Dominată de asigurările auto, RCA și CASCO, piața locală este expusă unor tendințe care nu mai pot fi evitate și care reprezintă un adevărat strigăt spre diversificare, a declarat șeful Allianz-Țiriac Asigurări, Virgil Șoncutean.
“În zona asigurărilor auto, vorbim de un parc auto național de 5-5,5 milioane de vehicule, cu o rată de învechire accelerată, care va limita potențialul de creștere pe termen mediu și lung al asigurărilor auto, chiar dacă RCA-ul va beneficia în continuare de fluxul de mașini vechi care vine din Vest, flux care va crește pe măsură ce vehiculele cu motorizare diesel vor fi interzise în orașele Vest și vor fi aduse în țările din Est”, a afirmat Șoncutean.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cu o vechime medie de 9 ani a parcului auto național, cererea de polițe CASCO se va reduce semnificativ, pentru că după 10 ani o astfel de asigurare nu mai are rost.
“În acest context, potențialul de creștere al asigurărilor auto începe să-și arate limitele și asta are impact și în modul cum planificăm afacerile noastre”, a spus șeful asigurătorului.
O altă tendință se referă la comportamentul clienților, în special al generațiilor tinere care, peste 4-5 ani, vor decide achiziția unei asigurări.
“Aceștia apreciază foarte mult ideea de mobilitate, dar din ce în ce mai puțin ideea de a deține o mașină proprie, pe fondul impozitelor, taxelor și asigurărilor care trebuiesc plătite, unele în creștere, plus dificultatea de a găsi un loc de parcare în oraș. Vedem în schimb o creștere a utilității și a percepției de utilitate a asigurărilor de viață și sănătate, lucru confirmat de cifrele din piața de profil”, a spus Șoncutean.
CITEȘTE ȘI Piața RCA dă semne de viață. Vicepreședinte ASF: Firmele trimit noi strategii de afaceri din care se vede apetența către risc. 2017, primul an profitabil din ultima vremeA treia tendință se referă la avansul tehnologic, care va pune presiune atât pe brokeri cât și pe asigurători, pentru că va avea ca efect creștere gradului de informare al clienților.
“Aceștia vor ști mai bine ceea ce vor și nu vor mai accepta orice. Va crește și nivelul de transparență, aspect care pune presiune fantastică și pe costuri, și pe preț corect, și pe identificarea precisă a riscului și a expunerii la care se află fiecare client. Deja în lume sunt clienți care cer un alt preț pe asigurare pentru simplu motiv că ruta pe care o urmează spre locul de muncă este mai puțin expusă accidentelor rutiere față de media orașului. Probabil că nu va mai dura prea mai mult pînă când clienți din România vor avea astfel de solicitări, iar pregătirea noastră în această direcție este la început”, a afirmat reprezentantul Allianz-Țiriac.
CITEȘTE ȘI Euroins a depășit pragul de 1 miliard de lei din subscrieri. RCA domină portofoliulȘoncutean s-a referit și la schimbările legislative care vor urma în zona asigurărilor, care urmăresc protejarea clienților și consumatorilor, un lucru benefic de altfel, dar cu două consecințe.
“Prima consecință este un plus de etică în crearea polițelor de asigurare. Deja în lumea largă există procese și evenimente care schimbă radical peisajul pieței de asigurări. Atâta timp cât produsele de asigurare nu au rata daunei minimă, clienții nu vor percepe utilitatea lor. Atâta timp cât structura de costuri nu va fi suficient de transparentă și suficient de redusă, opțiunea de autoasigurare sau de asigurare peer-to-peer devine din ce în ce mai apropiată de clienți și pune presiune pe modul în care facem business”, a arătat șeful asigurătorului.
Schimbările legislative vor pune presiune și pe modelul de distribuție, care va afecta și activitatea brokerilor, prin creșterea gradului de profesionalizare și ieșirea acelor jucători care nu dețin un portofoliu suficient de mare sau cu o structură corespunzătoare.
“Cei mai expuși sunt cei care vând ocazional și au portofolii reduse”, a spus Șoncutean, prezent la întâlnirea anuală a partenerilor Safety Broker, cel mai mare jucător de profil.
CITEȘTE ȘI RCS&RDS despre concurență pe fix: abonații noștri pot migra spre operatorii mobili, care sunt mai puternici ca noiCu venituri de două miliarde de euro, industria de profil este dominată de asigurări generale (inclusiv RCA și CASCO) – 80% restul revenind polițelor de viață. Această structură, diferită de media europeană, este aceeași de peste 10 ani.
“Asigurările auto, incluzând clasa A3 (Asigurări de mijloace de transport terestru, altele decât cele feroviare) și clasa A10 (Asigurări de răspundere civilă pentru autovehicule), reprezintă 75% din totalul primelor brute subscrise aferente asigurărilor generale și 59% din totalul primelor brute subscrise de societățile de asigurări în primele nouă luni ale anului 2017”, se arată într-un raport al Autorității de Supraveghere Financiară (ASF).
Brokerii intermediază aproape două treimi din valoarea primelor subscrise anual de asigurători.