Smartree: Recrutarea în 2017 se bazează mai mult pe social media și se face mai rapid

Smartree: Recrutarea în 2017 se bazează mai mult pe social media și se face mai rapid
scris 17 ian 2017

Procesele clasice de recrutare sunt înlocuite cu cele bazate pe mediul online, social media și pe interviurile informale, iar termenul de recrutare este mult mai scurt, potrivit Smartree, companie de externalizare a proceselor de HR.

”Tinerii din generația Millennials, născuți în perioada 1980-2000, sunt destul de greu de abordat de către angajatori. Pentru aceștia salariul nu este cel mai important și, de departe, nici singurul aspect pe care aceștia îl iau în considerare în alegerea unui loc de muncă. De aceea procesul de recrutare este diferit”, a afirmat Raluca Peneș, HR Coordinator Smartree.

Urmărește-ne și pe Google News

Astfel, tinerii sunt acum ușor de găsit și de atras în mediul online, pe rețelele de socializare, unde își expun cunoștințele, dar și de unde își extrag toate informațiile despre un posibil angajator. În plus, la interviu, este important ca recruiterii să menționeze aspecte legate de mediul organizațional, pachetul de beneficii extrasalariale, flexibilitatea programului de lucru, existența oportunității de a evolua profesional cât mai rapid, distanța fata de domiciliu, lucruri foarte importante pentru candidații care fac parte din generația Millennials.

Totuși, sunt și specializări și meserii pentru care, în procesele de recrutare, încă sunt aplicate teste de evaluare, în special în sectorul tehnic. Aici, validarea candidaților este posibilă doar prin aplicarea unor teste de specialitate.

Bloomberg: România ocupă locul 38 într-un top al celor mai inovatoare 50 de state din lume CITEȘTE ȘI Bloomberg: România ocupă locul 38 într-un top al celor mai inovatoare 50 de state din lume

O altă tendință vizibilă pe piața muncii în ultima perioadă a fost recrutarea într-un mod mult mai rapid, ca urmare a intrării în România a unui număr mare de companii multinationale, intr-un timp relativ scurt, care a generat un necesar suplimentar de personal. În acelasi timp, termenele scurte în care acest necesar trebuie livrat a afectat si calitatea proceselor de recrutare.

“Nu puține sunt acele situații în care responsabilii de recrutare sunt presați de timp și sar peste anumite etape sau pași în selecția candidaților, de multe ori accentul punându-se mai mult pe cantitate, decât pe calitate. Dacă până acum ceva timp un proces de recrutare dura chiar și o lună, sunt profiluri pentru care candidatii primesc răspunsul final, inclusiv oferta de angajare, de la primul interviu”, a mai spus Raluca Peneș.

Potrivit reprezentantei companiei, evoluția tehnologiei și noua generație Millennials sunt resimțite la nivel global, astfel încât toate companiile sunt nevoite să își adapteze procesele de recrutare și funcțiile HR la cerințele pieței.

Felul în care fac asta, diferă însă. În cadrul companiilor multinaționale care au puncte de lucru deschise în România, fluxurile HR sunt mult mai standardizate și procedurate, încercându-se aplicarea lor de la nivel global la nivel local. Astfel, procedurile de recrutare păstrează aceleași etape și procese ca și la nivel global.

În schimb, în cadrul companiilor locale, oamenii de HR au oportunitatea de a se implica direct în elaborarea, definirea și eficientizarea unor proceduri și a unor politici de recrutare, care, dacă se implică și departamentul de management, sunt mai ușor de realizat și de aplicat.

Smartree, unul dintre liderii din România pe piața de externalizare a proceselor de HR, a fost înființată în anul 2000 și oferă servicii de la salarizare, administrare de personal, analiză și raportare pentru management, recrutare, muncă temporară, până la consultanță în domeniu pentru peste 150 de companii.

viewscnt
Afla mai multe despre
smartree
recrutare
perspective