Accesul în clădirea Senatului și pontajul pentru angajați sunt efectuate, de astăzi, pe bază de cartelă.
Schimbarea este pentru o perioadă de probă, până la 1 aprilie, dată de la care monitorizarea prezenței, „o chestiune de bun-simț”, se va face electronic, a anunțat președintele interimar al Senatului, Mircea Abrudean.

3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Măsura este parte din reforma în Senat anunțată de Bolojan, care include și restructurări.
El a spus că sunt și câteva excepții de la această regulă, pentru acei angajați care trebuie să plece în interes de serviciu din Senat, conform Agerpres.

„Este vorba de grupurile parlamentare unde angajații trebuie să mai iasă din clădirea Senatului pentru că mai au și alte activități, așa cum le primesc de la grupurile parlamentare. În rest, toată lumea pontează, pentru că așa este normal. Sistemul este funcțional începând de astăzi. Este vorba de monitorizarea prezenței la serviciu, o chestiune de bun-simț”, a spus președintele interimar al Senatului luni, la Parlament.
El spune că nu înțelege de ce există „atâta dezbatere publică pe o chestiune absolut banală”.
„Nu afectează în niciun fel drepturile angajaților. Dimpotrivă, face lumină, să spunem, în rândul celor care își fac treaba cu bună-credință la serviciu. Din fericire, sunt foarte mulți oameni care își fac treaba în mod profesionist și vin la muncă la program și chiar stau peste program. Sunt și unii care nu își îndeplinesc aceste atribuții corespunzător și vor fi taxați dacă nu o vor face, în continuare”, a afirmat Abrudean.
Numărul posturilor de la Senat va fi redus în următoarele 60 de zile
Începând de săptămâna trecută, după aprobarea în Biroul permanent a Statului de funcții și a Regulamentului de organizare și funcționare a instituției, curge termenul de 60 de zile în care se organizează concursurile pentru reducerea numărului de posturi.
„Pe 17 mai vom avea finalizată procedura”, a spus președintele interimar al Senatului, care a precizat că în ultimele zile, ca urmare a implementării noului sistem de acces, și-au dat demisia în jur de 25 de persoane.

Cum sunt verificați, practic, angajații de la Senat dacă merg sau nu la muncă
Biroul permanent al Senatului a aprobat, pe 24 februarie, un memorandum intern referitor la implementarea unui sistem de acces electronic și pontaj pentru angajații Senatului.
Potrivit documentului, la fiecare punct de control se vor instala câte două sisteme de acces cu card: unul pentru intrare și unul pentru ieșire.
„Fiecare sistem va afișa către personalul SPP, pe un ecran, datele celui ce se autentifică, inclusiv dacă are acces sau nu în ziua, ora respectivă prin acea poartă de acces. La intrare, în cazul în care nu corespund datele afișate, imaginea celui ce încearcă să se autentifice cu persoana respectivă, personalul SPP va confisca cartela și va interzice accesul respectivei persoane”, se arată în documentul aprobat.
Conform memorandumului, serverul de pontaj permite administrarea datelor de acces și poate genera rapoarte individuale la cerere. Se pot genera pontări de la distanță, printr-o aplicație instalată pe telefon pentru persoanele cărora li s-a permis un astfel de pontaj, cu locația respectivă.
Se pot genera prin aplicația mobilă sau din interfața web cereri de concediu de odihnă, medical, învoiri sau recuperări, cu nivel de aprobare de către șeful ierarhic superior sau chiar pe două nivele de aprobare. Datele exportate din sistem se vor importa în aplicația de resurse umane deținută de Senatul României.