Înainte de a citi acest articol ar trebui să te întrebi dacă și cât îți prețuiesti imaginea personală și ce importanță dai părerilor celor din jur.
Ne place sau nu, e demonstrat (spre exemplu studiul North East London Polytechnic) că felul în care suntem percepuți influențează rata de succes în diferite situații. Prima impresie se formează în câteva secunde, iar pentru a o schimba este nevoie de eforturi considerabile. Subconștient (sau inconștient) evaluăm aspectul sau limbajul non-verbal al interlocutorului de când îl zărim, înainte de a comunica verbal, iar prin modul în care se prezintă îl percepem agreabil sau nu, ne decidem dacă suntem de acord cu el sau nu, dacă ne place sau nu.
Investiția în imagine: o necesitate?
Antreprenorii sau profesioniștii din poziții de conducere sunt considerați modele, a caror imagine este reprezentativă. Indiferent de stilul personal, atenția la detalii face diferența: compatibilitatea dintre ținuta aleasă și personalitatea purtătorului, respectarea dress-code-ului sau asocierea corectă a accesoriilor cu ținuta pot contribui la relaționarea din mediul de business. Pentru cei ce abia descoperă importanța sa, investiția în imagine se aseamănă cu investiția într-un proces educațional, cum ar fi deprinderea unei noi aptitudini.
Pentru cei ce vor să ducă această aptitudine la nivel de artă și să satisfacă cele mai exigente așteptări, specialiștii din domeniul vestimentației masculine au revoluționat industria reinventând serviciile de fashion destinate bărbaților. În România, un exemplu este atelierul SARTO bespoke care, pe lângă costume bespoke, cămăși, accesorii și pantofi de calitate de la brandul internațional Loake Shoemakers, oferă audit de garderobă, retuș și refrișare pentru costumele SARTO, serviciu de resoling al pantofilor (în premieră în România), consliere vestimentară și training-uri personalizate de stil sau chiar asistență la cumpărături din afara atelierului, în funcție de nevoile clientului.
Secretele din spatele unei imagini impecabile
Dacă vorbim de senior management sau vânzări, un prim pas este purtarea costumului care se așează proporționat pe corp, punându-l în valoare. Domnii cu o constituție “de model” optează pentru costume ready to wear (gata făcute), iar cei care își doresc un produs mai complex și o experiență deosebită pot alege unul dintre cele două tipuri de costume “pe comandă”: made-to-measure (produs adaptat corpului plecând de la un tipar de bază) sau bespoke (produs construit de la zero, pentru corp, cu probe intermediare).
Deschis în 2011 ca retailer de costume made-to-measure, atelierul SARTO a urmărit în permanență atingerea perfecțiunii, motiv pentru care a deschis prima linie de producție bespoke din România, ca superlativ absolut în oferta de croitorie. Printre avantajele unui costum bespoke se numără: croirea manuală pentru corpul clientului, evidențierea trăsăturilor avantajoase prin punerea lor în valoare și personalizarea până la cele mai mici detalii pentru o imagine impecabilă.
Pe tot parcursul procesului, clientul beneficiază de atenția neîntreruptă a unui consilier dedicat și a unui croitor cu peste 30 de ani de experiență, care, pe lângă măsurători și probe intermediare, oferă sesiuni de consliere vestimentară pentru asortări inspirate, recomandări de accesorii potrivite cu personalitatea și conformația, dar și cu scopul și destinația purtătorului; un costum croit cu precizie militară în 3 piese oferă autoritate, în timp ce un costum slim-fit deconstruit, accesorizat cu o cravată subțire stârnește atenția feminină.
Țesături de la producători renumiți precum Scabal, Ermenegildo Zegna, Loro Piana sau Cerutti, împreună cu măiestria croitorilor fac din ținutele SARTO investiții pe termen lung. Piesele de calitate au nevoie de îngrijire pe măsură, motiv pentru care SARTO bespoke oferă și servicii de curățare, refrișare sau retuș.
Atenție, imaginea impecabilă poate da dependență!
Astfel de piese vor depăși așteptările și își vor demonstra mulțimea de atuuri. Țesăturile perfomante nu se șifonează nici la purtări repetate, confortul și libertatea de mișcare le egalează pe cele oferite de ținutele casual, iar imaginea este perfectă. Imaginea și încrederea emanată dau dependență și se proiectează asupra celor cu care purtătorul interacționează. Haina nu îl face pe om, dar spune o poveste despre cel pe care îl îmbracă.