Producătorul local de biciclete Pegas, controlat indirect de antreprenorul Iulian Stanciu, șeful eMAG, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 9,7 milioane de lei, de la 10,7 milioane de lei în 2019 și 12,64 milioane de lei în 2018, iar pierderea a coborât cu 4,5 milioane de lei, la 2,5 milioane de lei.
Datoriile totale au avansat cu 1,7%, la 23,5 milioane de lei, în timp ce creanțele au scăzut cu 39,1%, la 1,6 milioane de lei.
Societatea Atelierele Pegas a fost înființată în anul 2011 de Andrei Botescu.
CITEȘTE ȘI SURPRIZĂ Lidl urcă puternic în România, în pandemie, și devine liderul pieței locale de retailLa începutul lunii octombrie 2015, Network One Distribution (NOD), societate deținută integral de omul de afaceri Iulian Stanciu, a anunțat preluarea unui pachet de acțiuni reprezentând 51,67% din acțiunile Atelierele Pegas pentru suma 202.588 euro.
De asemenea, a fost anunțat un plan de investiții de 8 milioane de euro pentru extinderea distribuției și a gamei de produse la nivel național și internațional și deschiderea, peste trei ani, a unei linii de asamblare cu o capacitate anuală de 100.000 de biciclete. Investiția se va ridica la 5 milioane de euro.
Înainte de tranzacție, Andrei Botescu, directorul general al firmei Atelierele Pegas, deținea o participație de 80%, alături de Ciprian Frunzeanu - 5%, Andrei Marius Alin - 5%, Adrian Teașă - 3,33% și Alexandru Manda - 3,33%.
Ulterior, în 2017, Botescu a mai cedat un pachet de acțiuni de 8% către NOD.
CITEȘTE ȘI Pegas - prima victorie în lupta pentru legendarul brand, anunțată de Profit.ro. Germanii de la Pegasus pierd la prima instanță în litigiul privind anularea mărcii și radierea din evidențele OSIMBicicletele Pegas au apărut pe piață la începutul anilor ‘70, fiind produse la fabrica de armament din Zărnești - “6 Martie”, redenumită Tohan Zărnești. În anii de glorie, fabrica producea lunar 30.000 de biciclete.
În 2017, Atelierele Pegas a produs 25.000 de biciclete sub cele 28 de modele Pegas existente pe piață, de la 15.000 de biciclete în 2016 și 8.000 de biciclete în 2015.
Ținta conducerii companiei este atingerea unui business de 5 milioane de euro până în 2020.