Un top al urmăritorilor candidaților pe TikTok arată că, deși prezența pe platformele de socializare poate influența vizibilitatea și popularitatea acestora, rezultatele electorale relevă că numărul de urmăritori nu se traduce direct în procentele obținute la urne. Aceasta într-un context în care în spațiul public este vehiculat scenariul conform căruia postările câștigătorului primului tur, independentul Călin Georgescu, au beneficiat de o vizibilitate neobișnuită, posibil prin promovarea tehnică a acestora.
În primul tur al alegerilor prezidențiale din România au participat 13 candidați. Călin Georgescu, candidat independent cu 260.000 de urmăritori pe TikTok, a obținut aproximativ 23% din voturi. El este creditat că și-a câștigat mare parte din popularitate pe rețeaua socială TikTok, unde a adunat milioane de aprecieri. A purtat o campanie intensă pe internet sub sloganul „Refacem România”.
Elena Lasconi, candidată din partea Uniunii Salvați România (USR), cu 91.700 de urmăritori pe TikTok, a obținut aproximativ 19%.
Marcel Ciolacu, liderul Partidului Social Democrat (PSD) și prim-ministru în funcție, cu 41.800 de urmăritori pe TikTok a avut tot 19%.
George Simion, liderul Alianței pentru Unirea Românilor (AUR), este și lider între candidați pe TikTok, cu 653.200 cu urmăritori, dar a obținut circa 14% din voturi.
CITEȘTE ȘI Averile candidaților la prezidențiale: pensii și salarii consistente, bijuterii, tablouri, lingouri de aur, conturi în țară și străinătateMircea Geoană, fost secretar general adjunct al NATO, cu 18.700 de urmăritori pe TikTok, a obținut aproximativ 6% din voturi.
CITEȘTE ȘI E.ON trimite notificări către clienți din România. Termenul contractului, limitat DOCUMENT
Nicolae Ciucă, fost prim-ministru și lider al Partidului Național Liberal (PNL), cu doar 2.600 de urmăritori pe TikTok, a obținut 9%.
Așadar rezultatele electorale arată că numărul de urmăritori nu se traduce direct în procentele obținute la urne. Bloggerul Cristian China Birta a comentat azi la Digi24 că numărul de urmăritori direcți nu e relevant pentru preferințele publicului și că în acest proces intervin mai mulți factori social media, printre carea viralizarea de clipuri de către useri neoficiali.