Circulația rutieră pe Autostrada A1, Orăștie - Sibiu, va fi închisă începând de luni, ora 08:00, între Nod rutier Săliște (km 270+020) - Nod rutier Cunța (km 292+455), în vederea remedierii degradărilor constatate la km 275+650 al autostrăzii, informează Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. Directorul din cadrul CNADNR care a denunțat proasta execuție a tronsonului de autostradă închis acum a declarat pentru Profit.ro: “Era normal să o închidă! Dar să nu uităm că defectele de fabricație erau cunoscute și că ei au semnat pentru recepția autostrăzii!”.
"În conformitate cu prevederile Contractului Proiectare și Execuție Autostrada Orăștie - Sibiu, lot 3, Antreprenorul are responsabilitatea deplină pentru remedierea defectelor apărute, atât în perioada de execuție a lucrărilor, cât și în perioada de garanție (4 ani). Astfel, aceste lucrări de remediere vor fi executate pe riscul și cheltuiala Antreprenorului. Menționăm că, atât experții tehnici din partea Antreprenorului, cât și cei din partea Beneficiarului, au concluzionat faptul că apariția și evoluția defectului (crăpătura) de la km 275+650 nu s-a cauzat unui fenomen de alunecare a terenului, ci unei tasări structurale pricinuită de execuția necorespunzătoare a lucrărilor la corpul autostrăzii, în perioada 2012 - 2013", se arată într-un comunicat al CNADNR.
În perioada de restricție totală, traficul rutier se va desfășura pe o rută alternativă, respectiv DN 1 între localitățile Săliște și Cunța. Potrivit reprezentanților CNADNR, perioada de închidere a circulației este de aproximativ o lună și jumătate, în funcție și de condițiile meteorologice.
"Cine răspunde?"
Alin Goga, directorul din cadrul CNADNR care a denunțat, public, defectele de construcție ale autostrăzii Sibiu - Orăștie, este de părere că responsabilii trebuie trași la răspundere: “ Acum, după ce totul a devenit public, nu și-a mai asumat nimeni, de teamă să nu ajungă la închisoare, în caz că se produce, Doamne ferește, o tragedie. Funcționarii de jos nu au mai semnat, cei de sus nu au avut încotro decât să accepte că există defecte și să închidă autostrada pentru remedierea acestora. Rămâne întrebarea: Cine răspunde? Fiindcă s-a știut de la bun început, iar factorii de decizie din CNADNR au semnat pentru recepția lucrării! Oricum, eu am fost chemat și la DNA și am declarat toate acestea”.
Pe de altă parte CNADNR a anunțat public că l-a suspendat pe Alin Goga pe motiv că acesta nu avea voie să facă astfel de declarații. Mai mult, anunța CNADNR la izbucnirea scandalului, Goga a fost citat în data de 28 august la Comisia de Disciplină. “Am văzut și eu acel Comunicat al Companiei, dar personal nu m-a citat nimeni, nu am primit nicio hârtie în acest sens. Oricum, când voi fi legal citat vreau să participe și presa la ședință, fiindcă legea permite acest lucru”, conchide Goga.