Compania Națională Romtehnica este obligată să reevalueze patru oferte depuse în cadrul licitației pentru cumpărarea a 286 de autoturisme de teren blindate de tip ușor, contract estimat la 367,4 milioane de lei, fără TVA, pentru o perioadă de 3 ani.
Ofertele au fost depuse de Pro Optica, în calitate de lider al asocierii Pro Optica – Nurol Makina Ve Sanayi AS, de Shladot Limited, în calitate de lider al asocierii Shladot Limited și Wawrzaszek Iss Spolka, de Elbit Systems Land and C4I LTD și de Israel Aerospace Industries LTD.
Companiile au contestat la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) o decizie a Romtehnica de la finele lunii noiembrie 2016, prin care ofertele depuse au fost respinse.
“Obligă autoritatea contractantă ca, în termen de 10 zile de la primirea deciziei Consiliului, să continue procedura de atribuire prin reevaluarea candidaturilor depuse de asocierea Pro Optica – Nurol Makina ve Sanayi AS, asocierea Shladot Limited și Wawrzaszek ISS Spolka, Elbit Systems Land and C4I LTD și Israel Aerospace Industries LTD, cu respectarea dispozițiilor legale și a celor evocate în considerente”, se arată într-o decizie a CNSC din 17 ianuarie.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Patru ofertanți se luptă pentru uriașul contract de modernizare a fregatelor Regele Ferdinand și Regina MariaPe de altă parte, instituția a respins, ca nefondate, contestațiile înaintate de Rădăcini Motors SRL, Starc4Sys SRL, în calitate de lider al asocierii Starc4Sys SRL – Carmor Integrated Vehicle Solutions LTD și Teamnet Engineering SRL. De asemenea, CNSC a respins, ca tardivă, contestația depusă de NIMR Automotive LLC. Cele patru oferte au fost respinse de Romtehnica printr-o decizie de la finele lunii noiembrie 2016.
Teamnet Engineering este parte a grupului creat de fostul deputat Sebastian Ghiță. El susține că a vândut acțiunile deținute la firmele din grup în vara anului 2012.
“Prezenta decizie este obligatorie pentru părți. Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere în termen de 10 zile de la comunicare”, se mai spune în decizie.
Potrivit Romtehnica, la licitație s-au mai înscris IVECO Defence Vehicles Spa, URO Vehiculos Especiales, Plasan Sasa LTD și asocierile formate din AMZ-Kutno SA și Telsec SRL, precum și Stimpex SA și Terradyne Armored Vehicles INC.
Primele 80 de vehicule vor fi livrate în 2018, potrivit estimărilor Romtehnica, alte 80, un an mai târziu, iar 126, în anul 2020.
CITEȘTE ȘI Cinci ofertanți pentru dronele Romtehnica. Printre aceștia, și o firmă din grupul creat de deputatul Sebastian GhițăFurnizorul are obligația de a livra, la fiecare 40 vehicule, câte un set de testarediagnosticare, dispozitive și scule necesare executării în volum complet a activităților de mentenanță de nivel intermediar, fără obligații de plată suplimentară în sarcina Romtehnica și fără modificarea prețului total al contractului.
Cu o masă proprie de 7,5 tone, vehiculele vor avea o capacitate de transport de minimum 1,3 tone și vor putea remorca o masă de de minimum 1,5 tone.
Vehiculele vor avea tracțiune integral permanentă și vor fi dotate cu motor Diesel, care va putea funcționa atât cu combustibil diesel cât și cu combustibil de aviație tip Kerosen.
Viteza maximă de deplasare pe șosea va fi de minimum 100 Km/h.
Accelerația cu plecare de pe loc până la 50 Km/h va fi de cel mult 18 secunde și de cel mult 36 secunde până la 80 Km/h.
Capacitatea rezervorului din dotare va permite vehiculului blindat să parcurgă o distanță de minim 400 Km cu o viteză medie de croazieră mai mare de 50 Km/h, conform cerințelor din caietul de sarcini al licitației.