viața personală și cea profesională în ultimii trei ani – 56% dintre respondenții care sunt părinți spun că a fost mai dificil să facă acest lucru, în comparație cu 50% dintre cei care nu au copii. Comparativ cu restul țărilor, părinții din România au resimțit cel mai acut dificultățile din ultimii trei ani, urmați de părinții din Germania (54%) și Japonia (46%).

Aproape jumătate (47%) dintre respondenți și-au schimbat locul de muncă în ultimii trei ani din motive financiare, iar o treime a decis să își păstreze locul de muncă în această perioadă, pe aceleași considerente. Cei mai stabili la locul de muncă în perioada 2012-2015 au fost cei din generația Boomers (61%), procentul înjumătățind-se de la o generație la următoarea: generația X (36%), generația Y (19%).

De asemenea, aproape jumătate dintre respondenții angajați în muncă au renunțat la activitățile de relaxare din motive financiare în ultimii trei ani, în timp ce 28% au amânat achiziționarea sau închirierea unei locuințe personale, iar 14% au amânat decizia de a avea primul copil din aceleași motive. În special cei din generația Boomers au ales să renunțe la activitățile de relaxare în ultimii 3 ani (64%), generațiile X și Y fiind mai puțin dispuse să facă acest lucru. În schimb, 14% dintre respondenții cu vârsta între 34 și 49 de ani au amânat decizia de a avea primul copil din motive financiare, iar 6% dintre ei pe aceea de a avea încă un copil.

Angajații fimelor nou-înființate din IT vor fi scutiți de la plata impozitului pe venit CITEȘTE ȘI Angajații fimelor nou-înființate din IT vor fi scutiți de la plata impozitului pe venit

Factorii cei mai importanți pentru asigurarea unui echilibru între viața privată și cea profesională sunt respectarea normelor legale legate de recompensarea orelor suplimentare (61%), posibilitatea de a programa fără restricții zilele de concediu de odihnă (54%) și respectarea reglementărilor privind concediul de creștere a copilului și revenirea la locul de muncă după acest concediu (46%).

Aproape jumătate (46%) dintre respondenții angajați în muncă beneficiază însă de o formă de program flexibil, în timp ce doar 5% lucrează pe bază de proiect sau la cerere. Peste jumătate (51%) dintre respondenții care fac parte din generația Y nu beneficiază de program flexibil, deși nevoia de flexibilitate este mult mai pronunțată în rândurile acestei generații, conform numeroaselor studii derulate la nivel global.

În prezent, angajații care beneficiază în cea mai mare măsură de program flexibil sunt cei care fac parte din generația Boomers: 53% dintre ei au o formă de program flexibil, iar 7% lucrează pe bază de proiect. De asemenea, respondenții care ocupă o poziție de conducere beneficiază într-o măsură mai mare de program flexibil (53%), față de cei care nu sunt manageri (43%).

Aproape 30% dintre respondenți consideră că munca este o parte importantă din identitatea lor, în timp ce pentru aproape jumătate (46%), munca reprezintă doar un mijloc de trai și de susținere a stilului de viață. Cel mai mult integrează munca în identitatea personală respondenții care fac parte din generația Boomers (53%), față de cei din generația X (37%), respectiv Y (27%).

Val de sesizări la Guvern: De ce ne puneți să alergăm pentru a plăti taxe? Opriți idioțenia numită «copii după toate actele»! CITEȘTE ȘI Val de sesizări la Guvern: De ce ne puneți să alergăm pentru a plăti taxe? Opriți idioțenia numită «copii după toate actele»!

Peste jumătate dintre respondenți (58%) și-au schimbat sau ar fi dispuși să își schimbe locul de muncă, iar 40% s-au mutat / s-ar muta în altă țară pentru a gestiona mai bine echilibrul între viața personală și cea profesională. Respondenții din generația Boomers sunt mai degrabă dispuși să se mute în altă țară (20%) pentru a gestiona echilibrul între viața personală și cea profesională decât să se mute în alt oraș din România (6%).

Studiul EY România are la bază 2.562 de răspunsuri la un chestionar alcătuit din 35 întrebări primite în perioada 21 decembrie 2015 - 26 ianuarie 2016 provenind preponderent de la respondenți din mediul urban cu vârsta între 18 și 55+ ani.

viewscnt
Afla mai multe despre
ey
studiu
angajati