Lipsa apartenenței la spațiul Schengen face ca, la acest moment, timpii de așteptare la graniță, pentru livrarea de colete în Bulgaria și Ungaria, să ajungă și la 8 ore, spune Lucian Baltaru, fondator și CEO Sameday.
Profit.ro organizează pe 9 noiembrie Gala anuală Povești cu Profit...made in Romania, în care sunt premiați manageri și companii românești - DETALII AICI
„E nevoie să intrăm în Schengen. Acum stăm între 6 și 8 ore la graniță pentru a livra coletele în Bulgaria și Ungaria”, spune acesta.
În primele nouă luni ale anului, compania a livrat 1,5 milioane de colete din România către piețele vecine Bulgaria și Ungaria, de la 500.000 de colete anul trecut, primul an în care a funcționat serviciul cross border. Pe de altă parte, dinspre cele două piețe au fost livrate 120.000 de colete în România în ianuarie-septembrie 2023.
CITEȘTE ȘI FOTO Fashiondays.ro: Vrem să atingem un miliard de lei în anul fiscal 2024. Când începe Black FridayConform studiului de piață efectuat de Sameday, companie regională de curierat, 64% dintre consumatorii din mediul urban care își propun să comande online în cadrul campaniei de Black Friday, vor alege livrarea la easybox. Pentru acest an, volumul de livrări asociate campaniei de Black Friday va crește semnificativ, iar compania a luat o serie de măsuri necesare astfel încât să respecte promisiunea de livrare.
„Black Friday, cea mai aglomerată zi din an, este un adevărat test al capacității noastre de a oferi experiențe de livrare fără griji. Vom fi alături de clienții noștri din regiune în această perioadă agitată, să le deschidem drumuri europene și să fim parte importantă din dezvoltarea lor în afara granițelor. Ne vom asigura că fiecare colet ajunge la destinație în cel mai scurt timp și în condiții optime, în ciuda provocărilor pe care le întâmpinăm. Am investit constant în tehnologie și în consolidarea capacității operaționale, dar și în relațiile pe care le avem cu partenerii noștri, iar acesta este momentul din an în care se vor vedea și mai clar rezultatele acestor investiții financiare și emoționale“, a declarat Lucian Baltaru, CEO Sameday Group.
În prezent, compania are 9 depozite și 4.900 de easyboxuri, din care trei depozite și 3.900 de easyboxuri în România.
Sameday Courier are ca obiectiv extinderea operațiunilor în țările din zona Balcanilor.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Capitalul Orange România Communications - majorat cu valoarea mai multor terenuri ale statului"Este o piață foarte fragmentată, e greu pentru jucătorii internaționali foarte mari să se extindă în țările din zonă, pentru că sunt țări mici, cu culturi diferite, e destul de greu să le aliniezi. Viziunea mea pe termen lung este să fim prezenți în toate țările din Balcani și să oferim același serviciu de curierat în fiecare țară și transfrontalier.
Vreau ca un client Sameday să poată livra din Budapesta în Sofia ca și cum ar livra un client local de la București la Craiova. Vrem o piață fără granițe în zona Balcanilor, vrem să fim un activator pentru comerțul online. Spre exemplu, vrem ca un producător de ulei din Grecia să-și listeze producția, fără a fi necesar stoc în fiecare țară, și să se adreseze astfel unei populații de 40 milioane de locuitori, în loc de 10 milioane de locuitori cât are Grecia, iar restul producției s-o vândă unor intermediari și prețul să crească de 2-3 ori.
Vreau ca, prin Sameday Courier și magazinele online, producătorii locali să se adreseze unui număr mai mare de clienți, iar clienții să aibă acces la o gamă mai extinsă de produse la prețuri ca în țara de origine și un timp de transport similar unei comenzi locale", a spus atunci Baltaru.
Pe lângă partea de dezvoltare și suport IT, curierul construiește și o rețea de lockere, care a ajuns la 4.500 de unități, din care 3.700 în România.
CITEȘTE ȘI Dan Ostahie, proprietatul Altex, a capitalizat Credex"Vom acționa ca operatorii telecom. Antenele noastre vor fi lockerele și prin intermediul acestora Sameday Courier va furniza servicii de curierat, așa cum operatorii au furnizat prin antenele montate servicii de telecomunicații. Pe măsură ce gradul de utilizare a lockerelor va crește, costul de livrare se va reduce, clienții vor avea tarife din ce în ce mai mici și timpi de livrare din ce în ce mai buni", a spus directorul general al companiei.
Ponderea lockerelor în total trimiteri a ajuns la 52%.
"Adopția lockerelor a fost uriașă în ultimii patru ani. În spatele acestei extinderi a fost o investiție foarte mare în zona IT, de zeci de milioane de euro. Noi știm în fiecare moment statusul fiecărui compartiment din locker, întrebăm, dacă pot spune așa, fiecare încuietoare cum se simte. Există un senzor în fiecare compartiment al lockerului. Senzorii montați și suportul IT ne dau, în fiecare moment, o imagine clară și precisă a rețelei de lockere. Visul meu este să montăm lockere la fiecare scară de bloc, cum sunt cutiile poștale în prezent", a afirmat Baltaru.
Delivery Solutions a consemnat anul trecut un business de peste 800 milioane de lei, de la 601,4 milioane de lei în 2021. Mai multe detalii AICI.