Abia la mijlocul secolului trecut, parfumeria a început să fie divizată în: pentru femei și bărbați. Anterior, nu s-au făcut diferențe speciale în acest sens. În plus, aromele erau foarte scumpe, iar rețetele pentru fabricarea lor erau păstrate în cea mai strictă siguranță. De altfel, primii deținători au fost doar bărbații - Napoleon și Regele George al II-a al Spaniei.
Compoziția primului parfum conținea șapte ingrediente, iar dezvăluirea acestui secret era pedepsită cu moartea. Când parfumierul de la curtea franceză a permis soției sale să folosească esența, a fost decapitat.
În prezent mărcile mondiale lansează o mulțime de parfumuri pentru bărbați. Societatea actuală dezvoltă și îmbunătățește treptat arta de a folosi aromele puternice. Parfumurile masculine sunt mai intense, în timp ce aromele feminine sunt mai fine.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
O femeie este adesea asociată cu o floare, prin urmare parfumeria pentru ea se bazează pe arome floral-fructate. Iar în cazul bărbaților se folosesc în principal tonurile lemnoase, care pun accent pe putere, calm, absența emoțiilor inutile (stereotipurile societății!). Moscul sau chihlimbarul sunt componente esențiale ale compoziției. Notele florale, însă, nu sunt excluse. Cel mai adesea este vorba de lavandă și salvie, care dau aromei o notă de „tutun”.
În plus, parfumurile pentru bărbați sunt ceva mai bogate și mai stabile („mai puternice”) decât cele pentru femei. Și, desigur, acestea diferă prin designul sticlei și al ambalajului.
Culorile predominante - negru, gri, argintiu, mai rar alb - simbolizează succesul, stabilitatea, puterea; verde și albastru (de obicei nuanțe închise) sunt folosite în designul aromelor “sportive”. Sticluțele sunt cel mai adesea în forme strict geometrice.
Un bărbat vrea să găsească în parfum ceva propriu, individual, precum și o modalitate de a atrage atenția sexului opus.
De ce parfumurile pentru bărbați miros mai puternic și durează mai mult decât cele pentru femei?
De fapt, această afirmație este mai mult considerată un mit. Însuși conceptul de persistență este asociat cu perioada în care parfumul rămâne perceptibil, după ce a fost pulverizat pe piele. Această caracteristică a aromei depinde, în primul rând, de viteza de evaporare a substanțelor aromatice din compoziție. Parfumul, la rândul său, se modifică sub influența temperaturii și a presiunii, iar alt factor nu mai puțin important este percepția individuală a compoziției aromate. În același timp, rezistența scăzută nu denotă faptul că aroma este de proastă calitate: factorii enumerați mai sus stopează procesul de manifestare.
Persistența unui parfum depinde de viteza de evaporare a componentelor din care este compus. Aromele citrice sunt cele mai puțin persistente, deoarece notele revigorante se evaporă cel mai rapid. Iar tonurile lemnoase, condimentate și de piele, sunt cele mai intense (des întâlnite în compoziția parfumurilor bărbătești).
Secretele aplicării corecte
Parfumul ar trebui pulverizat într-o cantitate moderată, atât direct pe piele, cât și pe haine. Chiar dacă pare că produsul ales nu va aduce neplăceri altora și ar trebui să fie pe placul tuturor, rețineți: fiecare persoană are gusturi și preferințe diferite.
Concluzie: mai puțin este mai bine!
Locurile potrivite pentru aplicare
Piept, gât, încheietură— acestea sunt părțile corpului care permit parfumului să se deschidă.