Peste 1 milion de mașini second-hand au fost înmatriculate sau reînmatriculate în România anul trecut, un record al tuturor timpurilor. Ce mașini caută cel mai des românii, care sunt mărcile cu cele mai mari probleme și cum pot fi evitate "țepele"

Peste 1 milion de mașini second-hand au fost înmatriculate sau reînmatriculate în România anul trecut, un record al tuturor timpurilor. Ce mașini caută cel mai des românii, care sunt mărcile cu cele mai mari probleme și cum pot fi evitate "țepele"
scris 8 ian 2018

Peste un milion de mașini second-hand au fost înmatriculate sau reînmatriculate în România anul trecut, cifră care reprezintă un record al tuturor timpurilor. Multe dintre acestea au diferite probleme, de la uzualul kilometraj modificat până la daune neraportate, după cum a mai arătat Profit.ro pe baza datelor AutoDNA. Cu toate acestea, cumpărătorii merg  mai mult “pe încredere” și verifică doar în cazuri rare automobilul, deși metodele de control sunt astăzi variate și accesibile ca preț.

Volkswagen, cea mai vândută marcă second-hand, este și cea mai verificată, relevă datele AutoDNA, unul dintre cele două site-uri semnificative care furnizează românilor date privind mașinile de acest tip. Modelele Passat și Golf sunt cele mai căutate.

Urmărește-ne și pe Google News

Înclinația românilor către mașinile la mâna a doua produse în Germania este confirmată și de restul Top-ului celor mai verificate mărci, acolo unde apar, în ordine, BMW (în principal seria 3 și seria 5), Audi (mai ales A4 și A6) și Opel (în majoritate Astra). Doar Ford, cu modelele Focus și Mondeo, face ca Top 5 să nu fie exclusiv german.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
EXCLUSIV Privilegiu unic pentru notari și pe piața asigurărilor: au singura societate căreia i s-a permis, de 20 de ani, să funcționeze nesupravegheată de ASF și în afara regulilor impuse restului pieței CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Privilegiu unic pentru notari și pe piața asigurărilor: au singura societate căreia i s-a permis, de 20 de ani, să funcționeze nesupravegheată de ASF și în afara regulilor impuse restului pieței

În total, AutoDNA spune că doar 100.000 de automobile din cele peste 1 milion înmatriculate sau reînmatriculate anul trecut - 550.000 venite din afara țării și 500.000 deja existente în România - au fost verificate pentru eventuale probleme  de natură tehnică. Aceasta se întâmplă în pofida faptului că metodele de control sunt destul de variate și foarte accesibile ca preț.

De exemplu, un raport complet asupra istoricului automobilului nu costă mai mult de câteva zeci de lei, în cazul celor două site-uri mari care se ocupă cu acest lucru în România.

Mașinile rulate pot fi verificate în patru moduri: online (istoric daune și kilometri), reprezentanțe (istoric service), ateliere service independente și mecanici independenți care se deplasează unde se află mașina vizată de client.

“Cele patru metode de verificare sunt complementare pentru că nicio metodă nu poate furniza momentan date 100% complete despre istoricul mașinilor rulate, însă cresc enorm gradul de transparență și ajută clienții de automobile rulate să evite țepele atât de des întâlnite în piața auto. Fiecare metodă de verificare are specificul ei, iar verificarea online este de departe cea mai accesibilă și cea mai rapidă”, explică Răzvan Pavel, managing partner al AutoDNA.

Mai mult de jumătate din mașinile verificate au probleme

Informațiile furnizate  Profit.ro de reprezentantul, AutoDNA, parte a  unuia dintre cei mai mari procesatori europeni de date privind automobilele, relevă că, pe medie, peste 50% din mașinile aduse în țară și verificate de cumpărător au avut probleme.

EXCLUSIV Metrorex va lansa procedura pentru montarea pe peroane a unor uși portpalier, după crima din această lună CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Metrorex va lansa procedura pentru montarea pe peroane a unor uși portpalier, după crima din această lună

Poate suprinzător la prima vedere, dar foarte normal în logica de business a celor care se ocupă cu vânzarea de mașini rulate, mărcile cu cele mai mari probleme sunt cele din categoria de lux sau apropiate acestui nivel, care pot fi vândute la prețuri foate bune în România. Potrivit datelor AutoDNA, care, potrivit propriilor estimări, adună 75% din toate automobilele înmatriculate în Europa, tipul de mașină care are cel mai des probleme atunci când este adus în România ar fi BMW.

În nu mai puțin de 75% din cazurile verificate de AutoDNA a apărut un istoric de avarii ori neconcordanțe în ceea ce privește nivelul indicat de kilometraj. În totalul rapoartelor administrate de franșiza poloneză, BMW ocupă locul al doilea, pe mărci, cu aproape 17%.

Cel mai des, clienții cer rapoarte pentru mașini Volkswagen, în cazul cărora ponderea alertelor de daună sau de kilometraj dat înapoi este de circa 50%. În cazul Audi, a treia cea mai “verificată”mașină, problemele de istoric au apărut în 72% din cazuri. În cazul Opel și Skoda, în jurul a 6% din totalul rapoartelor furnizate, ponderea mașinilor cu probleme este de circa 60%.

Pentru celelalte mărci, clienții cer mai puține verificări, motiv pentru care cifrele AutoDNA nu sunt atât de relevante. În cazul celor cinci branduri amintite mai sus, statistica este făcută pe câteva mii de automobile, având în vedere că, după cum spune Răzvan Pavel, deținătorul franșizei AutoDNA pe plan local, “ numărul rapoartelor furnizate lunara a depășit cu mult targetul inițial, de 4.000”.

EXCLUSIV Compania israeliană CymbIoT, cu CA condus de fostul șef al Consiliului de Securitate al Israelului, a intrat în România. Generalul Marcel Opriș, fostul șef STS, recrutat pentru a supraveghea operațiunile locale CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Compania israeliană CymbIoT, cu CA condus de fostul șef al Consiliului de Securitate al Israelului, a intrat în România. Generalul Marcel Opriș, fostul șef STS, recrutat pentru a supraveghea operațiunile locale

În funcție de vechime, mașinile de 4 ani au cele mai mari probleme, în aproape 80% din interogări apărând date privind daune din trecut sau modificări ale kilometrajului. “Cifrele de mai sus ar trebui, în timp, să darâme mitul că mașinile care vin de afară sunt ca și noi și mai toate au fost folosite de bunicuțe sau doctori foarte ocupați ori de cupluri care divorțează. În statistica brandurilor cred că singura surpriză este Opelul - la care nu ne așteptam să fie așa sus în listă, dar se pare ca modelul Insignia este foarte cerut pe piața de Second hand”, comentează Răzvan Pavel.

Auto DNA, ca și concurentul său principal, Inspectorauto.ro, furnizează clienților, contra cost, informații privind automobilele indicate în funcție de seria de șasiu. Aceste informații, spune proprietarul franșizei, se bazează pe date colectate din întreaga Europă și includ chemări în service, daune, informații de asigurare și, în unele cazuri, fotografii. Dintr-un astfel de istoric, clientul își poate da seama nu numai dacă automobilul a suferit daune în trecut, dar și dacă vânzătorul i-a dat kilometrajul înapoi, situație mult mai des întâlnită.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini rulate
masini second hand
verificare masini second hand
autodna