Mondelez România spune că va încheia anul pe creștere, consumul și-a revenit în trimestrul al treilea

Mondelez România spune că va încheia anul pe creștere, consumul și-a revenit în trimestrul al treilea
scris 6 oct 2015

Conducerea Mondelez România, fosta Kraft Foods, spune că după un prim semestru greu, în care piața a scăzut, consumul a început să crească în trimestrul al treilea. De la jumătatea anului, importatorul  brandurilor Milka, Oreo și BelVita, se axează doar pe piața de snacksuri, după ce la nivel global s-a decis separarea businessului cu cafea.

”Aș împărți evoluția în două: prima jumătate a anului a fost foarte grea, piața a scăzut, în trimestrul al treilea al anului oamenii au început să consume mai mult, astfel că august și septembrie au fost luni bune. TVA redusă stimulează consumul, iar trendul pozitiv va continua. În prima jumătate a anului am crescut, deși piața a scăzut. Asta înseamnă că am luat din cota de piață a competitorilor și, după cum a început să se dezvolte piața în semestrul al doilea, așteptările noastre pentru 2015 indică o creștere semnificativă”, a declarat Ivailo Naidenov, directorul general al Mondelez România, Bulgaria & EAM (East Adriatic Markets).

Urmărește-ne și pe Google News

Anul trecut, Mondelez a încheiat un joint-venture pe segmentul vânzărilor de cafea (brandurile Jacobs, Tassimo - n.r.) cu producătorul olandez de cafea Douwe Egberts Master Blender. Noua companie se numește Jacobs Douwe Egberts (JDE), la care Mondelez deține 44% din acțiuni.

Separarea celor două divizii a fost finalizată la începutul lunii iulie, operațiune realizată și în România. Astfel, portofoliul Mondelez România cuprinde acum produsele de snacking și ciocolată. O parte dintre angajați, circa jumătate, au fost transferați la noua companie Jacobs Douwe Egberts Ro.

Potrivit șefului Mondelez România, cafeaua reprezenta 45% din afacerile companiei. În 2014, Mondelez România a raportat o cifră de afaceri netă de 714 milioane lei (162 milioane euro), potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor, astfel că divizia de cafea însemna 321 milioane lei (circa 73 milioane euro), iar cea de snacking 393 milioane lei (89 milioane euro).

La nivel global, grupul a decis să se focuseze pe segmentul snacking, pe dezvoltarea unei categorii denumite ”well-being” (produse din ingrediente simple, fără coloranți, arome artificiale, cu conținut redus de grăsimi saturate) și pe dezvoltarea e-commerce.

”Mondelez intenționează ca, până în 2020, 50% din portofoliu companiei să fie reprezentat de produsele well-being. De asemenea, Mondelez dorește șă construiască și să dezvolte afacerea cu snack prin e-commerce, care va deveni una dintre cele mai rapide platforme de dezvoltare din cadrul companiei. Se estimează că veniturile de pe această platformă vor crește de la 100 milioane dolari în prezent la 1 milliard de dolari în 2020”, mai spune Naidenov.

Platforma există în 25 de țări și cuprinde 130 de retaileri, dar va fi extinsă, potrivit lui Naidenov, care apreciază că piața din România va fi într-un al doilea val de extindere.

Mondelez (fosta Kraft Foods) a intrat pe piața din România la începutul anilor ’90, iar până în 2009 a deținut o fabrică la Brașov, unde era produsă ciocolata Poiana.

viewscnt
Afla mai multe despre
mondelez românia
afaceri