Producătorul german al electrocasnicelor de lux Miele intenționează să extindă fabrica de componente electronice de la Brașov, investiția, estimată la 10 milioane euro, fiind planificată pentru perioada 2017-2018. Prezenți în vizită în România, proprietarii Miele spun că sunt mulțumiți de activitatea fabricii și de angajații din România, iar extinderea este un pas natural având în vedere și creșterea cererii pentru produsele Miele la nivel internațional.
Fondată în 1899, compania Miele aparține de atunci familiilor Miele și Zinkann, ajunse la a patra generație: Markus Miele și Reinhard Zinkann.
”Dacă ne uităm la fabrică, am făcut investiția cu mai mulți ani în urmă și deja se amortizează. Avem oamenii calificați, am inclus și zona de software, și suntem foarte mulțumiți de rezultate. Dacă fabrica funcționează bine, este normal să investim în continuare, să extindem fabrica. Am crescut și anticipăm creștere, și trebuie să ne extindem fabricile. Când construim fabrici, ne gândim să avem spațiu pentru a avea posibilitatea de a ne extinde”, a declarat pentru Profit.ro Reinhard Zinkann, unul dintre proprietarii companiei.
CITEȘTE ȘI Finanțarea de la băncile mamă a scăzut cu 13 mld. euro în 8 ani. Isărescu: S-a dovedit un cerc viciosReferindu-se la evoluția României, Zinkann arată că este o piață în creștere, una dintre cele mai dinamice la nivelul grupului, și grație investițiilor care se fac și evoluției economice, românii câștigă mai mulți bani și investesc în echipamente mai bune.
”România este o piață încă în creștere, oamenii upgradează, deoarece România devine mai bogată. Investițiile vin în România, ceea ce înseamnă că oamenii câștigă mai mulți bani și investesc în echipamente mai bune. Economia crește și asta creează cerere pentru echipamente. Când am intrat în 2007 era o piață mică și a trebuit să căutăm distribuitori și să convingem oamenii cu brandul Miele. De atunci piața a crescut considerabil și am văzut o creștere a recunoașterii brandului de la an la an. Ne-am extins distribuția și acoperim toate orașele mari din România și vedem creștere peste tot, iar ăsta este un lucru pozitiv pentru noi”, spune Zinkann.
Printre lucrurile care ar trebui îmbunătățite în România, coproprietarul Miele menționează infrastructura și educația.
”Infrastructura este foarte importantă și este valabilă pentru toate țările, nu numai pentru România, pentru că ajută țara să funcționeze bine. Vedem că se construiește nu numai în București, ci și în alte orașe, ceea ce înseamnă că se fac pași pentru îmbunătățire. Al doilea lucru este investiția în calificarea oamenilor. De aceea, educația în universități este foarte foarte importantă, pentru că oamenii educați generează venituri și taxe pentru România și aduc creștere sustenabilă”, precizează Zinkann.
Fabrica de componente electronice Miele de la Brașov a fost inaugurată în anul 2009, iar investițiile totale ale grupului german de atunci și până în prezent s-au ridicat la 30 milioane euro.
”În Brașov am găsit oameni motivați, o universitate bună. Și nu produceam numai componente, am început să dezvoltăm și software pentru programele echipamentelor. Astfel am adus și know-how în România. Misiunea mea a fost și să aliniez cultura germană cu ce română în fabrică, să avem o echipă bună, și am avut succes, drept pentru care avem cele mai bune rezultate în termeni de calitate și productivitate la nivelul grupului”, a declarat pentru Profit.ro Hartmut Hohaus, directorul general al fabricii din Brașov - Miele Tehnica.
Potrivit acestuia, planurile de extindere pentru Brașov presupun aproape o dublarea a capacității fabricii.
”Ne extindem atât suprafața de producție, cât și cea adiministrativă și cea logistică, aproape ne vom dubla. Investiția este planificată pentru 2017-2018, nu va fi la fel de mare cu cât am investit până acum, dar estimez că va ajunge la 10 milioane euro. Miele mai are o unitate de producție de componente electronice în Germania, dar care este limitată ca spațiu, și atunci producția de aici rămânând stabilă, toată creșterea de cerere din piață va fi transferată la noi”, explică Hohaus.
Fabrica Miele din Brașov furnizează componente electronice pentru toate fabricile Miele de la nivel mondial.
La sfîrșitul anului trecut, unitatea avea 172 de angajați, a ajuns în prezent la circa 200, iar în următorii ani va avea 230 de angajați. Procesul de găsire a personalului nu este ușor, dar compania organizează internshipuri și are parteneriate cu mai multe universități tehnice din țară.
”Facem multă educație și am început un proiect care se cheamă ”Parteneriat strategic pentru educație sustenabilă”. Am chemat universitățile la masă, Politehnica București, facultățile tehnice din Cluj, Iași, Suceava, directori generali din industria electronică și parlamentari. Sunt calificări bune în universitățile din România, dar în curriculă nu există ce avem noi nevoie. Am discutat posibilitatea modificării curriculei și adaptarea la cererea din piață”, mai spune Hohaus.
Povestind despre istoria Miele, care a început în urmă cu 117 ani, Zinkann spune că producătorul nu numai că a rămas o afacere de familie, ci încă de atunci se autofinanțează.
”Afacerea Miele a avut o creștere organică de la an la an și chiar și în perioada crizei afacerea a fost stabilă. Înseamnă că în timpul crizei rețeta noastră a funcționat, și a generat profit”, a arătat Zinkann.
La rândul său, Markus Miele a arătat că producătorul a avut datorii doar 10 ani după cel de-Al Doilea Război Mondial, când fabricile erau distruse de bombardamente, jumătate din piață dispăruse și totul a trebuit reconstruit.
Compania germană, cu afaceri de 3,5 miliarde de euro anul trecut, mai are opt fabrici în Germania și câte o fabrică în Austria, Cehia și China. Miele are 17.700 angajați și este prezentă în 47 de țări cu subsidiare și în alte 50 prin importatori și distribuitori.
Vânzările Miele România au înregistrat anul trecut afaceri de 15,6 milioane de lei, în creștere cu 65% de la 9,5 milioane de lei în 2014, ca urmare a avansului pieței și reorientării consumatorilor către produsele din segmentul superior de preț.
Potrivit directorului general al reprezentanței comerciale Miele, Loredana Butnaru, vânzările și-am menținut trendul de creștere, în primele cinci luni rata situându-se la 55%.
La finalul anului trecut, Miele România avea o rețea de 30 de parteneri și de 70 de magazine (fie exclusive, în care sunt comercializate doar produsele brandului, fie rețele de magazine specializate în vânzările de mobilier de lux, fie rețele de magazine de electro-IT).
Printre competitorii Miele pe piața electrocasnicelor de lux sunt Franke sau Hotpoint Ariston.