Scenariștii greviști de la Hollywood au ajuns la un acord provizoriu cu studiourile

Scenariștii greviști de la Hollywood au ajuns la un acord provizoriu cu studiourile
scris 25 sep 2023

Sindicatul scenariștilor de la Hollywood a anunțat că a ajuns la un acord preliminar de muncă cu marile studiouri, un acord care ar trebui să pună capăt uneia dintre cele două greve care au oprit majoritatea producției de film și televiziune și au costat miliarde de dolari economia Californiei, potrivit Reuters.

Contractul pe trei ani mai trebuie să fie aprobat de conducerea Writers Guild of America (WGA), precum și de membrii sindicatului, înainte de a intra în vigoare, scrie News.ro.  

Urmărește-ne și pe Google News
Cea mai bună zonă de locuit în București CITEȘTE ȘI Cea mai bună zonă de locuit în București

WGA, care reprezintă 11.500 de scenariști de film și televiziune, a descris acordul ca fiind "excepțional", cu "câștiguri și protecții semnificative pentru scenariști".              

"Acest lucru a fost posibil datorită solidarității de durată a membrilor WGA și a sprijinului extraordinar al fraților noștri de sindicat care ni s-au alăturat pe liniile de pichetare timp de peste 146 de zile", a declarat duminică comitetul de negociere într-un comunicat.              

Înțelegerea WGA, deși reprezintă o piatră de hotar, nu va readuce Hollywood-ul la muncă. Sindicatul actorilor SAG-AFTRA rămâne în grevă.              

Scenariștii au părăsit locul de muncă pe 2 mai, după ce negocierile au ajuns într-un impas în ceea ce privește compensațiile, dotarea minimă a camerelor de scenariști, utilizarea inteligenței artificiale și drepturile reziduale care îi recompensează pentru seriale populare de streaming, printre alte probleme.              

Alliance of Motion Picture and Television Producers, grupul comercial care reprezintă Walt Disney, Netflix, Warner Bros Discovery și alte studiouri importante, nu a răspuns solicitării de a comenta.

Grevele duble de la Hollywood au oprit producția de filme și seriale TV și au trimis talk-show-urile de noapte în reluare. Eforturile de a reporni talk-show-urile de zi fără scenariști, precum "The Drew Barrymore Show", au încetat luna aceasta, în fața criticilor din partea scenariștilor și actorilor aflați în grevă.              

Uneori, directorii au alimentat tensiunile. Directorul executiv al Disney, Bob Iger, proaspăt obținut o prelungire a contractului care îi oferea un bonus anual de cinci ori mai mare decât salariul său de bază, i-a criticat pe scenariștii și actorii aflați în grevă ca fiind "pur și simplu lipsiți de realism" în ceea ce privește cererile lor.      

Porumboiu: Premierul face pe croitorașul cel viteaz - taie, taie, taie! Prin facilitățile pentru agricultură și construcții se stabilizase relația cu forța de muncă. Vor pleca iar. Să taie de la partide! CITEȘTE ȘI Porumboiu: Premierul face pe croitorașul cel viteaz - taie, taie, taie! Prin facilitățile pentru agricultură și construcții se stabilizase relația cu forța de muncă. Vor pleca iar. Să taie de la partide!

Ulterior, Iger a adoptat o notă conciliantă, afirmând "respectul său profund" pentru profesioniștii din domeniul creativ.              

Întreruperile de lucru au afectat operatorii, tâmplarii, asistenții de producție și alți membri ai echipei, precum și furnizorii de catering, florarii, furnizorii de costume și alte întreprinderi mici care sprijină producția de film și televiziune.              

Se așteaptă ca și costurile economice să se ridice la cel puțin 5 miliarde de dolari în California și în alte centre de producție din SUA, precum New Mexico, Georgia și New York, potrivit unei estimări a economistului Kevin Klowden de la Milken Institute.        

Patru directori de top din industrie - Iger, directorul general al Warner Bros Discovery, David Zaslav, co-directorul executiv al Netflix, Ted Sarandos, și președintele NBCUniversal Studio Group, Donna Langley - s-au alăturat săptămâna aceasta negocierilor, contribuind la ieșirea din impasul de luni de zile.

Greva de 100 de zile din 2007-2008 s-a axat, în parte, pe extinderea protecției breslei la "noile media", inclusiv la filmele și emisiunile TV descărcate, precum și la conținutul livrat prin intermediul serviciilor de internet cu suport publicitar.              

De data aceasta, o problemă centrală este reprezentată de plățile reziduale pentru serviciile de streaming, despre care scenariștii au spus că reprezintă o fracțiune din compensația pe care ar primi-o pentru un program de televiziune difuzat. De asemenea, scenariștii au solicitat limite privind rolul AI în procesul de creație. Unii s-au temut că directorii studiourilor ar putea înmâna unui scenarist un scenariu generat de AI pentru a fi revizuit, și l-ar plăti cu o rată mai mică pentru a-l rescrie sau a-l ajusta. Alții și-au exprimat îngrijorarea cu privire la furtul proprietății intelectuale în cazul în care scenariile existente sunt folosite pentru a antrena inteligența artificială.              

Reuters a relatat că Disney a creat un grup de lucru pentru a studia inteligența artificială și modul în care aceasta poate fi aplicată în cadrul conglomeratului de divertisment, semnalând importanța acesteia.              

Chiar dacă directorii studiourilor au sărbătorit sfârșitul celei mai lungi greve a scenariștilor din 1988 încoace, aceasta reprezintă doar jumătate din bătălia sindicală. Studiourile trebuie să găsească încă o modalitate de a readuce actorii la muncă.              

SAG-AFTRA, care reprezintă 160.000 de actori de film și televiziune, cascadori, artiști de voce și alți profesioniști din domeniul media, a încetat lucrul în iulie, fiind pentru prima dată în 63 de ani când Hollywood-ul s-a confruntat cu o grevă a două sindicate în același timp.              

În discuție sunt chestiuni legate de salariile minime pentru artiști, de protecția împotriva utilizării inteligenței artificiale care să înlocuiască performanțele umane și de compensații care să reflecte valoarea pe care actorii o aduc serviciilor de streaming.

viewscnt
Afla mai multe despre
hollywood
greva
actori