Royal Match, lansat de un mic startup din Istanbul, a depășit deja Candy Crush

Royal Match, lansat de un mic startup din Istanbul, a depășit deja Candy Crush
scris 24 dec 2023

Aplicația de puzzle Royal Match, dezvoltată de o echipă mică din Istanbul, Dream Games, a depășit Candy Crush Saga, deținută de Microsoft, ca fiind cel mai profitabil joc mobil din lume și eclipsând alte titluri de smartphone-uri în timpul celor 12 luni slabe pentru industrie.

Lansat în 2021, este titlul de debut al Dream Games, un startup turc evaluat la 2,75 miliarde de dolari la începutul anului trecut, conform FT.

Urmărește-ne și pe Google News
LISTA Coldplay, Ed Sheeran, Megadeth vin în România CITEȘTE ȘI LISTA Coldplay, Ed Sheeran, Megadeth vin în România

Timp de mai bine de un deceniu, King’s Candy Crush Saga a fost unul dintre cele mai populare jocuri din lume pe orice platformă, atingând venituri cumulate de 20 de miliarde de dolari în acest an. Acum, parte a Microsoft, după cumpărarea cu 75 de miliarde de dolari de către Activision Blizzard, Candy Crush a petrecut șase luni în afara primelor 10 jocuri mobile cu cele mai mari venituri de când a fost lansat, la sfârșitul anului 2012, potrivit Data.ai.

În schimb, cheltuielile consumatorilor pentru Royal Match s-au dublat cu mult până în octombrie, crescând rata anuală a veniturilor brute ale jocului (înainte de a plăti taxele magazinului de aplicații) la 2 miliarde de dolari, a declarat Soner Aydemir, co-fondator și director executiv al Dream Games.

Royal Match a crescut atât de mult în ceea ce a fost un alt an provocator pentru jocurile mobile, spun creatorii și investitorii săi, datorită concentrării asupra calității și a atractivității pe piața de masă, într-un sector care de multe ori vede generatori de bani pe termen scurt lansați în Apple și App Stores Google de către câțiva dezvoltatori cu un buget redus.

FOTO Copiii lui Gică Hagi și Gică Popescu și-au deschis firmă de comerț online CITEȘTE ȘI FOTO Copiii lui Gică Hagi și Gică Popescu și-au deschis firmă de comerț online

„Credem cu tărie că calitatea este cel mai bun plan de afaceri”, a spus Aydemir.

Grupul american Activision Blizzard a achiziționat în 2015 compania britanică King Digital Entertainment Plc, creatorul jocului video de succes Candy Crush Saga, 5,9 miliarde de dolari în numerar.

A fost cea mai mare preluare din domeniul IT a unei firme cu sediul în Marea Britanie de când HP a cumpărat Autonomy, cu 11 miliarde de dolari, în 2011.

Activision Blizzard este dezvoltatorul jocurilor "Call of Duty" și "World of Warcraft"

viewscnt
Afla mai multe despre
activision
candy crush