În ultima perioadă, cele mai aglomerate intersecții ale Bucureștiului sunt pline de indivizi care, costumați în personaje de film sau desene animate, cerșesc. Problema este că majoritatea dintrei ei fac parte din adevărate rețele de cerșetorie, iar cei care încurajează fenomenul dându-le bani, îi găsesc amuzanți. Numai că, atunci când nu li se oferă banii pe care îi cer sau sunt luați la întrebări, unii devin agresivi.
Polițiștii locali din Sectorul 2 au amendat în ultima lună nu mai puțin de 21 de „personaje”. Cei mai mulți dintre ei, după ce au fost amendați, s-au întors din nou în stradă. De notorietate sunt șase membri ai aceeasi familii care își fac veacul în zona Barbu Văcărescu/Petricani/Tei, spun oamenii legii, arată G4Media.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Din ce în ce mai mulți cetățeni apelează la mila publicului, imitând personaje de film sau desene animate, din dorința de a impresiona sau de a atrage atenția. Costumați și machiați, fie ca Charlie Chaplin sau Mickey Mouse, aceste personaje cerșesc la intersecții, spre amuzamentul conducătorilor auto sau al copiilor pasageri. Deghizarea nu îi scutește în fața legii. Doar în ultima săptămână am sancționat 21 „personaje”, cuantumul amenzilor ridicându-se la 3700 lei”, a transmis Poliția Locală a Sectorului 2.
Polițiștii locali spun că majoritatea cerșetorilor amendați sunt apți de muncă.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Mișcare pregătită - Vouchere de vacanță, suportate de la buget, pentru toți angajații din sectorul privat„Sunt persoane care își aleg anumite zone, în general unde traficul este foarte mare, foarte intens, pentru că pot atrage atenția. Aceste persoane fie locuiesc, fie nu locuiesc în sector, însă sunt oameni apți de muncă, care încearcă să obțină un venit mult mai ușor din această activitate, adică apelând la mila publicului. Amenda este între 100 și 500 de lei și se aplică gradual. Dacă sunt la prima faptă, în general se dă minim”, a declarat Maria Petrescu, purtător de cuvânt, Poliția Locală Sector 2.
Sociologii catologhează fenomenul ca o reinventare a cerșetoriei.
„Este o piață și acele costume sunt de marketing. Prin urmare, încearcă să vândă mai bine. Fac apel la faptul că există resorturi în noi care asociază astfel de costume cu amintiri frumoase și atunci ești dispus să dai mai mult din banii pe care îi ai. Dacă ar apărea doar ca un amărât care să își expună părțile diforme ale corpului, s-ar putea să nu fi atât de dispus să dai. Poate dai, dar poate mai puțin”, a declarat pentru Bogdan Voicu, sociolog în cadrul Institului pentru Cercetarea Calității Vieții, Academia Română.